Skip to main content

Hi all,
 

Ik dacht ik doe ook eens dat Superwifi…. Na inmiddels uren met de klantenservice via chat/Twitter in de weer geweest te zijn, 396x het advies opgevolgd om de boel te resetten, de Experiabox te resetten, de SW-punten te resetten, alle kabels minutieus na te lopen, de WiFi verbeter module te gebruiken En nog n keer, en nog een keer en dan als kers na vandaag 3 uur een monteur van KPN over de vloer gehad te hebben moet ik vooralsnog concluderen dat vooral de marketing rondom Superwifi, super is…
 

Ik woon in een gewoon, redelijk nieuw rijtjes huis met drie woonlagen (BG-1-2) en een kleine tuin. 
 

ik begon met 2 SW-punten; 1 bedraad, andere niet.


Ik heb er inmiddels dus 4! EN allemaal BEDRAAD!!! En dan heb ik een schotel die maar oranje blijft wat ik en ook de monteur ook probeerden... 

De supervriendelijke monteur begon overigens met dat hij dat Superwifi van KPN helemaal niets vindt dus nou dat was geen bemoedigend begin maar wel eerlijk en daar houd ik van! Hij is dus 3 uur bezig geweest, trap op, trap af…. Op een gegeven moment ben ik zelf met m mee gaan kijken. Hij moest tussentijds wel 4x bellen met collega’s, mijn hele netwerk was op n gegeven moment weg, alles weer opnieuw aan de praat gekregen.

Maar het meest schrijnende vind ik dat ik:

  • Zelfs met 4 SW schotels niet overal bereik heb…
  • Alle SW punten zijn nu op mijn bedrade netwerk aangesloten anders is het een kansloze oplossing! Echt nog n geluk dat ik overal kabels had laten leggen maar goed niet de bedoeling!
  • ik heb nu voor €240 SW schotels gekocht! 
  • Een schotel blijft maar n oranje lampje weergeven.

zijn er meer mensen met dit soort ervaringen? Dat kan toch gewoon niet? En ik moet ook zo’n moeite doen om te worden geholpen... 

 

Weet iemand goede alternatieven voor Super WiFi? Dan zeg ik dat spul vaarwel…

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

 

Dag @wjb

Ik start weer even om jou, @peter-keetfm en de anderen te bedanken. Ik voel me n behoorlijke zeikerd en negatieve kerel en dat ben ik doorgaans helemaal niet! Ik waardeer jullie hulp echt enorm!

Het “oranje” Superwifi punt is door de monteur vorige week vrijdag diverse keren opnieuw aangesloten op diverse manieren en deze week door mijzelf op diverse manieren aangesloten, herstart, gereset etc… en weer verbonden zonder kabels, rechtstreeks op de Experiaboxmet verschillende en zelf n paar nieuwe UTP kabels (cat5e, Cat6, cat6a). Blijft oranje. Het doet wel iets want de thuis app ziet m wel en hij pikt ook mijn devices op als ik er in de buurt ben. 
Maar op alle manieren en ongeacht waar ik hem aansluit blijft t lampje oranje. 
 

Ik heb n experiabox V10

De tv ontvangers zijn niet aangesloten via n draadloze verbindings-set maar via een kabel vanuit de Experiabox. Vooralsnog via n Netgear ProSAFE GS108E switch zoals dit ook was met de tv boxjes hiervoor. Nu alleen sinds t Hussel pakket, zijn het 4K ontvangers en voorheen niet.


Ik moet nog de tests doen die @peter-keetfm voorstelde om alles los te halen maar goed dat kan nu niet omdat ik n erg drukke baan heb en ik al lang blij ben dat ik WiFi heb en verbinding kan maken met t netwerk van mijn werkgever. 

 

 


Het “oranje” Superwifi punt is door de monteur vorige week vrijdag diverse keren opnieuw aangesloten op diverse manieren en deze week door mijzelf op diverse manieren aangesloten, herstart, gereset etc… en weer verbonden zonder kabels, rechtstreeks op de Experiaboxmet verschillende en zelf n paar nieuwe UTP kabels (cat5e, Cat6, cat6a). Blijft oranje. Het doet wel iets want de thuis app ziet m wel en hij pikt ook mijn devices op als ik er in de buurt ben. 
Maar op alle manieren en ongeacht waar ik hem aansluit blijft t lampje oranje. 

Dan ben ik bang dat die "super"WiFi vervangen moet worden.

 

Ik moet nog de tests doen die @peter-keetfm voorstelde om alles los te halen ...

Als jij meerdere Sonos apparaten bekabeld aangesloten hebt dan zou ik daar maar eens beginnen want dat zou dan wel eens de bron kunnen zijn van een hoop ellende.


Dag @eacrusher. Ik vind het jammer dat je het idee hebt dat ik ertussenuit haal wat ik wil. Dat is niet aan de orde. Ik moest nogal wat reacties doorlezen en ik heb geprobeerd om de situatie zodanig samen te vatten, zodat helder is wat er nu nog speelt. En we zo snel mogelijk tot een oplossing voor die problemen kunnen komen. Als ik iets heb gemist, dan bied ik daarvoor mijn excuses aan.

Verder is de kracht van het Forum juist dat hier andere forumgebruikers aanwezig zijn met veel kennis van zaken, die graag met je meedenken over een oplossing. Als Moderator zorg ik ervoor dat die gesprekken goed veropen en dat informatie goed en snel vindbaar is. Ik zie dat persoonlijk niet als meeliften. Ik bevestig enkel de adviezen die hier gegeven worden. 

Ik begrijp je frustratie omtrent de monteursbezoeken. Je gaat er (terecht) van uit dat de monteurs de boel werkend achterlaten en helder communiceren. Dat is hier niet aan de orde. Ik heb je klacht doorgegeven en toegevoegd aan het openstaande ticket. Ik verwacht dat er binnen enkele werkdagen contact met je wordt opgenomen hierover. Wil je het laten weten als dat niet aan de orde is?

Laten we ons nu verder focussen op het oplossen van de problemen die je ervaart: kun je laten weten via welke weg je de SuperWifi punten hebt aangeschaft en wanneer dit is geweest? Zoals @wjb al zegt: het lijkt erop dat het vierde SuperWifi punt vervangen moet worden.

Tevens is het wel van belang dat je rechtstreeks op de Experia Box gaat testen of je dan nog haperend beeld hebt, zoals @peter-keetfm en @wjb ook hebben geadviseerd. Als dat aan de orde is, kunnen we namelijk uitsluiten dat de problemen worden veroorzaakt door randapparatuur (switches, Sonos apparatuur, versterkers e.d.) en moeten we het in je verbinding zoeken. 


Nogmaals mijn advies:

Als je meerdere Sonos apparaten met een netwerkkabel aangesloten hebt, haal ze dan allemaal los en test om de TV ontvanger dan wel goed functioneert.

Meerdere Sonos apparaten die bekabeld aangesloten zijn kunnen leiden tot een broadcast storm en dat gaat echt problemen opleveren omdat die broadcast storm ook op jouw TV ontvanger aankomt en tot een hoge netwerkbelasting leidt.

Het onderstaande filmpje geeft een uitleg wat zo'n broadcast storm inhoudt. Het laatste stukje kan je skippen want dat is alleen reclame voor Luxul switches.

NIet geschoten is altijd mis.


Nogmaals mijn advies:

Als je meerdere Sonos apparaten met een netwerkkabel aangesloten hebt, haal ze dan allemaal los en test om de TV ontvanger dan wel goed functioneert.

Meerdere Sonos apparaten die bekabeld aangesloten zijn kunnen leiden tot een broadcast storm en dat gaat echt problemen opleveren omdat die broadcast storm ook op jouw TV ontvanger aankomt en tot een hoge netwerkbelasting leidt.

Het onderstaande filmpje geeft een uitleg wat zo'n broadcast storm inhoudt. Het laatste stukje kan je skippen want dat is alleen reclame voor Luxul switches.

NIet geschoten is altijd mis.

Ik heb geen een bekabeld Sonos apparaat… Vroeger wel via een Sonos Bridge maar die is 1 jaar geleden al weggehaald. Loopt allemaal wireless nu. De playbar heeft alleen n optische kabel naar de Samsung TV. De rest alleen een stelle voor stroom. 


Ik heb geen een bekabeld Sonos apparaat… Vroeger wel via een Sonos Bridge maar die is 1 jaar geleden al weggehaald. Loopt allemaal wireless nu. De playbar heeft alleen n optische kabel naar de Samsung TV. De rest alleen een stelle voor stroom. 

Hoeveel Sonos apparaten heb je?

Zijn die dan allemaal individueel op de wifi van de "super"WiFi's aangesloten?


Dag @eacrusher. Ik vind het jammer dat je het idee hebt dat ik ertussenuit haal wat ik wil. Dat is niet aan de orde. Ik moest nogal wat reacties doorlezen en ik heb geprobeerd om de situatie zodanig samen te vatten, zodat helder is wat er nu nog speelt. En we zo snel mogelijk tot een oplossing voor die problemen kunnen komen. Als ik iets heb gemist, dan bied ik daarvoor mijn excuses aan.

Verder is de kracht van het Forum juist dat hier andere forumgebruikers aanwezig zijn met veel kennis van zaken, die graag met je meedenken over een oplossing. Als Moderator zorg ik ervoor dat die gesprekken goed veropen en dat informatie goed en snel vindbaar is. Ik zie dat persoonlijk niet als meeliften. Ik bevestig enkel de adviezen die hier gegeven worden. 

Ik begrijp je frustratie omtrent de monteursbezoeken. Je gaat er (terecht) van uit dat de monteurs de boel werkend achterlaten en helder communiceren. Dat is hier niet aan de orde. Ik heb je klacht doorgegeven en toegevoegd aan het openstaande ticket. Ik verwacht dat er binnen enkele werkdagen contact met je wordt opgenomen hierover. Wil je het laten weten als dat niet aan de orde is?

Laten we ons nu verder focussen op het oplossen van de problemen die je ervaart: kun je laten weten via welke weg je de SuperWifi punten hebt aangeschaft en wanneer dit is geweest? Zoals @wjb al zegt: het lijkt erop dat het vierde SuperWifi punt vervangen moet worden.

Tevens is het wel van belang dat je rechtstreeks op de Experia Box gaat testen of je dan nog haperend beeld hebt, zoals @peter-keetfm en @wjb ook hebben geadviseerd. Als dat aan de orde is, kunnen we namelijk uitsluiten dat de problemen worden veroorzaakt door randapparatuur (switches, Sonos apparatuur, versterkers e.d.) en moeten we het in je verbinding zoeken. 

@Natasja zoals aangegeven. Het is niet persoonlijk! Ik snap wat het doel van n forum is maar als je 2,5 maand verder bent en eindeloze chats en tests verder , 2 monteurs bezoeken later bent, focus ik eerder hulp van de organisatie die ik maandelijks betaal want daar zit natuurlijk n stuk frustratie.
 

En zoals ik elke post start EN dat meen ik ook oprecht ben ik zeer dankbaar voor de mannen van t forum! 
 

Alle Superwifi punten zijn via De KPN Website aangeschaft. Wanneer? Eerste 2 stuks ergens gelijk met t bij t Hussel 500 glasvezel abonnement met de 2 4K tv ontvangers. Toen een 3e een week (of 2) later denk ik en uiteindelijk omdat ik nog steeds dekking tekort kwam recent een 4e. Deze kwam net voor de komst van monteur 2….Vorige week ofzo. 

ik snap het belang van @peter-keetfm voorgestelde testen maar zoals beschreven ben ik niet de hele dag bezig met mijn netwerk. Ik heb een zeer drukke en internationale baan wat inhoudt dat ik op alle tijden in meetings zit ivm tijdsverschillen etc. 
 

Volgende week heb ik toevallig 5 dagen “zomervakantie” dus dan kan ik kijken maar voor nu niet want ik heb die connectie nodig en ik heb vorige week al n dag gemist. 

 


Ik begrijp dat het niet persoonlijk is en dat je berichten ook voortkomen uit een stukje frustratie, @eacrusher:slight_smile: Die frustratie snap ik wel. Zeker als deze problemen al bijna 3 maanden spelen en er nog steeds geen echte oplossing in zicht lijkt. 

Je SuperWifi punten heb je, zo begrijp ik, aangeschaft via onze webshop. Je hebt standaard 2 jaar garantie op apparatuur en je hebt uiteraard ook recht om de aankoop binnen 14 dagen te annuleren. Ik wil je adviseren om contact op te nemen met Ceva Logistics via telefoonnummer 070-3013988 om het probleem met je SuperWifi punt aan te kaarten, zodat je dit retour kunt sturen en het product om kunt ruilen. Zij kunnen je daarbij helpen. 

Verder snap ik dat het met jouw baan erg lastig is om je hele netwerk opnieuw in te stellen. Maar het is wel nodig, omdat ik aan deze kant anders ook tegen een muur aan loop. Je bent natuurlijk niet verplicht om dat meteen te doen. Ik wacht je bevindingen af. 


Gaan we weer... Het is overigens nu n week sinds mijn ticket wat nog steeds “open” zou staan. Geen contact vanuit kPN en ik gok dat ik er helemaal nooit meer wat van zou horen als ik niet opnieuw zou bellen want zoals gezegd heb ik mails ontvangen die stellen dat t ticket is opgelost?!
 

En nu weer dat IK contact moet zoeken met weer een ander bedrijf om dat Superwifi punt te retourneren... 

Dat is toch gewoon geen stijl zo?

Zolang ik niet met jullie spullen wat ga doen, hier zelf als n soort internet-monteurtje door mijn huis ga lopen, kunnen jullie zogezegd niet helpen! Dat kan natuurlijk wel, namelijk door een adequaat opgeleide monteur te sturen die wel snapt wat ie aan het doen is…

Deze situatie is ontstaan nadat jullie eerder een monteur stuurde! Die maakt er een zooi van met mijn netwerk en instellingen, constateert uiteindelijk ook dat het Superwifi punt niet goed is. Wat jullie product is, gekocht in jullie webshop, en nu kan ik weer bellen met n ander bedrijf! Die monteur loopt lekker de deur uit; Mazzel moet u maar even kijken met KPN!

Hoe werkt het als ik de zooi dus alle WiFi punten wil retourneren omdat het niet naar behoren werkt!?  U blijft immers in gebreke kan ik we voorzichtig aan stellen. De punten doen niet waarmee geadverteerd wordt en alleen nu alle 4 de punten bedraad in huis staan heb ik snel WiFi. 
 


 

 


By the way op dat nummer wordt gewoon helemaalniet opgenomen! 070-301 39 88


wat ik nu lees wat @eacrusher schrijft

vind ik dit echt niet kunnen vanuit kpn (van kastje naar de muur sturen)

ik vind dat dan ook nu een webcare hier in moet grijpen en oplossen

en er een oplossing moet komen als een of meerdere apparaten niet werken

maar goed dat is mijn mening hierover

de bal ligt bij kpn in dit geval (mijn mening)

ik hoop dan ook dat een webcare hiervoor een oplossing gaat regelen

 

als je nu al 3 maand bezig bent met een niet werkend netwerk

zou ik ook gaan balen

 


Dank je @peter-keetfm ,

 

het is zo naar want nu lijk ik echt zo’n notoire zeikerd maar het is echt gewoon heel erg irritant. 
 

Zoals vanochtend heb ik helemaal geen tv beneden, gisteravond/vannacht nog wel maar nu roept de tv iets met check voeding apparaat. Boven nog wel tv....
 

Je wordt er echt figuurlijk gezien doodmoe van…

 

maar goed ik ga maandag wel weer bellen want het moet van hun kant komen gok ik. 
 

ondanks al jullie goede tips en adviezen... 

 

To be continued zullen we maar weer zeggen…. 


Ook ik kan heel goed begrijpen hoe enorm frustrerend dit moet zijn en ik ben het met je eens dat KPN de verkopende partij is.

ZIj geven echter wel aan dat de klantenservice voor de webshop op 070-301 39 88 te bereiken is.

Dan moet dat nummer natuurlijk wel opgenomen worden. :confounded:


@wjb ja, dat zal je natuurlijk altijd zien dat je in zo’n bui dan ook geen gehoor krijgt. Misschien ook maar beter… The struggle continues...


Dag @eacrusher. Het begint nu een opeenstapeling van problemen te worden, en ik kan me dan ook levendig voorstellen dat de frustratie ook toeneemt. Het lijkt me dan ook goed om hier samen voor te gaan zitten. Wel valt me nu op dat je ook al een ander topic hebt lopen over hetzelfde probleem. Zoals mijn collega Marcia daarin ook aangeeft, is het verre van ideaal dat je je verhaal bij alle verschillende klantcontactkanalen doet. Zo gaan de zaken door elkaar lopen en ik vrees dat dit averechts werkt. Ik wil je graag verder helpen, maar het lijkt me goed om één probleem tegelijkertijd te tackelen. Op die manier houden we het ook voor iedereen overzichtelijk. 

Hoewel ik snap dat je het gevoel hebt dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd, moet ik je toch vragen om voor het omruilen van het SuperWifi punt contact op te nemen met Ceva Logistics. Noch ik, noch mijn collega's hebben de mogelijkheid om je een nieuw punt toe te sturen namelijk. Als ik dat voor je kon regelen, had ik dat met alle plezier gedaan. Het is dus echt belangrijk dat je belt met het betreffende nummer. Dit zou gewoon bereikbaar moeten zijn. Kreeg je een melding waarom je geen gehoor kreeg? 

Wat het ticket betreft: dit lijkt gesloten te zijn door een achterliggende afdeling. Er is niet aangegeven met wat voor reden, maar dit heeft er vermoedelijk mee te maken dat er geen sprake is van een storing. Kan je concreet aangeven wat er op dit moment nog speelt en waar je mijn hulp bij nodig hebt? Ik wil je echt vragen om dan ook op dit moment al je vragen bij mij neer te leggen, en niet via een andere weg contact op te nemen. Mocht je dat niet willen, dan adviseer ik je om telefonisch contact op te nemen via 0800-0402. 


@Natasja er zijn meerdere topics, 2. Dus zo ingewikkeld is t niet al begrijp ik dat het voor KPN al snel moeilijk wordt! Houd dus op met dergelijke verwijten te maken. 
 

maar die 2 topics zijn er dus omdat ik juist de 2 issues gescheiden had. Eerst viel mij namelijk alleen de niet soepel werkende 4K tv op. Dat  topic is ook al van 3 maanden geleden maar is ook nog niet opgelost. Men laat je dan dus hangen met heeft u die rest al gedaan etc. heeft u de box algereset? Zal ik t nog eens “ doorkijken/meten”, heeft i de wifiverbeter module al gedaan.… Allemaal tijdrovende bullshit die mij tijd kosten, keer op keer op keer!
 

Later kwam het issue met Superwifi! Dat werd topic 2. 
 

Jullie knopen zelf allerlei dingen aan elkaar. En kennelijk communiceren jullie bij KPN onderling voor geen ene meter! Zie ook het raadsel van t gesloten ticket! Maar volgens jullie kan met t een met het ander te maken hebben etc. Etc. Ik kan niet bellen want dat loopt niet goed af voor de persoon die de telefoon opneemt want ik ben inmiddels echt behoorlijk pissig en dat is n understatement!
 

Ik ben ook aan t kijken of ik gewoon mijn geld terug kan ontvangen van Superwifi punten en een degelijk mesh netwerk te kopen of eens te kijken naar n hele andere aanbieder. Daarvoor bel ik nogmaals met dat 070 nummer; ook dat nummer werd vrijdag niet opgenomen. 
 

 


Ik snap best dat je (op zijn zachtst gezegd) gefrustreerd/pissig bent, maar volgens mij is het onnodig om op deze manier te communiceren en een dreigende toon aan te slaan. Net als de community hier, probeer ik je alleen maar te helpen bij het vinden van een oplossing. Maar ik kan de situatie niet anders maken dan in mijn vorige berichten. Je hebt goede adviezen gekregen van de community, die je nog kunt uitproberen, zodat wellicht duidelijk wordt waar het probleem nu precies zit en je kunt voor het omruilen van het SuperWifi punt contact opnemen met Ceva Logistics. Die zijn op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur te bereiken via het 070-nummer. 


@Natasja Kom op zeg, stel je niet zo aan alsjeblieft… Je ziet aan eerdere berichten dat ik al keer op keer mensen bedankt en schrijf dat ik niet zo’n naar mens ben. 
 

Een “driegende toon”. Waar doel je op!? Mijn zinsnede “Het loopt niet goed af voor de persoon aan de telefoon“ ofzo? Dat is UITERAARD figuurlijk en slaat er alleen op dat ik niet heel vrolijk zal zijn en dat het dus geen blij gesprek wordt! Dat is immer hele CONTEXT van die alinea. Wat denk je anders? Dat lijkt me ook vrij logisch! Ik heb het in dit verband immers over het aan de telefoon zitten met iemand, een persoon van KPN die ik helemaal niet ken en waar ik verder ook helemaal geen hekel aan of persoonlijke issues mee heb… Ongelooflijk wat een kinderachtige reactie! O wacht, zal ik ook even flauw doen; voel je nu door deze alinea of eerdere andere teksten ook alsjeblieft niet bedreigd! Dat zal ik direct en just-in-case ontkrachten door nu maar even schrijven dat: Deze discussie geenszins bedreigend bedoeld is, niet naar jou en niet naar alle andere KPN medewerkers die ik, ondanks mijn echt super-nare en zeer vermoeiende klantervaring van de afgelopen maanden, nog steeds een warm hart toedraag EN een prachtig leven. 

 

Maar, andersom vraag ik je om jezelf eens voor te stellen hoe het is om geduld te blijven betrachten na 2,5 - 3 maanden van kast naar muur en terug en waarbij het steeds lijkt alsof een oplossing van mij moet komen. Kapot materiaal, slechte “monteurs”-ervaringen, een bedraad WiFi netwerk, haperende 4K tv, etc. etc. etc. Ik kan je verklappen dat dit erg lastig is en dan ben ik van nature echt een zeer geduldig en conflict vermijdend persoon! Wat dan zeker niet helpt is dat jij mij dan ook nog gaat verwijten meerdere topics te hebben op t forum, waarvoor ik een logische en duidelijke verklaring geef! Maar jullie zelf steeds opnieuw beginnen met dezelfde mantra en voorbij gaan aan relevante vragen, opmerkingen en informatie verzoeken! 


Anyway… Ik heb FANTASTISCH nieuws voor je en je KPN collega’s: 

Gelukkig reageren de mensen vanuit Webcare nu beter! Ik heb inmiddels vanochtend gesproken met CEVA, die medewerker reageerde meteen adequaat nu ik ze wel aan de telefoon had. Kan het Superwifi punt opsturen en dat wordt omgewisseld of teruggenomen. 
 

Webcare zal ik zo verder uitleggen dat ik zelf iemand had geregeld afgelopen weekend, die heel veel weet van netwerken en het allemaal min of meer acceptabel aan t werk heeft gekregen! 
 

Ik heb weliswaar supersnel WiFi al is het nog steeds overal bedraad met de 3 / 4 schotels wat belachelijk is maar ik houd ermee op en ga op termijn wel kijken naar oplossingen buiten KPN zodra ik tijd daarvoor heb... 

4K tv hapert nog steeds op 1 ontvanger maar ook dat geef ik op. Ik neem het wel voor lief zo, laat maar!
 

Jullie hebben gewonnen, het heeft mij al veel te veel tijd gekost! Ik dank de andere leden van het forum voor al hun betrokkenheid en hoop dat KPN deze mensen koestert! 
 

 


Kom op zeg, stel je niet zo aan alsjeblieft… Een “driegende toon”. Waar doel je op!?

Wellicht…

...Houd dus op met dergelijke verwijten te maken. 

 

Ik heb weliswaar supersnel WiFi al is het nog steeds overal bedraad met de 3 / 4 schotels wat belachelijk is maar ik houd ermee op en ga op termijn wel kijken naar oplossingen buiten KPN alsnog wat tijd heb... 

In mijn woning met 3 woonlagen heb ik ook 4 wifi accesspoints staan die allemaal bekabeld aangesloten zijn om zo overal in mijn woning en in de gedeelte van de tuin zeer goede 5GHz wifi dekking te hebben. 

Op het onderstaande plaatje zie je de veldsterkte van de wifi accesspoints in mijn woonkamer, tuinkamer en op de 1e verdieping vanuit mijn luie stoel in de woonkamer. Elk wifi accesspoint heeft drie SSID's voor mijn zakelijk netwerk en ons privé - en gast netwerk, vandaar dat je drie groepjes van drie lijnen ziet.

Het wifi accesspoint op de 2e verdieping is buiten bereik.

De ondergrens grens voor goede wifi waarmee streaming diensten nog goed werken is zo'n -67dBm. Mijn stelling is dan ook dat je overal in je woning een veldsterkte van minimaal -65dBm moet meten. Daarnaast moet je voorkomen dat dat er locaties zijn waar je wifi wilt gebruiken en waar de sterkste twee accesspoints even sterk zijn.

 

4K tv hapert nog steeds op 1 ontvanger maar ook dat geef ik op. Ik neem het wel voor lief zo, laat maar!

Hoe is die 4K ontvanger aangesloten?

Rechtstreeks op de Experia Box of via een switch en/of "draadloze" verbindingsset en van welk merk en type is die eventuele switch dan?


@wjb dank voor je constructieve antwoord. Ik ga niet verder in op de “beschuldiging” van bedreigend 🙂. Ze jad ook alle zinnen eruit kunnen lichten waarin ik expliciet aangeef hoe ik in elkaar steek, dat ik me al zeer vervelend voel dat t zo moet en dat ik keer op keer moet terugkomen op zaken, dat ik bij elke, nou ja bij veel, posts mensen bedank, etc. etc. Dat laat wel zien dat geenszins iemand ben die mensen letterlijk bedreigd...


Zoals ik afsloot in mijn vorige post; een mesh netwerk dient gewoon niet bedraad aangesloten te zijn. Dat zou niet de opzet moeten zijn althans. Ook KPN zelf (Webcare en monteur (al vond hij het hele KPN product ruk) ) stelt dat het belachelijk is dat ik 4 schotels bedraad nodig heb. Ik ben zelf helaas geen expert maar het wordt verkocht als 2 schotels is genoeg, 1 bedraad en 1 niet. Niet 4 schotels en allemaal bedraad. collega’s van mij hebben mesh netwerken in gelijksoortige woningen die prima werken. 

De 4K tv decoder is aangesloten via n Switch maar ook zonder switch gebeurd het haperen en de afgelopen dagen moet ik m dagelijks opnieuw opstarten omdat t geluid stottert na opstarten gaat t n dag goed. De switch is van Netgear, een Netgear ProSAFE GS108E.

Boven is het op een zelfde wijze aangesloten via een zelfde switch En ook via een ouder TP Link switch werkt het wel en zie je de hapering niet ook niet in het geluid.

 

Maar goed; en ik zeg t nogmaals ik waardeer jullie hulp echt enorm, maar ik laat t zo.

Als ik ergens tijd vrij heb in de toekomst dan zal ik me wel oriënteren op een andere oplossing en tot die tijd is t belangrijkste dat ik kan werken vanuit huis en dat gaat... 


 

 

 


 Zoals ik afsloot in mijn vorige post; een mesh netwerk dient gewoon niet bedraad aangesloten te zijn. Dat zou niet de opzet moeten zijn althans. Ook KPN zelf (Webcare en monteur (al vond hij het hele KPN product ruk) ) stelt dat het belachelijk is dat ik 4 schotels bedraad nodig heb. Ik ben zelf helaas geen expert maar het wordt verkocht als 2 schotels is genoeg, 1 bedraad en 1 niet. Niet 4 schotels en allemaal bedraad. collega’s van mij hebben mesh netwerken in gelijksoortige woningen die prima werken. 

Bedraad is altijd beter maar dat terzijde.

Of je 2, 3 of 4 nodes nodig hebt is natuurlijk sterk afhankelijk van de thuissituatie.

Een grote woning met uitbouw buiten de oorspronkelijke spouwmuur heeft er vast meer nodig dan het gemiddelde rijtjeshuis.

Ook vloerverwarming op de eerste verdieping of een ondervloer met dampwerende folie kan killing zijn voor wifi.

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw thuissituatie eruit ziet en of dit dus invloed heeft. Aan de andere kant geef je aan dat mesh systemen van collega's in vergelijkbare woningen wel goed werken.

Dat zal bij jou ook zeker het geval kunnen zijn en om dat zeker te weten zou ik wel eens willen zien hoe de veldsterktes zijn van jouw wifi nodes op verschillende plaatsen in jouw woning waar je graag wifi wilt kunnen gebruiken.

Als je een Android telefoon of tablet hebt, installeer daar dan eens de WiFi Analyzer app op en plaats eens wat screenshots van de 5GHz parabolen op die plekken in jouw woning.

Ik weet het, dat is best wat werk maar wellicht levert het ook iets op.

Niet geschoten is altijd mis.


Als je accespoints bedraad aansluit, heb je geen mesh nodig. En dat is veel beter. Mesh is een lapmiddel voor WiFi punten die je niet bedraad kan aansluiten.


@wjb kijk dit is wat ik bedoelde met t geluid…

gebeurd elke dag als je de tv inschakelt:


als je de decoder opnieuw opstart dan is t euvel weg maar morgen of na n tijdje uit is het er weer… Elke keer... 


Ik wil me er ook even in mengen, alles even doorgelezen en las dat je Sonos gebruikt, ook gaf je aan dat je haperingen in het geluid hebt. Gezien het filmpje durf ik te stellen dat Sonos de boosdoener is. Is dit ook wanneer je alleen een muziekzender opzet vanuit Sonos Radio?

Gebruik zelf ook Sonos, in het verleden veel haperingen gehad in het geluid waardoor mijn WiFi netwerk ook onstabiel was. Sloot ik alle Sonos bekabeld aan. Waren alle storingen verdwenen. 

Het is dat je de bridge hebt verwijderd. Maar ik wil je toch vragen om alle Sonos uit je WiFi te halen. En dan alles opnieuw te testen. Probeer daarna als test alle Sonos bekabeld aan te sluiten. Of koop een Sonos Boost deze sluit je bekabeld aan, en kun je al je Sonos hier draadloos op aansluiten. Hiermee creëer je voor je Sonos een eigen wifinetwerk. Wat volledig los naast je normale WiFi netwerk werkt.

 

Ik durf wel te zeggen dat daarmee al je problemen zijn verdwenen. Been there done that :wink:


@JeroenB22 Heb de Bridge nog ergens... 

 

Blijft vreemd want voor de 4K TV en t gerommel

met mijn netwerk door de KPN werkte Sonos prima. Al 7,5 jaar probleemloos waarvan de laatste 3

jaar ofzo zonder de Bridge omdat Sonos dat aangaf. 
 

maar zal het proberen. Ben memoir aan t oriënteren of ik nog met Sonos door ga. De playbar is Gen 1 dus of upgraden maar de Arc of gewoon eens kijken naar een andere oplossing.

 


Reageer