Skip to main content

Mijn eerste bedrade aansluitpunt voor mijn accesspoint ligt zo'n 10 meter van de experiabox af. Kan ik hem daar gewoon aansluiten of moet hij dichterbij het modem aangesloten worden. En kan ik het 2e accesspoint koppelen aan de eerste of moet die ook naar de experiabox? En kan ik ze eventueel ook aansluiten aan de kabels van de tv ontvangers?

Hallo @Hecola , de afstand met LAN-kabels in huis is geen probleem en je kunt inderdaad door-lussen.

 


@Hecola Welkom op het forum. Ik zie dat @JanD je al van het juiste antwoord heeft voorzien. Belangrijk is dan nog wel dat je acces points IMGP snooping ondersteunen, anders zou dit problemen kunnen geven met je TV signaal. Als je de acces points bij KPN hebt aangeschaft of van KPN hebt ontvangen dan hoef je je hier geen zorgen om te maken. 


Goedemiddag Rutger, zijn inderdaad accesspoint van KPN dus geen problemen wat dat betreft! Alleen jammer dat er niet zoveel aansluitingen op zitten. Want als je bv computer, Philips hue e.d. wil aansluiten kom je al snel in de problemen. Heb het geprobeerd met een splitter,   maar dat werkt niet zo goed! Moet dan zeker een hub gebruiken of heb ik het mis. Graag een antwoord!!


Als deze koopt zit je helemaal goed. https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=661 deze is geschikt om oook het tv signaal te verwerken.


@Hecola In dit geval zou ik dan inderdaad willen adviseren een switch te gebruiken, de switch waar @Joep1965 een link van heeft gedeeld is dan een goede optie!