Skip to main content

sinds kort hebben wij een v12 modem. 

Vanaf dat moment hebben we last van Wifi verbinding die wordt afgesloten en weer verbind, ook zeer dichtbij de modem Verbinding gaat aan/uit elke 10-20 seconden. Dit gebeurt op een Samsung telefoon en een iPhone. 

Dit is de netwerk setup:

v12 modem beneden, en twee bedrade acces points op de verdiepingen. Eén SSID voor alle units. 5Ghz staat uit.

Firmware versie: SGEJ10000312. 

We hebben een hele lijst aan acties genomen om het probleem te verhelpen, waaronder:

resetten modem, resetten netwerken op de telefoons, uitzetten 5GHz etc., guest netwerk op de modem aanzetten en gebruiken → niks werkt. 

Het enige waarmee we het probleem (tijdelijk) hebben opgelost: gehele Wifi op de modem uitzetten, en een oud access point toevoegen direct bij de modem → nu werkt het dus zonder problemen.

 

Hoe kunnen we dit beter oplossen? Het lijkt dus echt dat Wifi in de v12 niet stabiel is. 

 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hoi @parlee, SGEJ10000312 is al een oudere softwareversie. Met een factory reset van je Box12, door het reset knopje 10 seconden ingedrukt te houden moet hij SGEJ100000516 ophalen.

Bij SGEJ10000312 moet wifi van je box12 ook uit staan omdat deze niet samenwerkt met dat van je wifiversterkers. Bij SGEJ100000516 mag dat wel.

Meer informatie over deze versies kun je in ons verzameltopic vinden!

 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Inmiddels heb ik de nieuwe software geïnstalleerd en dat heeft het probleem opgelost!

de settings ware wel even wat tricky. Voor 5GHz netwerk kan je zelf het SSID niet aanpassen, en na de update was die aangepast naar KPN*****. Die kwam weer goed door het SSID voor 2.4GHz twee keer aan te passen. Maar goed, kleine verbeterkans voor de interface. 

 

dank voor de hulp!