Skip to main content

Ik heb al sinds ik KPN heb problemen met wifi/tv-signaal (nieuwbouwhuis). Al paar keer monteur geweest, maar nog steeds problemen. 

  • V12 modem  
  • Hoofddeco: Deco link M9 - rechtstreeks in poort KPN box - 
  • begane grond: bekabelde aansluiting - via patch in nieuwe netgear prosafe switch. Hier haal ik via mijn laptop een minimale snelheid (28 up/5 down) terwijl ik een 200 Mb abo heb.
  • 1e verdieping (woonkamer): deco link M7 in stopcontact (anders te dichtbij tv/tv box) 
  • 1e verdieping: tv-box bedraad 
  • 2e en 3e verdieping: deco link M7 via stopcontact

M9 stond in router, in AP modus valt deze steeds weg (rood lampje - wifi weg) - dan moet ik de KPN box opnieuw starten. Daarom in router mode, ook al lees ik dat dat beter AP kan zijn. Snelheid in de Deco app geeft aan 198/246.

Wifi valt regelmatig weg. Tv beeld loopt zeer regelmatig vast (staat dan stil of zwart).

Ik ben een beetje einde latijn. Heb de neiging om maar weer naar Ziggo over te stappen. Wat kan ik nog checken en doen? 

 

Update: net nog weer eens de servicetool doorlopen en er wordt een traag bekabeld internet geconstateerd. Alleen kom ik daarna op een pagina met de tekst Servicetool geen diensten.  

Modem reset helpt niet.

Hoi @Nassie . Welkom op het forum.
Wat een vervelende situatie. Hiervoor zijn dus ook al monteurs aangestuurd? Wat is daar uitgerold? Wat heeft de monteur allemaal gedaan?


Ik heb sinds een half jaar KPN glasvezel. Vanaf begin problemen met wegvallen signaal. Hoewel mij gezegd werd, dat ik de bestaande bekabeling (coax) kon blijven gebruiken bleek al snel dat dat een verkooppraatje was. Dus tv aangestuurd via Deco5. Veel vertragingen daarmee, dus de afgelopen weken 2 up kabels getrokken naar tv in woonkamer en naar warmtepomp.

Tv werkt nu beter. Sonos via Deco5 werkt niet maar via KPN 12 gaat het beter, maar valt steeds weg en nu al sedert 5 minuten geen signaal. Ik voel me bekocht want via Ziggo had ik nooit deze problemen, maar glasvezel zou beter en sneller zijn. Wat kan KPN nog betekenen?
 


Dag @RonOD dat klinkt niet best. Glasvezel behoort gewoon goed te werken. Welk type modem heb je en welke snelheid heb je als je meet met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem?