Skip to main content

Hallo,

Altijd goeie Wi-Fi in huis gehad en sinds langer dan een jaar is het knudde en word het alleen maar erger.. het begon toen de Wi-Fi boven slechter werd...inmiddels hebben wij beneden in de keuken (5meter van de modem vandaan) en de hal en toilet en tuinĀ  geen Wi-Fi bereik meer,.en in de huiskamer is het internet instabiel, valt constant weg

Ā 

Al talloze keren gemeld bij jullie maar er word gezegd dat er weinig aan te doen is aangezien de monteurs niet meer op pad gaan.

Gisteren voor de zoveelste keer de wifi manager gedaan en kwam uiteindelijk bij dat er gratis een monteur moet komen maar als je een afspraak wilt maken krijg je te zien dat er storing is en geen afspraak online kan maken.

Ā 

Wifi versterkers gehad via jullie maar deze deden helemaal niks..

Graag zou ik nu toch eens een monteur willen zien hier zodat ik het idee krijg serieus genomen te worden..Ā  want ik betaal voor internet die op 70% van het huis niet werkt en de andere 30% instabiel is.. lijkt mij niet dat dit goed is.. de buren achter ons hebben ook KPN, nergens last van en zou hebben einde van de straat nog Wi-Fi.. hoe dan? Ik loop de huiskamer uit en de Wi-Fi zegt; bekijk het maar.

Ā 

Hopelijk word er nu wel wat aan gedaan , zo niet dan ga ik op zoek naar een andere provider.Ā 

Ā 

Met vriendelijke groet Ben van Dalen

Ā 

Ā 

Dit is toch best bijzonder hoor. Wifi versterkers die niets doen. welke experiabox heb je en wat zit er zoal op aangesloten? gebruik je een switch of draadloze verbindingsets? Zijn de wifi versterkers met een kabel aangesloten op de experiabox?


Experia box v10.Ā  Aangesloten tv , tv.kastje en telefoonĀ  en de wifi versterker.Ā  De dame van KPN kon hem niet eens aangesloten zien toen ze keek dus begrijp er niks vanšŸ¤·ā€ā™€ļø

Ā En nee geen switch e.d.


U betaald voor internet via de kabel. Niet via WiFi. Wifi word niet gegarandeerd en betaald u dus ook niet voor.

De buren hebben misschien wel eigen WiFi apparatuur aangeschaft. Bijvoorbeeld zoiets ofzo:Ā https://www.tp-link.com/nl/www.decowifi.nl/

De v10 heeft volgens mij lampjes bij de poorten.

Branden die bij de stekker van de kabel die naar de versterker gaat? U heeft de kabel toch wel aangesloten op een gele poort? En niet de rode?


Goedemiddag @Rebecca1981Ā en welkom hier op het KPN forum :)

Ā 

Goed dat je dit kenbaar maakt want ik snap de frustratie! Waar ik in eerste instantie vooral benieuwd naar ben, is welk type versterker je op dit moment in gebruik hebt, ik vermoed de (zwarte ronde) KPN Experia Wi-Fi? Wi-Fi kan soms heel lastig zijn maar we gaan ontzettend ver in de ondersteuning van je draadloze signaal. Wat @Nick83Ā zegt, klopt. In principe betaal je niet voor de Wi-Fi maar voor de snelheid die op het modem (Experia Box) binnenkomt. Zodra je draadloos gaat werken, ga je altijd snelheid inleveren omdat het signaal zich door de lucht moet verplaatsen. Omgevingsfactoren spelen dan ook een belangrijke rol als het gaat om de Wi-Fi. Je kunt hierbij denken aan de bouw van een woning, isolatie, andere Wi-Fi netwerken in de omgeving, spiegels, dimmers, magnetrons, vloerverwarming etc. etc. Allerlei zaken die het signaal kunnen verstoren maar waar we als provider geen grip op hebben. De reden dat je nu ineens zoveel problemen ervaart, is voor mij dan ook gissen. Ik neem je in ieder geval zeker serieus en kan wellicht ook een afspraak voor je makenĀ  met de Wi-Fi monteur. Zou je daarom je forumprofielĀ voorĀ  me in kunnen vullen en een seintje willen geven zodra je dit hebt gedaan? MisschienĀ dat ik middels wat metingen ook kan achterhalen wat er aan de hand is dus links - of rechtsom, we gaan er alles aan doen om jouw probleem op te lossen!


Hoi @Rebecca1981Ā , ik heb niks meer van je vernomen maar was benieuwd of ik nog iets voor je kan betekenen!


Omdat ik niks meer van je heb gehoord, sluit ik dit topic @Rebecca1981. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dat natuurlijk graag!


Reageer