Skip to main content

Na installatie van een glasvezelverbinding doet de wifi het zeer matig. Klachten van alle gezinsleden. Ik zie dat de modem en de versterker wel 5Ghz uitzenden, maar dat die niet zijn te vinden op apparaten. Allen 2,4Ghz dus. Een wifi-analyzer kan evenmin een 5Ghz signaal vinden.

En inmiddels doet ook de oude telefoonverbinding het niet meer.

Enig idee wat hier aan de hand is?

Herstel: doet ook de verbinding voor de vaste telefoon via de glasvezel het niet meer.


@JeroenMoonen Welk type modem heeft u ? Heeft u die al eens een reset naar fabrieksinstellingen gegeven ?Hoe herstart of reset ik mijn modem? | KPN

Mocht dit niet helpen, kunt u dan inloggen op het modem en kijken of 5 Ghz aan staat ? 

Inloggen in de webinterface

Standaard gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Deze is niet te wijzigen.

Stappen:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    Het standaard wachtwoord staat op de informatiesticker. Bij eerste keer inloggen moet er een nieuw wachtwoord aangemaakt worden.

    Heb je dit wachtwoord destijds dus gewijzigd, dan is een reset de enige manier om het originele wachtwoord van de sticker weer tijdelijk terug te zetten. Om de KPN box 12 te resetten naar de fabrieks instellingen gebruik je de methode die ook gebruikt wordt voor de andere KPN Experiaboxen: Druk 3-5 sec met een tandenstoker, paperclip of iets dergelijks het RESET gaatje in op de KPN Box 12 (reset gaatje zit boven de aan/uit schakelaar op de achterkant) totdat het powerlampje rood gaat branden. Dan gaat de KPN box 12 resetten en herstarten (alle lampjes gaan dan even uit) dit kan uiterlijk 10-15 minuten duren.

Van harte welkom op ons forum @JeroenMoonen!

We hebben verschillende kundige en behulpzame gebruikers op ons forum, Hans is daar een van. Ik zie dat hij je al op weg geholpen heeft, ben je verder gekomen met zijn advies? Je kunt wat de WiFi verbinding betreft ook onze WiFi manager eens doorlopen. Met deze handige servicetool loop je stapsgewijs je verbinding helemaal na en stel je 'm optimaal in. We horen graag hoe het daarna gaat en of je eruit gekomen bent.