Skip to main content

Hoi, ik heb net de nieuwe apparatuur  gekregen van kpn en ook geïnstalleerd.  Beneden is de wifi snelheid 23 mbit en boven is deze tussen de 2 en 8.

Voorheen via telfort abonnement  gehad en hiermee geen problemen  gehad.

Hoe kan de snelheid verhoogd worden asap ivm mijn thuiswerkplek  boven?

Maarten 

Kan je me eerst antwoord geven op de volgende vragen.

Heb je al in de modem gekeken waarmee je apparaten zijn verbonden? Vaak is dit de 5ghz. Zet deze eerst op 2,4ghz. Wat is je basis snelheid. Gebruik je Apple producten? Hoe staat de modem en waar dan kan ik je helpen met stapsgewijze oplossingen


Ingesteld is 2.4 Ghz

 Basissnelheid 144/72 volgens de eigenschappen

Geen apple

Modem staat op 1.5m van wandcontact, vrij van andere apparatuur. 


Probeer de modem eens hoger te plaatsen nieuwe modems zenden uit van de voorkant. 


Modem is nu geplaatst op 70cm. Geen verbetering.


Installeer de KPN Thuis app op je slimfoon en voer de functie "Verbeter je wifi” uit. Als je Wi-Fi benedenmaats is kom je wellicht in aanmerking voor gratis ExperiaWiFi's. De app zal je helpen met bestellen daarvan.


Dank ik ben iom  KPN


Beste KPN na wat aanpassingen  op de achtergrond blijft mijn wifi van zeer wisselende kwaliteit. Hoe denken jullie dit te gaan oplossen?


Als u de WiFi manager doet, dan kunt u eventueel 2 versterkers krijgen. Heeft u die al gedaan?

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Hoi Maarten197162, het zal goed balen zijn dat je uitgerekend op je werkplek niet lekker kunt internetten!

Probeer vooral de tip van Nick83 eens. Onze online: Wifi Manager kan op afstand de verbinding optimaliseren en een gepaste oplossing aanbieden als de het signaal onder de maat blijft.

Laat vooral nog even weten of het is gelukt.

 

 


Robin de wifi manager werkt niet of onvoldoende. Regelmatig de melding 'balen het is niet gelukt' . Ook bellen met de klantenservice lost niets op. 

Ik heb gisteren bemerkt dat skypen niet lukt, ook niet met kabel aansluiting. Ik word er moedeloos van,  misschien was ik beter bij Telfort gebleven omdat daar geen problemen waren. Wel raar dat de dochter een betere kwaliteit levert!


Als skypen bekabeld ook niet werkt, dan is het logisch dat het via WiFi niet werkt. Dus dan zal je het echt ergens anders in moeten zoeken.


Regelmatig de melding 'balen het is niet gelukt' .

Waar doet u de WiFi manager? Toch niet beneden? U moet hem boven doen. Op de plek in huis waar u slecht WiFi heeft.


Ik heb overal slechte wifi Nick


Ooit over nagedacht om mensen echt te gaan helpen KPN? Ik heb inmiddels die WiFi test zo vaak gedaan dan ik de uitslag al ken voordat ik die test gedaan heb, zelfs als mij verteld wordt dat de instellingen gewijzigd zijn. Allemaal consument ontwijkend gedrag, alleen alles maar oplossen door van die vage, niets oplossende invuloefeningen. Ik had KPN hoger zitten, net zo hoog als de tip om mijn experia box hoger te plaatsen (wat ook niet geholpen heeft)


Inmiddels  opnieuw  met helpdesk in de weer geweest.  Probleem is verholpen nu. Wifi op sterkte maar geen interactief tv gebruik ernaast mogelijk ivm afzwakken signaal. Ook kabel voldoet nu aan de eisen.

Bedankt allen voor jullie reacties


Het kan afhankelijk zijn van hoe het is aangesloten, maar doorgaans zou de tv ontvanger je wifi signaal niet beïnvloeden. Wel gebruikt de ontvanger een deel van de snelheid wat bij je binnenkomt als die aan staat. In ieder geval fijn dat je wifi signaal nu goed werkt en je boven normaal kunt werken!


Reageer