Skip to main content

Hi,

sinds kort een probleem met een mobiel. Krijgt bij aanmelden wifi steeds de melding access denied nadat het nooit problemen had. Modem is naar fabrieksinstellingen terug gezet evenals de mobiel dus alles schoon.
De mobiel is van mijn zoon en werkt wel gewoon op andere netwerken, bijvoorbeeld de wifi van school. Alle andere apparaten werken prima zowel wifi als met kabel. Mobiel is ook niet geblokkeerd in de adres lijst.

Klantenservice heeft me doorverwezen naar dit forum omdat ze het ook niet wisten.

Experiav10 met 2 wifi extenders

Huawei P Smart2019 (POT-LX1)

EMUI-versie: 10.0.0

Android Versie: 10

 

Groeten,

Rogier

Hey @Rogier_O! Welkom hier! Toevallig heb ik die telefoon hier op tafel liggen en herken ik de melding. Volgens mij sinds de laatste update, kan dit kloppen? Kun je de netwerkinstellingen eens resetten. Als het goed is doe je dit als volgt: Ga naar: instellingen > Systeem > Reset > Reset netwerkinstellingen.

Let op! Je wilt niet alle instellingen resetten, maar alleen de netwerkinstellingen. Hierna de telefoon opnieuw laten opstarten én opnieuw verbinden met de wifi. Ik ben benieuwd of dit helpt. 

Hoor graag:blush:


Hi @Lisa, Dank je wel voor je reactie. Dit hadden we inderdaad als eerste geprobeerd met de telefoon, maar nadat alles restten niet heeft geholpen hebben we de telefoon terug gezet naar fabrieksintsellingen. Tot dusver is er niets dat werkt helaas.

We hebben meerdere apparaten met dezelfde update en die hebben geen problemen. De telefoon met het probleem heeft alleen problemen op het thuisnetwerk, nergens anders.


Dat is gek @Rogier_O! Welk modem (en eventueel versterkers) gebruiken jullie? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Dat is gek @Rogier_O! Welk modem (en eventueel versterkers) gebruiken jullie? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

@Lisa heb modem in extenders ingevuld in mijn profiel


Kun je ook je postcode, huisnummer en het mac adres van het betreffende apparaat toevoegen? Dan kijk ik even mee! 
Maakt het toestel af en toe wel verbinding verbinding? 


Ik heb helaas niets meer van je gehoord, dus ik ga ervan uit dat het inmiddels (via een andere weg) hebt weten op te lossen!


Goedenavond, ik heb hetzelfde probleem. Experiabox V10 met twee wifi versterkers (bedraad). Diverse telefoons, laptops en tablets maken dagelijks (redelijk) probleemloos verbinding met de Wifi. Redelijk, omdat de kwaliteit van de verbinding (en snelheid) soms heel erg wisselend. Maar met 1 telefoon, een Huawei Mate 10 pro, gaat het mis! Sinds een herstart van de router is het bijna onmogelijk om verbinding te krijgen: access denied. Alle methodes die Huawei zelf oppert al geprobeerd, maar zonder resultaat.

Graag jullie ondersteuning!


Hey @Michel68! Ughh.. vervelend probleem. Het je het modem/versterkers al eens helemaal gereset? Of is dit ongewenst?
Volgens mij heeft het iets met het mac-adres te maken. Dat die geblokkeerd wordt door het modem. 
Je kunt proberen het toestel een vast IP-adres te geven aan de hand van het mac-adres. 

  1. Ga naar wifi-modem via http://192.168.2.254/
  2. Log in. 
    1. Eerste keer inloggen?
      Gebruikernaam: Admin
      Wachtwoord: <Niets invullen>
  • Klik op 'Instellingen' in het menu.
  • Klik op '+ Maak nieuw item aan' bij 'DHCP binding'.
  • Vul het MAC-adres van de telefoon in
  • Geen dit vaste Ip-adres een passende naam. Bijv. Huawei Mate 10 PRO
  • Klik op 'Toepassen'.

Vergeet het wifi netwerk in de telefoon en verbindt de telefoon opnieuw met de wifi. 
Ik ben benieuwd of dit je helpt.


Pas ik dat aan in het modem (experiabox) of in de wifiversterker(s)?

 


Modem! @Michel68 


Heb het modem gereset en wifi versterkers opnieuw aangesloten. daarna was het probleem opgelost.

Dank voor de ondersteuning.


Nou, helemaal top! Bedankt voor het melden. :thumbsup: