Skip to main content

Wij hebben ook experiabox 12 en twee witte superwifí´s. Die staan op 1e verdieping en op zolder. Alles bedraad aangesloten. Snelheid bedraad 900 mb. WiFi beneden rond 750, maar op 1e en zolder slechts 15 mb, zelfs naast se. Box 12 staat in meterkast. Is het zinvol om experia WiFi te zetten op 1e en 2e etage (bekabeld) ipv superwifi 1?
Firmware experiabox 12 is V12.C.23.01.04.

Dank voor tips

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

je zou het altijd kunnen proberen of anders  op marktplaats even 1 of  2super wifi 2 scoren de zwarte die staan voor rond de 30 € te koop en het dan uitproberen.dan heb je ook wifi 6  meteen. nischien dat het dan ook stabieler is en die evt bedraad of los aan te sluiten.


Zonnepanelen? Omvormer op zolder?


Firmware experiabox 12 is V12.C.23.01.04.

Deze firmware had u helemaal niet horen te hebben. U had firmware horen te hebben die op 60E eindigd.

De firmware die u nu heeft werkt niet samen met de SuperWiFi's. Daardoor kan het zo zijn dat de snelheid zo laag is.

U zou kunnen proberen om het WiFi op de KPN Box uit te zetten. Als test. Om de kijken of dat lukt. Als het goed is zou u dan weer WiFi moeten hebben van de SuperWiFi's. Mogelijk moet u ze wel resetten en opnieuw instellen. 


Ik had contact met technische helpdesk kpn zojuist en vertellen dat dit weekend of a.s. maandag nieuwe firmware wordt uitgerold, die wifisignaal zou moeten oplossen. 


Firmware experiabox 12 is V12.C.23.01.04.

Deze firmware had u helemaal niet horen te hebben. U had firmware horen te hebben die op 60E eindigd. De firmware die u nu heeft werkt niet samen met de SuperWiFi's.

 

Volgens dit topic (PC ondersteunt alleen WPA3?) heeft BartFlevo zich zelf voor deze firmware aangemeld.


Ik heb experia box 12 teruggezet naar wpa2


Met die firmware zou mesh niet meer werken en heb je volgens mij nu twee draadloze netwerken met ider een eigen interface. Dat is in ieder geval wat ik lees in de product update bij die firmware. Ik kan me voorstellen dat je beneden verbinding maakt met de modem en boven via superwifi die nog niet goed is geconfigureerd.


Met die firmware zou mesh niet meer werken en heb je volgens mij nu twee draadloze netwerken met ider een eigen interface. Dat is in ieder geval wat ik lees in de product update bij die firmware. Ik kan me voorstellen dat je beneden verbinding maakt met de modem en boven ...

Boven denk ik dat er ook verbinding gemaakt word met de KPN Box. Daarom is het zo traag. De SuperWiFi's worden nu helemaal niet gebruikt vermoed ik...


Met die firmware zou mesh niet meer werken en heb je volgens mij nu twee draadloze netwerken met ider een eigen interface. Dat is in ieder geval wat ik lees in de product update bij die firmware. Ik kan me voorstellen dat je beneden verbinding maakt met de modem en boven ...

Boven denk ik dat er ook verbinding gemaakt word met de KPN Box. Daarom is het zo traag. De SuperWiFi's worden nu helemaal niet gebruikt vermoed ik...

Nu ik er nog eens over nadenk heb je gelijk denk ik. Ik gaf deels al de reden denk ik. Er is nu een tweede netwerk maar de apparatuur maken vermoedelijk ook boven nog een verbinding met de modem waarop het initiële netwerk actief is. En ja, dan is het inderdaad traag want superwifi gebruik je dan niet.