Skip to main content

wifi aan/uit springt telkens terug naar uit nadat ik deze aan heb gezet.

Dit gebeurt na installatie van twee superwifi adapters (1x bedraad en 1x draadloos/wifi)

Zodra ik de modelconfiguratie aan pas, worden deze aanpassingen niet vastgehouden.

 

Hoe op te lossen?

 

mvg

Frans sauren

Dat is toch de v10? Bij de v8, v9, v10 wordt de wifi van de experiabox altijd uitgeschakeld bij het gebruik van super Wi-Fi of de Experia Wi-Fi!


Hi @fragose, welkom op het forum.

Zoals @Joep1965 aangeeft wordt de wifi op de Experia Box V8, V9 en V10 inderdaad uitgeschakeld op het moment dat je Experia Wifi of SuperWifi aansluit op de Experia Box. De wifi wordt dan overgenomen door deze apparaten Dit wordt gedaan omdat deze Experia Boxen het zogenaamde roaming niet ondersteunen, wat de Experia Wifi en de SuperWifi wel doet. Hierdoor schakelt het apparaat automatisch naar het sterkste wifi punt in huis.

Als je de Experia Box V10 hebt, met SuperWifi, dan kun je 1 van de SuperWifi punten bekabeld aansluiten bij de Experia Box en de andere kun je, zodra ze gekoppeld zijn, op een andere plek in de woning neerzetten. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.


Beste Ron,

 

dat klopt.

het probleem is echter dat ik me nu telkens opnieuw mijn wachtwoord moet ingeven als ik op WiFi ga.

 

voorheen was dat niet.

 

hoe kan ik dat voorkomen?

 

mvg


Hallo @fragose , met wat voor device wil je via de WiFi inloggen op jouw netwerk dat die vraag wordt gesteld?

 


Met 2 verschillende MacBooks.


Dank je wel voor de toelichting. Blijft de verbinding wel actief op andere apparaten, of moet je daar ook steeds opnieuw het wachtwoord invoeren? @huistijger heb jij misschien tips voor deze situatie?


Op de laptops dan eerst het wifi account verwijderen en opnieuw zoeken / toevoegen. 


Hoi @fragose 

@Nick83 geeft al een goede tip, is het daarmee opgelost?
Normaal gesproken onthoudt de mac je wachtwoord(en)
Staat het vinkje bij Systeemvoorkeuren - Netwerk - Wifi wel uit bij:
Vraag bevestiging voor verbinding met nieuwe netwerken? (zie foto)
En staat het vinkje wel aan bij Verbind automatisch met dit netwerk?
Welke MacOS heb je? naam en versie?
 

 


Hallo Nick,

 

Dat klopt inderdaad.

Ik heb dezelfde instellingen zoals op je printscreen.

mijn MacBook Pro retina draait op macOS Catalina versie 10.15.

 

ik heb het vermoeden dat het puur aan de superwifiversterkers van KPN ligt omdat zij WiFi uitschakelen op de Experiabox.

 

zou netjes geweest zijn van KPN als ze zoiets vermelden bij al hun reclames en bij de verkoop!!


Hoi @fragose 

Kun je de wifi niet weer handmatig aanzetten?
Inloggen op het modem en dan de wifi aanzetten
Ik weet dat het bij de V10 kan maar of het ook bij de V10a kan weet ik niet, ik heb zelf ook de v10a, maar ik heb de wifiversterkers niet.


zou netjes geweest zijn van KPN als ze zoiets vermelden bij al hun reclames en bij de verkoop!!

Eigeblijk dorn ze dat ook wel zowat, althans in de webshop.

Niet nadrukkelijk dat wifi van de Experiabox uitgeschakeld word. Maar wel hoeveel je er aan moet schaffen bij specifieke situaties.

 


Reageer