Skip to main content
Beantwoord

Al 6 jaar lang trage Wifi, terwijl ik een contract voor 50 Mbit/s heb

• 4 augustus 2025
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

gm heb al 6 jaar 11 mbit snelheid kpn wil hier niks aandoen allerlei vage verhalen buiten gebeid u woont in een ijzeren kooi kan ook niet bellen.. gasten zijn ook niet bereikbaar.. moet via wiffi ..elke keer word er glasvezel beloofd …

heb een kontrakt voor 50 mbit kan ik compensatie vragen of dat kpn de snelheid verbeterd???

mvrg. O.Tromp

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Oscar 1964, als je in het buitengebied zijn kan het zijn dat de snelheid niet hoger kan op jouw adres. Dat is voor ons gissen. Heb je de mogelijke snelheid bekeken zoals Joep voorstelde? Jan geeft ook goede tips, zoals het bekabeld meten om de daadwerkelijke snelheid te zien. Via Wifi gaat het signaal door de lucht waardoor dat geen volledig beeld geeft van de snelheid.

Ruim een jaar geleden had je een soortgelijk topic aangemaakt zag ik, daar zijn toen ook tips gegeven. Heb je die ook kunnen proberen?

Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen hoe meer we mee kunnen denken.

Bekijk origineel

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22494 reacties
  • 4 augustus 2025

Dag ​@Oscar 1964 woon je in een zgn buitengebied? Welke snelheid is er bij jou mogelijk volgens de website van kpn? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10320 reacties
  • 4 augustus 2025

Beste ​@Oscar 1964 je hebt een koperverbinding met een snelheit TOT 50Mbit/s en  NIET VAN 50Mbit/s

Afhankelijk van je afstand tot de centrale (kast) is je snelheid snel of langzamer.

Zo te lezen woon je ver weg van de centrale (kast).

Snelheid via wifi meten is geen maatstaf.

Meet de snelheid bekbeld met 1 pc rechtreeks op de modem aangesloten en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Wat ​@Joep1965 eerder schreef, kijk eens of je in aanmerking komt voor de status buitengebied, dan krijg je een 4G-router van KPN erbij die je snelheid inderdaad op kan schroeven TOT 50Mbit/s.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17220 reacties
  • Antwoord
  • 7 augustus 2025

Hoi ​@Oscar 1964, als je in het buitengebied zijn kan het zijn dat de snelheid niet hoger kan op jouw adres. Dat is voor ons gissen. Heb je de mogelijke snelheid bekeken zoals Joep voorstelde? Jan geeft ook goede tips, zoals het bekabeld meten om de daadwerkelijke snelheid te zien. Via Wifi gaat het signaal door de lucht waardoor dat geen volledig beeld geeft van de snelheid.

Ruim een jaar geleden had je een soortgelijk topic aangemaakt zag ik, daar zijn toen ook tips gegeven. Heb je die ook kunnen proberen?

Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen hoe meer we mee kunnen denken.

Reageer