Skip to main content

All,

 

Ben ten einde raad en verwacht dat de enige optie nog is om over te stappen naar een andere provider.

Probleem begon zich opeens 2 maanden geleden voor te doen. Instabiel internet met snelheden variërend van 0.2 mbps tot 60.0 mbps. Zolder (werkkamer) heeft opeens bijna geen verbinding. Meermaals met klantenservice gesproken, aardige mensen maar wisten me eigenlijk niet te helpen. Enkel met de opmerking: "hebben ook glasvezel".

Toen heb ik besloten een monteur te laten komen. "Probleem ligt bij ons". Wel twee nieuwe versterkers laten plaatsen. Kosten 109 EUR, met de verwachting dat het iets beter zou worden. Mede ook door een nieuwe configuratie. 

Resultaat: slaapkamer nu ook nihil in verbinding. Met telefoon is WiFi signaal niet mogelijk.

Geduld is nu op. Heb extra kosten gemaakt en ook dat werkt niet.

Liefst blijf ik klant van KPN en wil echt naar een oplossing zoeken.

Hoor graag welke scenario's er nog zijn.

Hi @Jochem Spekken , dat klinkt echt als een noodkreet 😉.  Natuurlijk is bij jou ook goed wifi mogelijk net al bij mij en duizenden andere klanten van kpn. Veranderen van provider heeft geen zin want er is geen provider die wifi kan beïnvloeden.  Het komt het modem uit en dan heeft niemand er meer controle over. Zullen we eens kijken hoe we het goed gaan krijgen? Welk type modem heb je en waar staat het modem? Hoe is de opstelling van de wifipunten en wat is er zoal aangesloten op het modem? Gebruik je draadloze verbindingssets?


Mooie behulpzame reactie van @Joep1965 . Helaas nog geen reactie van jou, @Jochem Spekken .  We hebben wel informatie nodig om verder te kunnen.


Hi @Jochem Spekken , dat klinkt echt als een noodkreet 😉.  Natuurlijk is bij jou ook goed wifi mogelijk net al bij mij en duizenden andere klanten van kpn. Veranderen van provider heeft geen zin want er is geen provider die wifi kan beïnvloeden.  Het komt het modem uit en dan heeft niemand er meer controle over. Zullen we eens kijken hoe we het goed gaan krijgen? Welk type modem heb je en waar staat het modem? Hoe is de opstelling van de wifipunten en wat is er zoal aangesloten op het modem? Gebruik je draadloze verbindingssets?

Hoi Joep,

 

Dank voor je reactie. Modem is in de meterkast gesitueerd, een Experia Box v10. Daarnaast staan er twee versterkers ( sinds vorige week 2x KPN Super WiFi 2.0). Een versterker in de meterkast en een op een slaapkamer op de eerste etage. Verder is TV en Enphase (zonnepanelen) direct aangesloten op het modem.

 

Jochem


Vaak is het een kwestie van experimenteren, @Jochem Spekken .  We hebben een hele uitgebreide kennisbank met praktische tips:

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

 

Er kan sprake zijn van interferentie of dat het signaal niet goed doorkomt. Dat kun je met behulp van de kennisbank artikelen proberen op te lossen.

Mocht dat niet lukken, laat het weten. Ik wil dan graag weten welke stappen je allemaal geprobeerd hebt zodat ik het beter kan analyseren. 


Het probleem is verholpen.