Skip to main content

Ik wil de WiFi voor mijn puberzoon gereged uit kunnen zetten terwijl wij dan wel WiFi behouden

Dat gaat niet. 

Wel kun je natuurlijk gewoon zijn telefoon, tablet en/of computer tijdelijk in beslag nemen. 


Hallo @Monique daalmans-bruin , als je modem gast-wifi ondersteunt, je puberzoon via de gast wifi laten werken en als je niet meer wilt dat hij de wifi gebruikt de gast wifi weer uit zetten en de inloggegevens van de gewone wifi veranderen en die niet delen met je zoon.

 


Tja, dan gaat ie vast 4G gebruiken. I.v.m. kosten is dat al helemaal niet wenselijk.

Het advies van Noordzee lijkt me prima.

Bij een vriend van mij: 's avonds om 22:00 uur telefoon inleveren. 's Morgens na ontbijt krijgt ie 'm dan weer.


Volgens mij heb eb we geen gastmodem. Hoe kunnen we het wiffi wachtwoord veranderen. 

We hebben zo'n wit modemkastje


Kies op de volgende KPN service pagina de juiste Experia Box en volg daar de aanwijzingen.
Sleutelwoord: Beveiligen van je WiFi-Netwerk

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/devices/all/internet

 


Wat als ik gewoon vaste tijden mijn puberzoon z'n simkaart blokkeer.... Ik zie dat je hem zelf weer kan deblokkeren. Zo kan je er toch op een makkelijke hem van z'n gsm houden

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Ha @Monique daalmans-bruin, welkom! Ik heb je twee topics samengevoegd. Het is niet mogelijk om de wifi voor alleen je zoon uit te zetten inderdaad. Ook verwacht ik eerlijk gezegd, als je zijn simkaart elke dag blokkeert en weer deblokkeert, dat je t.z.t. een telefoontje van onze afdeling Security krijgt met de vraag wat er aan de hand is. Daar is het namelijk niet echt voor bedoeld. Je zou inderdaad zijn telefoon in kunnen nemen? Dan heeft hij geen verleiding meer en jij weet dat ‘ie er geen gebruik van maakt. 


Hmm, als je zijn simkaart blokkeert dan blokkeert het het gebruik via wifi niet. Dat gaat buiten de simkaart om. Via wifi kan ie z'n telefoon zelfs gebruiken zonder aanwezige simkaart… Op bellen en sms-en na natuurlijk. Daar is de sim wel voor nodig. En 4G.


Dat is ook nog eens een heel goed punt, Peter!


Kan heel goed. 

 

https://www.ct.nl/reviews/netwerk-beveiligen-fingbox-hulpmiddel/


Daarnaast kan de Fingbox nog andere leuke dingen: je kunt ongewenste gasten bijvoorbeeld buitensluiten van het netwerk of de internettoegang van je kinderen tijdens het maken van hun huiswerk blokkeren. Daar gebruikt de Fingbox een truc uit de hackers-scene voor, het zogeheten arp-spoofing. De box stuurt speciale netwerkpakketten naar het doelapparaat, die het doen geloven dat het ip-adres van de router in het vervolg via het mac-adres van de box bereikbaar is. Omdat de box echter niet als gateway werkt, gaan de daarop volgende verbindingspogingen van het apparaat richting internet dan naar het totale niets.Â