Skip to main content

Hallo,

Ik heb al een jaren kpn, nou heb ik problemen met de Wi-Fi, vooral boven. Diverse malen al contact gehad, en Heb de kpn manager al gedaan. En daaruit blijkt dat ik inderdaad slechte Wi-Fi heb.

Nou vind ik  het eigelijk heel slecht dat ik Wi-Fi versterkers moet betalen. Ik vind als je een product levert dat dit goed hoort te zijn,  en dus de kosten voor kpn zijn.

Heb met digitenne ook al een slechte verbinding. En mijn antenne hangt uit het raam, daar was ook al geen oplossing  voor. Hoop dat jullie mij gewoon die versterkers GRATIS TOE STUREN. zodat mijn kinderen gewoon hun huiswerk op hun kamer kunnen doen ipv op de trap!!!😡

Hallo @Teddy78 , citaat uit TotaalTV:

Veel Nederlanders denken dat een goedwerkend Wifi draadloos internet door de internetaanbieder gerealiseerd dient te worden. Dit is echter een misverstand. Het lokale Wifi-netwerk bij Nederlanders thuis is een verantwoordelijkheid van de klant zelf en niet de internetaanbieder. Dit komt door de omgevingssituatie bij de klant thuis. In een drukker woongebied is het namelijk moeilijker om een vrije frequentie voor het Wifi-netwerk te kiezen. De gebruiker zelf dient dan ook te bepalen welke frequentie in de eigen omgeving het meest geschikt is voor het opzetten van het lokale draadloze netwerk. Internetaanbieders als ZiggoKPN en T-Mobile bieden wel – zover het op afstand kan – de helpende hand.


Goedemiddag @Teddy78 en welkom hier op het KPN forum :)

 

Niemand wordt blij van slechte Wi-Fi dus goed dat je dit aankaart. Goede Wi-Fi op de bovenverdieping is vaak lastig; je Experia Box zendt het Wi-Fi signaal uit en deze staat vaak beneden in de meterkast. Dit signaal zal dus eerst nog door je plafond heen moeten voordat het boven is en dat heeft invloed op de kwaliteit. Dit probleem kun je verhelpen door op de bovenverdieping een versterker te plaatsen, op die manier kun je daar een signaal gebruiken dat niet eerst nog door het plafond moet. Bij KPN kun je gelukkig ook in aanmerking komen voor gratis versterkers en hiervoor dien je de KPN Wi-Fi Manager te doorlopen. Wanneer deze een snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt, krijg je als oplossing gratis KPN Experia Wi-Fi. Dit type versterkers dien je bekabeld aan te sluiten op de Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Mijn advies is dan ook om eens met deze tool aan de slag te gaan. Let wel; je dient de Wi-Fi Manager minimaal 2x volledig te doorlopen. Probeer een plek in huis te zoeken waar je nog een beetje Wi-Fi hebt en doorloop vanuit daar de Wi-Fi Manager. Verder moet ik me aansluiten bij het bericht van @JanD ; omgevingsfactoren (bouw van een woning, isolatie, vloerverwarming, spiegels, dimmers, magnetrons etc. etc.) hebben veel invloed op hoe een Wi-Fi signaal bij jou thuis gaat werken. Factoren waar we als provider geen enkele invloed op hebben. Je betaalt dan ook bij geen enkele provider voor de Wi-Fi maar alleen voor de bekabelde verbinding, dus wat er aan snelheid binnenkomt op de Experia Box. Dat neemt niet weg dat KPN ontzettend ver gaat in de ondersteuning van je draadloze signaal en daarom hebben we dan ook de Wi-Fi Manager ontwikkeld. Hopelijk leidt het doorlopen van de Wi-Fi Manager ook voor jou tot een oplossing! Laat je ons weten wat hier uit is gekomen?


Hoi @Teddy78 , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd of je nog iets hebt gehad aan de informatie die hier is gegeven!


Reageer