Skip to main content

Ons internet is zeer traag soms boven en valt soms weg. Nooit eerder last gehad, als ik de wifimanager erop loslaat dan raad deze super wifi aan. Maar ik vind niet dat ik als trouwe klant 90 euro moet uitgeven om beter netwerk te krijgen.

Trouw bedoel ik toch 35 jaar altijd bij KPN en dan verwacht ik toch dat KPN mij een super wifi opstuurd uit coulance.

Moet ik mijn abonement opzeggen en een nieuw abonement aanvragen om beter wifi signaal te krijgen?

Nieuwe abonementen krijgen deze er gratis bij, of een andere provider kan ook. Maar zijn verder wel Oké met KPN, alleen het wifi signaal boven moet beter nu er meer thuis gewerkt word.

Hebben het duurste abonement en iedere keer word deze duurder verwacht van KPN wel een oplossing.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @abroekmaat, boven is de wifi dus slecht. Dan heeft dat met het bereik te maken. Wifi is namelijk een signaal dat door de lucht gaat. Hoe meer obstakels deze onderweg tegenkomt zoals muren, deuren, plafonds etc. Hoe moeilijker het signaal het heeft om ergens te komen. Ook kunnen andere netwerken, bijvoorbeeld die van de buren jouw signaal weer wat aan de kant drukken. 

Als je nu alleen de Experia Box gebruikt voor de wifi en je wilt het bereik vergroten kan ik je alleen maar versterkers aanraden. Ik kan je deze niet opsturen, ook jij hebt als nieuwe klant een korting of andere actie gehad. Maar als de wifi manager ze aanraad, krijg ze wel met een korting. Goedkoper dan dat je ze zo zou kopen. 


Wij hebben geen cadeau's gehad, zijn 35 jaar klant van KPN. Zit dan niet veel op om dan op te zeggen en een tijdje weg te gaan bij kpn of weg blijven. Abonnement is behoorlijk aan de prijs en eerder hadden wij goed bereik in de gehele woning.

Kpn manager raad extra wifi versterkers aan, maar ons modem is ook al op leeftijd ligt het daar niet aan?

Blijf erbij kpn mag wel met coulance regeling komen en een wifi versterker cadeau doen.


Als het modem niet meer voldoet zal de wifi manager dat ook herkennen en deze omruilen. Als die stap niet is geweest voldoet deze nog. Verder zijn de tijden verandert. Er komen steeds meer wifi netwerken, die zitten elkaar allemaal in de weg. Huizen worden gemaakt van dikker materiaal etc. Allemaal factoren die de sterkte en het bereik van de wifi kunnen beïnvloeden. Wil je echt het bereik vergroten dan zijn daar versterkers voor nodig. Hoe graag ik wil ik kan ze niet zomaar opsturen. Zoals ik al aangaf kun je ze met korting via de wifi manager krijgen als ze daar aangeraden worden. Maar er zijn natuurlijk ook nog vele alternatieven.Â