Skip to main content

Wie monteert het NT kastje? Wij hebben thuis een glasvezel aansluitpunt maar daar kan je geen router aan verbinden. Zijn er nu achter gekomen dat er nog een NT kastje nodig is. En hoe kunnen we een afspraak maken met diegene?

KPN, KPN Netwerk, VolkerWessels en de onderaannemer sturen ons alleen maar van het kastje naar de muur. We zitten al meer dan 2 maanden zonder internet.

@JanD Ik ben heel benieuwd waar jij dat leest in de algemene voorwaarden.

 

In het kader van deze topic lees ik:

 “ Dat abonnement heb ik dus al zo’n 2.5 maand geleden besteld. Het enige wat er gebeurd is de levering van router 2 weken geleden.”

Volgens mij is er dus sprake van een overeenkomst.


Hallo @EAZ1964 ik ben geen jurist en heb geen zin me daar verder in te verdiepen.

 


@EAZ1964 :   KPNNetwerk legt het fysieke netwerk aan.  Vervolgens kunnen providers gebruik maken van de infrastructuur. Dus niet alleen KPN.

KPN verkoopt abonnementen.  We gaan af op de planning van KPNNetwerk.  Als de verwachting is dat het fysieke netwerk op x datum klaar is willen wij uiteraard graag een abonnement verkopen en zetten we  in op die datum.  Helaas spelen er honderden variabelen mee en op die manier kan het gebeuren dat KPNNetwerk de verbinding nog niet bij ons heeft afgemeld op x datum. (obstakels, leveringsproblemen van technische apparatuur, personeelstekort, vorst in de grond etc. etc )

Dan kunnen wij hoog of laag springen maar zullen we moeten wachten tot KPNNetwerk er aan toekomt en die verbinding bij ons afmeld. 

Als de verbinding wél is afgemeld door KPNNetwerk maar toch niet werkt is dat iets waar wij in kunnen bemiddelen. Dan wordt er een ticket aangemaakt om de oorzaak te vinden en als het nodig is wordt KNPNetwerk aangeschreven.  


Dank je wel voor het antwoord op een vraag die niet gesteld is. 
 

Mijn punt is heel helder verwoord in een vorige post.

Als KPN met een consument een leveringsovereenkomst heeft afgesloten, dan (volgens de algemene voorwaarden van KPN) dan is het opvolgen van alles wat met de lijn te maken heeft daar onderdeel van.
Kpn mag aan consument dan niet vragen zelf contact te nemen met kpn-netwerk. 

jullie zijn namelijk degenen die “Af gaan op de planning van kpn-netwerk”.  


Mijn punt is heel helder verwoord in een vorige post.

Je punt is inderdaad helder en meer is er ook niet toe te voegen eigenlijk. Mocht jij het gevoel hebben dat je wordt benadeeld staat het je altijd vrij om een klacht in te dienen via 0800-0402. Mocht je nog in je 14 dagen bedenktijd zitten, mag je ook altijd opzeggen. Moet er wel bij vermelden dat ieder provider afhankelijk is van de planning van KPN Netwerk.  Hopelijk wordt je snel aangesloten op het glasvezelnetwerk. 


@EAZ1964 Ik probeer de praktische gang van zaken uit te leggen in de hoop dat het wat context geeft. 

Wat KPN ‘mag of niet mag’  ga ik niet over.   Daar hebben we een juridische afdeling voor. 


Snap ik, dank je. Echter die informatie was al 2 keer langsgekomen, en niet het onderwerp van de vraag. 
ik had op meer gehoopt, bijvoorbeeld dat je dit aan de juridische afdeling wilt voorleggen om te voorkomen dat consumenten geconfronteerd worden met zaken die niet aan de algemene voorwaarden voldoen.