Skip to main content

Goedemiddag, sinds paar weken ben ik meerdere malen per dag tv en wifi signaal (vanwege plaats router heb ik nergens bekabeld) kwijt. Ik heb KPN wifi versterkers. 

Ik heb al het menu doorlopen om routerinstellingen te controleren, maar blijft problemen houden, enige oplossing is elke keer alles resetten. Is er een manier, om de router door KPN Helpdesk te laten controleren? Heb gezocht naar een telefoonnummer of zo, maar kan die nergens vinden.

Hoe heeft u dan de tv ontvangers aangesloten op de experiabox? En heeft u de super wifi's? Werkt u met draadloze verbindingsets?


Sorry, die zijn wel bekabeld, ik bedoelde dat geen van PC's bekabeld zijn aangesloten op Internet. 

Ik heb 3 Experiaboxen met 2 wifi versterkers.


Wat moet u toch met 3 experiaboxen????


ik haal termen door elkaar.  Internet komt in meterkast via glasvezel binnen. Er loopt een kabel van die glasvezel aansluiting naar m'n experiabox, vanuit daar lopen er kabels 3 TV ontvangers.

Op 2 TV ontvangers is via een kabel een wifi versterker aangesloten. 

 

 

Reactie duurde even, omdat netwerk nu weer offline was :(

 


Ok helder. En zit er ergens een switch of zijn de ontvangers alle drie apart bekabeld?


Zijn alle 3 apart bekabeld. 

 


Dus 1x ontvanger direct bekabeld en 2x een Wi-Fi versterker en in poort 2 van de wifi versterker zit de ontvanger. In die volgorde ook. Dus eerst Wi-Fi versterker en dan de ontvanger. 


ff door het huid gelopen, dit is volgens mij het hele plaatje:

Glasvezel → experia → wifi versterker 1 → tv ontvanger 1

                                 → wifi versterk 2 → tv ontvanger 2

                                 → tv ontvanger 3

Probleem is overigens niet alleen met WIFI, maar ook met de TV ontvangst die hapert / vastloopt (ook bijvoorbeeld de opgeslagen programma's). Daarom dacht / hoopte ik, dat de instellingen van de Experia gecheckt konden worden  oid. 


Wat je nog kan proberen is het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom halen en de experiabox resetten. Welk type ontvanger heb je?


Welke ontvanger bedoel je? TV ontvanger ARRIS VIP2952 V2. 
Glasvezel ontvanger kan ik niet goed bij / goed zien. Staat merk NT op, grijs kastje met 3 lampjes die (nu) alle drie branden (power, glas en ethernet).


Ik bedoel het type modem? Heb je het glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehaald? En het modem gereset?


Vanmorgen vroeg heb ik stekker er paar minuten uitgehaald / Modem gereset. 

Ik houd je op de hoogte. 

Dank voor je hulp!


@Martin Hubert Welkom op het forum. Super vervelend dat je diensten zo vaak wegvallen. Ik zie dat je in dit geval al heel goed op weg geholpen bent door @Joep1965, ook heb ik sinds 05-09 geen reactie meer gezien. Hoe gaat het nu? Heeft de reset van het glasvezelkastje (De NT) het probleem opgelost?


Helaas niet,  maandag komt een monteur van kpn.


@Martin Hubert Dat is wel mooi om te lezen, zou je mij na het monteursbezoek kunnen laten weten hoe het gaat?


@Martin Hubert Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Excuus, niet meer aan gedacht.. Monteur heeft modem, glasvezel kastje en een printplaat in een centrale kast (buiten mijn huis) vervangen, problemen zijn weer opgelost.