Skip to main content

Hi all,
 

Ik dacht ik doe ook eens dat Superwifi…. Na inmiddels uren met de klantenservice via chat/Twitter in de weer geweest te zijn, 396x het advies opgevolgd om de boel te resetten, de Experiabox te resetten, de SW-punten te resetten, alle kabels minutieus na te lopen, de WiFi verbeter module te gebruiken En nog n keer, en nog een keer en dan als kers na vandaag 3 uur een monteur van KPN over de vloer gehad te hebben moet ik vooralsnog concluderen dat vooral de marketing rondom Superwifi, super is…
 

Ik woon in een gewoon, redelijk nieuw rijtjes huis met drie woonlagen (BG-1-2) en een kleine tuin. 
 

ik begon met 2 SW-punten; 1 bedraad, andere niet.


Ik heb er inmiddels dus 4! EN allemaal BEDRAAD!!! En dan heb ik een schotel die maar oranje blijft wat ik en ook de monteur ook probeerden... 

De supervriendelijke monteur begon overigens met dat hij dat Superwifi van KPN helemaal niets vindt dus nou dat was geen bemoedigend begin maar wel eerlijk en daar houd ik van! Hij is dus 3 uur bezig geweest, trap op, trap af…. Op een gegeven moment ben ik zelf met m mee gaan kijken. Hij moest tussentijds wel 4x bellen met collega’s, mijn hele netwerk was op n gegeven moment weg, alles weer opnieuw aan de praat gekregen.

Maar het meest schrijnende vind ik dat ik:

  • Zelfs met 4 SW schotels niet overal bereik heb…
  • Alle SW punten zijn nu op mijn bedrade netwerk aangesloten anders is het een kansloze oplossing! Echt nog n geluk dat ik overal kabels had laten leggen maar goed niet de bedoeling!
  • ik heb nu voor €240 SW schotels gekocht! 
  • Een schotel blijft maar n oranje lampje weergeven.

zijn er meer mensen met dit soort ervaringen? Dat kan toch gewoon niet? En ik moet ook zo’n moeite doen om te worden geholpen... 

 

Weet iemand goede alternatieven voor Super WiFi? Dan zeg ik dat spul vaarwel…

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

 

Hi @peter-keetfm,

 

Ik had nu de GS108Ev3 besteld. Ik weet erg weinig van dit soort componenten. 
 

 


Overigens blijft dat schokken van t beeld toch wel bestaan... 


Overigens blijft dat schokken van t beeld toch wel bestaan... 

Het lijkt er haast op dat een of ander apparaat dat aangesloten op je netwerk voor problemen zorgt 

Maar ik kan er vanaf hier niet in kijken

Hoe je netwerk in elkaar steekt

Misschien stap voor stap opnieuw opbouwen 

Alles los halen en 1 voor 1 aan pluggen met tijd er tussen 

Begin eens met alleen de experiabox en itv ontvanger daarna switch er tussen en dan stap voor stap verder 

Veel werk maar uit sluiten welk apparaat de storing veroorzaakt 

GEEN idee maar het lijkt wel een netwerk conflict 

Misschien wil @wjb je verder helpen

 


Of de kabels zijn gewoon niet goed.


Of de kabels zijn gewoon niet goed.

Ja inderdaad dat kan ook nog 

 


dank je @peter-keetfm! Er zit wellicht niets anders op al vind ik het ook wel jammer dat zo’n monteur niet met al die opties komt die jullie klaarblijkelijk zo uit het hoofd kunnen roepen. Ik betaal maandelijks toch echt genoeg aan KPN en heb de afgelopen vrijdag weer een halve dag niet kunnen werken; maar goed! 
 

Wat ik op mijn switch net ontdek is dat er bij 6 poorten van mijn switch staat dat de verbinding up is (klopt 2 poorten zijn leeg) en met een snelheid 1000 voor poorten 1 en 2. 

Poort 1: komt vanuit de experiabox via punt in de muur en dus vanuit dat punt naar poort 1 in de switch. 

Poort 2: geeft ook up en 1000. deze gaat naar de Superwifi schotel die nog steeds n oranje lampje geeft… Dat kan dus komen omdat er iets mis is met die schotel zoals @Soeradj schreef. Met n andere UTP kabel blijft die schotel het oranje lampje geven en dat zou groen moeten zijn als ie bedraad is lijkt me. 
 

Maar in relatie tot t 4K tv…

Ik zag net dat bij poorten 3-6 op de switch weliswaar up staat maar bij snelheid staat 100 en geen 1000. Wellicht dat daar oudere kabels inzitten dat kan ik morgen nakijken…Misschien is 100 niet genoeg voor n 4K signaal. 
 

To be continued...

 

 


de itv ontvanger werkt op max 100mbit dat is goed dus

deze heeft geen gbit poort


je zou eens de opstelling kunnen draaien zonder schotels SW

en de wifi op de experiabox tijdelijk gebruiken

wat doet de tv ontvanger dan (met switch er tussen)

de switch ook even stroom loos maken

wat heeft u nog meer bedraad in je netwerk hangen ?

 


Misschien is 100 niet genoeg voor n 4K signaal. 

100Mbps is meer dan voldoende voor 4K Ultra-HD, de maximale belasting zal zo'n 26Mbps zijn.

Zoals @peter-keetfm ook al aangaf, de TV ontvangers van KPN zijn allemaal voorzien van een 100Mbps netwerkkaart en dus zal er bij die poort op de switch ook 100M staan.


je zou eens de opstelling kunnen draaien zonder schotels SW

en de wifi op de experiabox tijdelijk gebruiken

wat doet de tv ontvanger dan (met switch er tussen)

de switch ook even stroom loos maken

wat heeft u nog meer bedraad in je netwerk hangen ?

 

@peter-keetfm 

Het af en toe haperen van 4K tv was meteen het geval, Rus mijn glasvezel naar zo’n Hussel abonnement ging (500 Gb). Maar nog zonder dat de SuperWifi schotels er waren. Het lijkt net alsof er soms bij snelle bewegingen maar lang niet altijd even n vertraging in komt. 
 

Er zijn n boel bedrade apparaten in huis. 
Sonos apparaten, Hue Bridge, PC, HP printer, PS4Pro, 2 tv’s, twee van die 4K kpn ontvangers en sinds kort dus 4 Superwifi schotels…..


Misschien is 100 niet genoeg voor n 4K signaal. 

100Mbps is meer dan voldoende voor 4K Ultra-HD, de maximale belasting zal zo'n 26Mbps zijn.

Zoals @peter-keetfm ook al.aangaf, de TV ontvangers van KPN zijn allemaal voorzien van een 100Mbps netwerkkaart en dus zal er bij die poort op de switch ook 100M staan.

Dank je wel @wjb. Jammer, dacht ik toch zowaar wat ontdekt te hebben zeg… Nou ja, blijf voorlopig nog wel aanrommelen met KPN en hier gok ik…. Goof dat KPN weer n monteur wil sturen. 


misschien heb je het al geprobeerd

probeer de itv direct op de experiabox

heb je dan ook haperingen

om uit te sluiten of de experiabox de boosdoender is of de NT (glasvezelkastje)

pak dan als 2e optie een losse kabel als het probleem nog voordoet

2e optie is om uit te sluiten of het de netwerk kabel is


misschien heb je het al geprobeerd

probeer de itv direct op de experiabox

heb je dan ook haperingen

om uit te sluiten of de experiabox de boosdoender is of de NT (glasvezelkastje)

pak dan als 2e optie een losse kabel als het probleem nog voordoet

2e optie is om uit te sluiten of het de netwerk kabel is

 

nee, nog geen tijd voor gehad... 
 

Ik had net wel n nieuwe kabel gezet tussen de oranje schotel en de SuperWiFi punt maar het lampje van die schotel blijft oranje... 


Probeer dat eerst 

Misschien een storing in de nt of experiabox 

 


Ik moet eerst ff wat dagen rust want ik word knettergek van dat KPN gedoe maar goed andere apparaten moet je ook keer op keer opnieuw instellen. 
 

maar dank voor de tip weer.


Kun je niet dat kpn spul niet terug doen 

Die 4 SW en geld terug vragen 

En goede access points in zetten 

Ik zelf heb een fritzbox op het glasvezelkastje en een als hoofdrouter een netgear r9000 

Komt niet bij dat de kpn spullen gewoon goed moeten werken 

Ik begrijp echt dat u er klaar mee bent 

Even mijn voorgestelde test 

Als er dan nog haperen is met tv 

Dan zit het probleem bij het glaskastje of en experiabox 


Ik had net wel n nieuwe kabel gezet tussen de oranje schotel en de SuperWiFi punt maar het lampje van die schotel blijft oranje... 

U bedoelt de kabel tussen Experiabox en oranje knipperend SuperWiFi punt?


Ik had net wel n nieuwe kabel gezet tussen de oranje schotel en de SuperWiFi punt maar het lampje van die schotel blijft oranje... 

U bedoelt de kabel tussen Experiabox en oranje knipperend SuperWiFi punt?

Eerst het probleem met itv oplossen lijkt mij 

Dan verder gaan 


Ik had net wel n nieuwe kabel gezet tussen de oranje schotel en de SuperWiFi punt maar het lampje van die schotel blijft oranje... 

U bedoelt de kabel tussen Experiabox en oranje knipperend SuperWiFi punt?

Ja, maar eigenlijk ongeacht waar ik die Superwifi schotel aansluit...
 

of ik m nu aansluit met n kabel of zonder, hij blijft oranje als enige van de 4. De rest is groen en bedraad maar deze blijft oranje. Bedraad, onbedraad. 

 

en bedraad rechtstreeks in de experiabox of in een van de aansluitingen in muur (die komen natuurlijk ook vanuit de experiabox) of als ik m bedraad via n switch. Het maakt niet uit. De schotel vindt n verbinding, knippert eerst ff oranje en blijft dan oranje branden. Ik zie m wel in de thuis app van kpn en zie ook dat ie wat doet want hij pikt ook apparaten op maar goed…

ik verwacht gewoon dat KPN dit adequaat behandelt en als ik dan bij Gods gratie een monteur langs krijg dat die verstand van zaken heeft. Daar betaal ik toch ook €150 per maand voor. Wat is dat nou!
 

Daarbij heb ik een baan waarvoor internet essentieel is… de klantenservice zegt dat t ticket open staat maa Rik krijg mails dat t gesloten is. Jezus! Sorry voor mannen, ik waardeer jullie hulp enorm! 


Nogmaals 

Als itv niet juist werkt direct op de experiabox aangesloten 

Is er wat anders aan de hand 

Zorg eerst dat dit goed werkt 

2e stap is het wifi gebeuren 

Ik bedoel 

Nt naar experiabox naar itv moet de itv eerst juist werken

Een tv ontvanger hoort niet te haperen

 


Ga ik zeker 

Nogmaals 

Als itv niet juist werkt direct op de experiabox aangesloten 

Is er wat anders aan de hand 

Zorg eerst dat dit goed werkt 

2e stap is het wifi gebeuren 

Ik bedoel 

Nt naar experiabox naar itv moet de itv eerst juist werken

Een tv ontvanger hoort niet te haperen

 

Ga ik zeker doen… Maa tja de aansluiting en experiabox box heb ik al geruime tijd. Klachten kwamen pas met de 4K tv kastjes. 
 

maar ik zal kijken.. dat wordt pas vrijdag of van t weekend gok ik... 


Ik bedoel het niet verkeerd 

:

"Er zijn n boel bedrade apparaten in huis. 
Sonos apparaten, Hue Bridge, PC, HP printer, PS4Pro, 2 tv’s, twee van die 4K kpn ontvangers en sinds kort dus 4 Superwifi schotels….."

Zoveel is het niet 

Maar trek alles los en begin met de basis 

Zoals ik nu voorstel 

Alleen de experiabox en itv ontvanger 

Gebruik tijdelijk de wifi van de experiabox 

(anders is het helemaal onhandig) 

Haperen nu ook de itv ontvangers 

Moet er gezocht worden naar de NT of de experiabox of de bekabeling 

Of niet een juiste verbinding met glas naar het pop station (wijkkast) 

Nogmaals ik wil wel helpen maar kan er niet in kijken vanaf hier 


Dag @eacrusher. Welkom hier op het Forum en bedankt voor het doen van je verhaal. Ik zie dat de community je al ontzettend goed op weg heeft geholpen en heel fijn meedenkt. Dat is mooi om te zien. Nu begrijp ik dat er op dit moment nog twee zaken spelen: op een van de SuperWifi punten brandt het lampje oranje en je ervaart haperend beeld. Klopt dat? Je WiFi-signaal is nu verder wel verbeterd op de plekken waar je de andere drie SuperWifi punten hebt geplaatst? En ervaar je het haperende beeld op beide tv-ontvangers?

Het advies dat @peter-keetfm geeft om te beginnen met de basis, is het advies waarin ik mee moet gaan. Alleen als je zaken als switches, verbindingssets e.d. ertussenuit haalt, kunnen we namelijk controleren of het probleem wordt veroorzaakt door je glasvezelkastje, de Experia Box of dat er bijvoorbeeld iets mis is met de bekabeling. Sluit dus inderdaad je 4K ontvangers eens rechtstreeks met een kabel aan op je Experia Box. Ik ben benieuwd of je dan verbetering merkt. Zo niet? Dan gaan we uiteraard verder kijken. 


@Natasja nou je pakt er n beetje tussenuit wat je wilt denk ik! Het is fijn dat er mensen op t forum zijn die echt begaan zijn met jullie klanten… maar dat is primair jullie verantwoordelijkheid! ik betaal jullie €150 per maand! Lijkt me niet gering of althans dat kan mijn referentie zijn hoor maar het is niet gratis!
 

ik heb, sinds ik bezig ben om van mijn 100 mb naar een hogere snelheid te gaan bij jullie, aaneensluitend te maken gehad met gedoe. Steeds dezelfde tests gedaan en 2x een monteur gezien die weliswaar aardig zijn maar waarvan de eerste jongen bij t activeren van dat hussel500 gebeuren 2 keer heen en weer moest en onaangekondigd ongeveer 30 minuten voor zijn komst opeens mijn hele verbinding om zeep hielp terwijl ik aan het werk was en in een belangrijke vergadering zat. En na t bezoek ff wat moest doen maar gewoon wegbleef en n belletje deed naar mij dat t straks wel weer online moest zijn. 

De tweede monteur die ik recent, na heel lang zeiken en eindeloos allerlei tests en resets en god mag weten wat allemaal zelf te hebben uitgevoerd, eindelijk kwam voor Superwifi en 4K, doet helemaal niets aan 4K en start met zeggen dat hij Superwifi n ruk product vindt. Komt zonder iets te doen tot de conclusie dat ik alle 4 de Superwifi punten maar gewoon moet bedraden en vindt dat kennelijk n acceptabele en normale oplossing voor Superwifi/Mesh Netwerken! 

Hij gaat daarna mijn laatste 4e Super WiFi punt aansluiten en maakte daar dus een of andere fout mee waardoor hij 3 uur met iemand anders diverse keren moest bellen om mijn netwerk werk überhaupt weer op te starten.

 

Vervolgens ziet hij ook dat er wat mis is met die schotel nr 4 (€79) belt daar ook weer over maar laat uiteindelijk mij wel doodleuk zitten met het niet functionerende Superwifi punt waarvan ik er inmiddels dus al 4 heb gekocht! 
 

Dus... ja haperen nog steeds op tv beneden en WiFi punt ongewijzigd. 
 

Al die zalvende en kansloze reacties vanuit KPN maken mij inmiddels eerder pissig en ik voel me aan t lijntje gehouden if in de maling genomen. Lekker makkelijk ook dat meeliften op of napraten van een paar fanatieke en zeer betrokken forum leden! 
 

ik heb de suggesties van @peter-keetfm@Joep1965 , @Soeradj en @Nick83 natuurlijk gelezen en waardeer hun betrokkenheid zeer maar ik kan bijna geen motivatie meer vinden om nu alles weer los te halen en weer zelf allerlei tests te doen! Waarom doet jullie monteur dat niet!??? Jullie weten dat ie komt om te trouble shooten na overleg, WiFi test verbeter ding, resets, chats enz! 
 

Ik realiseer mij dat ik niet sympathiek overkom maar ik heb t wel n beetje gehad na al die standaard en zalvende communicatie en mijn inmiddels 4 aangeschafte wifi punten waarvan er een nog stuk is ook! Ik heb toch allemaal geen tijd voor dit gekloot! Ik werk 80-100 uur per week en doe mijn werk vol overgave maar die betrokkenheid is bij jullie ver te zoeken! Het spijt me, het is niet persoonlijk maar de Customercare van KPN stelt mij enorm teleur op t moment maar goed…


Heb je al een keer de "super"WiFi met het oranje ledje verwisseld met een andere?

Verhuist het oranje ledje dan mee met de "super"WiFi?

 

Hoe is de TV ontvanger beneden aangesloten op de Experia Box?

Rechtstreeks, of via een "draadloze" verbindingsset en/of switch en wat is dan het merk en type van die apparaten?

Welk type TV ontvanger heb je?

 

Hoe zijn die Sonos apparaten op het netwerk aangesloten?

Is er één bekabeld aangesloten of zijn er meerdere bekabeld aangesloten?

Als er meerdere bekabeld aangesloten zijn, haal die dan een los. Heb je dan ook nog haperingen op jouw TV ontvanger?


Reageer