Skip to main content

Mijn wifi (glasvezelverbinding) valt steeds voor langere tijd dagelijks soms voor ureennn weg..dit geldt voor alle aangesloten apparatuur. Ik heb een reset geprobeerd en dit heeft niet geholpen. Dit is nu een dagelijks probleem geworden en de reden dat ik overgestapt ben naar KPN sinds begin nog is juist voor betere verbinding. 

Graag jullie hulp!!

Heeft u deze check al een keer gedaan?

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet


Dank voor je bericht!

Yes, er zijn geen storingen bekend. Heb inmiddels hoofdpijn van dit terugkerend probleem. Wat kunnen we nog meer doen??


Heb je de lijn al doorgemeten? Dat kan ook via die pagina.


De melding die ik krijg bij het inloggen op de modem (3 apparaten gebruikt) is communication error with the gateaway. 

De snelheid heb ik ook gemeten rond 10 mbps, dit is niet de 190 van vorige week.

 

Als ik met mijn mobieltje via mn databundel op de kpn thuis wil inloggen krijg ik deze melding: ERR_CONNECTION_REFUSED

 

Wat kunnen we nog meer doen?


Bekabeling controleren. Is die in orde? Wat meet je trouwens bedraad?


De model en glasvezelkastje zitten id meterkast dus verder geen bekabeling naar apparatuur. Ik heb de modem weer volledig uitgezet alle bekabeling eruit gehaald en net alles weer teruggeplaatst en 2x gecheckt of alles er wel goed in zit.

Inmiddels op mijn telefoon de wifi verbinding toegevoegd die aangeeft " klaar om te verbinden wanneer de netwerkkwaliteit verbetert.

Dit is wat ik zie op de kastjes..alle lichtjes branden:

Ik heb hier geprobeerd in te loggen op de modem: https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/

Dit is wat ik met mijn opgeslagen (ongewijzigde) ww te zien krijg:

 

Ik heb ook op kpn thuis opnieuw de modem gekoppeld tot ik dit berichtje kreeg "Goed gedaan! Je modem is klaar voor gebruik. Daarna klikte ik op het knopje afronden en verscheen het scherm geen eperia box gevonden.

Wat kunnen we nog meer doen.l?

 

Ik ben inmiddels bijna 2.5 uur verder deze avond zonder resultaat :-((

 


Ik heb de wifi net weer aan de praat gekregen met een nieuwe reset poging. Dank.