Skip to main content

Onlangs heb ik mijn internetsnelheid verhoogd van 100 naar 200 mbps. Helaas heb ik op zolder en op de eerste verdieping geen goed bereik waardoor ik daar niet kan genieten van mijn internet. Ik heb hiervoor contact opgenomen met de klantenservice en die heeft me geadviseerd om de Wi-Fi Manager te gebruiken.

Prima, zodoende heb ik de WiFi manager een aantal keren uitgeprobeerd en heb ik deze naar mijn idee succesvol afgerond. Het resultaat: gemiddeld zo rond de 2-3mbps. Enorm traag dus. In de woonkamer (begane grond) krijg ik wel de volle snelheid. Delen van de zolder hebben soms géén bereik. De Wi-Fi manager geeft echter aan dat dit de maximale snelheid op mijn adres is. Dit is op z’n zachts gezegd zeer merkwaardig. 

 

Vervolgens heb ik contact opgenomen met de klantenservice en die heeft aangegeven dat er slechts één waarde in het systeem staat en er geen nameting is uitgevoerd. In de test is echter geen enkel knopje om nog een nameting uit te voeren. Je test één of twee keer (afhankelijk van het aantal verdiepingen die je hebt aangegeven) via de Speedtest van Ookla en daarna kun je door naar het resultaat. Zowel mijn eerste verdieping als zolder hebben een lagere snelheid dan de minimale 20 mbps die volgens de klantenservice de WiFi manager zou moeten laten overgaan tot het versturen van WiFi versterker(s).

Vervolgens heeft de medewerker mij weer verteld dat er geen nameting is uitgevoerd. Op de vraag waar in het stappenplan de nameting zou moeten worden uitgevoerd kon de medewerker geen antwoord geven. Ik heb de test voor zowel mijn zolder als zolder + 1e verdieping uitgevoerd. Ik had immers niet op de resultatenpagina uit kunnen komen als er inderdaad nog een extra nameting in het stappenplan had gezeten, welke er naar mijn constatering niet in zit. 

De medewerker heeft mij vervolgens verteld dat ik twee versterkers aan zou kunnen schaffen via de KPN store of betaald een monteur langs kon laten komen. Ik hoop dat jullie het met me eens zijn dat deze oplossing zeer onredelijk is. Ik ontvang 1% van de snelheid waarvoor ik heb betaald op de bovenverdiepingen en de reden dat ik geen gratis WiFi versterkers kan krijgen is omdat ik geen nameting heb uitgevoerd welke niet in het stappenplan zit? 

Ik vraag me erg af hoeveel mensen hier ook last van hebben. Als jarenlange klant bij KPN ben ik hier wel een beetje van geschrokken. 

De WiFi beneden is wel goed? Welke snelheid haalt u daar bij een speedtest? 


De WiFi beneden is wel goed? Welke snelheid haalt u daar bij een speedtest? 

Meestal rond de 80 op 2.4ghz en rond de 170 als ik op 5Ghz zit. Prima dus! Ik denk dat de verbinding simpelweg niet op kan tegen onze bovengemiddeld dikke muren. 


Ok. Maar die 80 en die 170 heeft u hopelijk niet aan de WiFi manager laten zien? U heeft de WiFi manager alleen boven gedaan?


Ok. Maar die 80 en die 170 heeft u hopelijk niet aan de WiFi manager laten zien? U heeft de WiFi manager alleen boven gedaan?

Heb misschien de test een keertje beneden uitgeprobeerd om te vergelijken. Maar heb ‘m ook gewoon enkel boven getest (uitslag ervan heb ik in m’n post gezet).


Goedemiddag @MK1962, welkom op het forum. Ik zie fat je jouw profiel al hebt voorzien van gegevens, hierdoor kon ik al de resultaten van de Wifimanager inzien. De resultaten tonen duidelijk wat jij zelf ook al omschreven hebt. Ik stuur je de gratis wifiversterkers op, want daar heb je recht op en de wifimanager had deze natuurlijk ook moeten aanbieden. 

Informatie over de apparatuur die naar je toe wordt gezonden, krijg je nog van ons per e-mail en sms.Â