Skip to main content

Goedendag,

Ik heb gister de WiFi manager gebruikt en toen had ik weer “even” goede sterke wifisignaal boven. Echter vanochtend zag ik weer dat ik geen bereik had. Wat me wel opviel is dat bij de IPv4 instellingen op m’n telefoon die op automatisch staat, het Routeradres nu leeg is, terwijl de rest gevuld is. Als ik wel goede verbinding heb, dan staat die wel gevuld. Is dat een storing in de modem dat ie om de haverklap uitvalt.

 

Want 2 weken geleden had ik het rond het weekend ook dat het goed werkte en daarvoor en daarna weer niet. Het gaat alleen om de eerste verdieping en hoger. Op de begane grond is dat probleem niet.

 

@S.P. . Ik heb je bericht afgesplitst. Anders gaat alles door elkaar lopen.

Voor mijn beeldvorming: Jij hebt een experiabox thuis staan. Heb je ook versterkers aangesloten?


Goedendag Erwin,

Ja, ik heb een Experiabox in de woonkamer staan. Ik had wel de oude witte versterker aangesloten. Deze net losgekoppeld. Wel WiFi nu, maar heel matig. Ik weet niet zeker of de WiFi boven op de eerste verdieping nu verholpen is of tijdelijk, totdat de routeradres weer wegvalt. Op zolder bijna niet tot geen bereik. Via de wifimanager krijg je wel een aanbieding voor 2 type versterkers, maar de draadloze is vrij prijzig. Terwijl het de huidige “defecte” draadloze WiFi versterker zou moeten vervangen.

Ik denk dat ik daar op termijn meer geholpen mee ben, dan kabels te laten trekken.


Ik zie trouwens dat nieuwe klanten wel kunnen kiezen voor gratis 2 super WiFi punten of 6 maanden korting. Waarom zou dit niet gelden voor bestaande klanten als zij problemen ervaren ?


Nu weer geen WiFi op de eerste verdieping. Geen versterkers aangeslotenNetwerk kan niet eens gevonden worden nu. Nu moet ik weer mijn data gebruiken.


Met alleen een modem ga je geen goed Wi-Fi krijgen in het hele huis. Gewoon omdat er teveel Wi-Fi in de lucht is.  Je zal kabels moeten trekken naar iedere etage en daar een wifi versterker neer moeten zetten die je gratis krijgt van kpn. Als je wifi onder de 20Mbit/s. Of geef wat geld uit aan een goed draadloos systeem. 


@S.P. .  Als jij de mogelijkheid hebt om die Experia Wifi's bedraad aan te sluiten en op tactische plekken in jouw woning neer te zetten heb je hoogstwaarschijnlijk een goede en snelle dekking (garanties zijn er nooit, als het op wifi aankomt).  Ik ben best bereid om jouw die EW's toe te sturen.

Mocht je draadloos willen, dan zit er een kostenplaatje aan. Hou er ook rekening mee dat dit geen ideale oplossing is. Je wilt eigenlijk een bestaande wifi signaal niet nog eens versterken. 

Bij de superwifi's is er ook sprake van altijd één superwifi die bekabeld aangesloten moet zijn om issues te voorkomen. 


Goedendag Erwin,

Graag dan de EW’s toesturen.


Hoi @S.P. . Ik ben even in de war.

Ik heb je gegevens opgezocht en ik zie dat er 31-12 al twee EW's van het postkantoor zijn afgehaald. Is mijn systeem in de war?


Nee, dat klopt. De WiFi is zo belabberd, dat ik in iedere kamer een bekabelde WiFi versterker moet plaatsen denk ik. Gebruik sinds dit jaar iedere avond m’n beperkte (2gb) mobiele data, die ik voorheen nauwelijks nodig had.

Dit speelt sinds halverwege december. Voorheen had ik daar geen problemen mee. 
 


Oh, maar dat zijn dezelfde dingen die ik jou wilde toesturen. Als je deze op tactische plekken bekabeld aansluit, zou je wifi een stuk stabieler moeten zijn.


Hebben jullie de oudere witte vierkante WiFi versterkers nog. Dan zou ik die bekabeld boven willen plaatsen.

Bij die andere moet je perse 1 versterker bij de modem plaatsen, omdat de WiFi volledig overgenomen wordt. Dat is een nadeel als je niet genoeg stopcontacten vrij hebt en al een stekkerdoos hebt die vol zit.


Dat hoeft niet perse maar stel je modem staat beneden dan kan je de wifi versterker ook in de woonkamer zetten. Als het maar bekabeld is. Dus bijvoorbeeld naast de tv ontvanger.  En dan stop je de tv ontvanger in de 2de poort van de versterker.


Dat snap ik, maar de wifi beneden werkt gewoon goed en heb ik geen versterker nodig

Wat ik ook aangaf is het nadeel als je niet genoeg stopcontacten vrij hebt en al een stekkerdoos hebt die vol zit. 

Het probleem zit in de wifi verbinding boven.


Ik lees trouwens volgende artikel:

https://www.kpn.com/service/internet/ipv6.htm

Mijn modem heeft deze instelling niet. Het is nog een oude telfort modem.

Moet er hiervoor nog een update komen of moet de modem vervangen worden ?

Dit zou namelijk de oorzaak kunnen zijn dat ik beneden de printer niet gekoppeld krijg via WiFi en boven de mobiele telefoons.

Ik ga zwz een kabel trekken naar boven om bekabeld een versterker te kunnen aansluiten.

Ik wil dan ook weten of KPN de witte vierkante versterker kan leveren ?

 


Die witte vierkante versterkers zijn uitgefaseerd en bij ons niet meer te krijgen. Ondanks dat het prima apparaten zijn, is de techniek nu ook iets verouderd.

Die nieuwe, zwarte versterkers die jij hebt gekregen werken met een soort mesh technologie. Als je die allebei bekabeld aansluit vormen ze een stabiel en snel wifinetwerk waarop jou apparaten flexibel verbinding maken. (m.a.w. als jij met je telefoon door het huis loopt zullen die twee versterkers telkens berekenen met welke versterker jouw telefoon het beste verbonden kan zijn voor de snelste en stabielste verbinding. )


p.s. Op dit mesh netwerk zou je ieder modern draadloos apparaat, probleemloos, moeten kunnen aansluiten.


Ok duidelijk. Is het dan niet handiger om een nieuwe modem van kpn toe te sturen. Ik zie dat bij de V10a de WiFi niet uitgeschakeld wordt bij de modem als je de versterker plaatst.

Op die manier kan ik de versterkers op de eerste verdieping en 1 op zolder plaatsen.

Dan kan ik daar ook bekabeld een pc of tv aansluiten.

Zoals ik aangaf heb ik geen extra stopcontact meer vrij omdat er al veel apparaten en verlichting zijn aangesloten in de woonkamer.


Ik heb je een privébericht gestuurd.