Skip to main content

goedemiddag,

 

Ook ik ervaar de laatste weken op verschillende tijdstippen wegvallende wifi en interactieve tv. Meestal aan het eind van de middag, maar ook wel 's avonds. Het aantal apparaten kan geen prbleem zijn want ben dan meestal alleen thuis en hooguit tv en laptop staan dan aan. Al meerdere keren de wifi manager gebruikt, maar die werkt alleen als er wifi verbinding is. Gewoon erg irritant dat je elke dag de modem moet resetten. 

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

@Sjaak Ozinga Hoi Sjaak, goed dat je aan de bel trekt als je internet en tv geregeld wegvallen.

Om je goed te kunnen helpen heb ik meer informatie van je nodig. Ik lees dat 't om zowel internet als tv gaat, vallen ze tegelijkertijd weg of ook ‘los van elkaar’? Welk modem en welke tv-ontvanger heb je? Hoe zijn ze met elkaar verbonden? Valt je internet alleen weg via wifi of ook als je het tijdelijk via een internetkabel test? Ik ben verder ook nog benieuwd naar of er iets verandert aan de lampjes van het modem wanneer internet of tv wegvallen.


Hoi Alexandra,

Ik heb een experiabox V10A met arris vip2952 tv modem. De tv modems zijn verbonden met stekkers via het elektra net, dus bedraad. Voor de wifi heb ik al versterkers om overal in huis goede wifi te hebben. De wifi en tv vallen tegelijkertijd weg. Als wifi wegvalt betreft het om alle internet.  Laatste keer was gisteravond rond 23:10 uur. 


@Sjaak Ozinga Dat is goed om te weten. Er gebeurt dus iets met de hele verbinding, omdat wifi en tv tegelijk wegvallen. 

Wat gebeurt er met de lampjes op de Experia Box op dat moment? En maakt het verschil als je de Experia Box een reset (stap 2) geeft


Het verschilt de kleur is soms groen en dan wordt de verbinding binnen 5 minuten weer hersteld. Hij is ook wel eens rood en dan moet ik de modem hard resetten 


@Sjaak Ozinga Het lijkt erop dat de verbinding op dat moment helemaal wegvalt. Heb je de Experia Box in de afgelopen dagen gereset met de instructies die ik stuurde hierboven?

Verder zie ik dat je je gegeven in je profiel hebt staan, ik heb ze erbij gepakt. Als ik je verbinding doormeet, zie ik dat het modem mogelijk niet optimaal aangesloten is. Dat kan invloed hebben op je verbinding. Op welke plek in huis is de Experia Box aangesloten? Hoe lang is de kabel die tussen de aansluiting en de Experia Box zit? En zitten hier andere apparaten of aansluitmaterialen tussen? Dat is de kabel die in de ‘DSL’ poort van de Experia Box zit.


Hallo Alexandra,

De modem staat in de meterkast vlak bij de aansluiting. Hij is aangesloten met het snoertje wat is meegeleverd. Ik denk dat deze 1 mtr lang is. Verder zit er niks op aangesloten. Modem al meerdere malen helemaal van het stroom agehaald. Vanmorgen om half negen had ik geen internet terwijl lampje groen brand. 


@Sjaak Ozinga Dankjewel, dan kan die kabel en manier van aansluiten de oorzaak niet zijn. Ik heb een melding voor je doorgezet naar onze Technische Dienst. Zij nemen vandaag nog telefonisch contact met je op om je verder te helpen. Laat je weten hoe het afgelopen is? Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.


Hoi Alexandra,

Ik heb sinds vorige week een nieuwe modem. Tot nu toe geen storingen meer gehad. Bedankt voor je input en service.

 

Met vriendelijke groet,

Sjaak Ozinga