Skip to main content

Hallo, heb de box 12 aangesloten maar alleen de computer pak niet de wifi op en ook de laptop kan niet verbinden daarvoor met online.nk geen probleem, wat is hier aan de hand verder geen problemen op tv, telefoons 

Graag een antwoord

Goedemiddag @Sennamees en welkom hier op het KPN forum!

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en goed dat je dit probleem kenbaar maakt. De Experia Box 12 is voorzien van Wi-Fi 6 en het lijkt er op dat zowel je pc als laptop hier niet geschikt voor is. Je zou de Wi-Fi 6 uit kunnen schakelen en vervolgens zouden ook je pc en laptop moeten kunnen verbinden met het Wi-Fi netwerk. Ik heb een eerder topic gevonden van iemand die ditzelfde probleem ervaarde en dat topic vind je hier. Mij eerste advies is om dit topic eens door te nemen en ik verwacht dat je hiermee verder moet komen! Laat je me weten of het is gelukt?


Het hangt samen met verouderde drivers voor de WiFi chips. Uit andere reacties blijkt dat Intel intussen verbeterde drivers heeft, geschikt voor WiFi 6.

Kijk eens op https://downloadcenter.intel.com of Google naar “intel wifi 6 driver windows 10”


Bedankt voor deze toevoeging @RBxx :)


Hallo @Sennamees , heb je nog iets gehad aan de informatie die hier is gedeeld? Mochten we je nog ergens mee kunnen helpen dan horen we dat natuurlijk graag!


Hoi @Sennamees / @JanZ_  

De allerlaatste Windows updates draaien kan ook helpen. Misschien tijdelijk de laptop bedraad aansluiten. Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.

Dat was de oplossing in dit topic. Kennelijk zit er een verbeterde WiFi driver in de laatste Windows update waardoor WiFi 6 nu wel wordt ondersteund.


Bedankt voor deze input @RBxx , wordt gewaardeerd 🙂 Hopelijk kan @Sennamees hier ook wat mee!


Hoi @Sennamees , ik heb niks meer van je gehoord en ga dit topic daarom sluiten. Desondanks hoop ik wel dat je iets hebt gehad aan de informatie die hier is gedeeld 🙂 Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag!


Reageer