Skip to main content

Recent is er door een KPN monteur een nieuwe Experia Box v10 bij ons geplaatst, omdat de oude box problemen gaf met de WIFI. Onze woonsituatie is woonkamer met open keuken, waar de WIFI weer prima werkte na plaatsing van het nieuwe modem.

In de slaapkamer hadden we echter een slechte WIFI verbinding.

Met de KPN WIFI manager heb ik gecontroleerd wat het probleem was en kreeg ik het advies om de Experia WIFI te installeren. Ik kon gratis 2 van deze exemplaren aanvragen, hetgeen ik gedaan heb.

Na installatie van een Experia WIFI in de slaapkamer was het internet in de slaapkamer in orde. Echter, kregen we opeens problemen in de keuken.

Ik kreeg dit niet opgelost, dus uiteindelijk maar “Student aan huis” gevraagd langs te komen, omdat ik ervanuit ging dat ik iets fout gedaan had.

Het blijkt nu dat de WIFI van de Experia Box v10 automatisch uitgeschakeld wordt als de Experia WIFI extender geinstalleerd is. Dus in het hele huis is WIFI alleen mogelijk via de extender, omdat het modem geen WIFI signaal meet uitzend. Na opnieuw inschakelen van de WIFI op het modem (via de laptop hardwired gekoppeld aan het modem) was de WIFI in de keuken weer perfect. Echter, na een paar minuten wordt de WIFI op het modem steeds weer automatisch uitgeschakeld.

De student-aan-huis vertelde dat hij exact hetzelfde probleem heeft met de Experia Box v9 en dat dit een bekend probleem is.

 

Mijn vraag is dus: Hoe kan dit? In plaats van verbetering van de WIFI dekking in huis geeft de Experia WIFI extender een verslechtering. Waarom wordt het WIFI signaal op het modem automatisch uitgeschakeld als we een extender installeren? Is dit een productiefout in het modem?

Of doen wij iets fout??

Of als dit zo ontworpen is, waarom wordt daar dan geen advies in gegeven??

Waar heb je de 2de versterker staan?? Overigens wordt de wifi van de v10 omdat die geen fast roaming ondersteunt. Dwz de naadloze overgang tussen de wifipunten. Geloof me als je de 2de versterker ook plaatst wil je niets anders meer!! Ik heb dezelfde combi en het werkt super!! Kijk je ook tv via kpn?


Ik heb de 2e versterker in de kamer gezet naast het modem en nu heb ik WIFI in het hele huis. Het frustrerende is dat de WIFI op het modem automatisch uitgaat (waarom????), dat de KPN monteur niets zegt en dat KPN hier niets over zegt in de handleiding. Je moet het zelf allemaal maar uit zien te vinden en kosten maken om het op te lossen. Dus voor mij een slecht product en zeer slechte service


De wifi van de Experiabox word inderdaad uitgezet. Dat is geen probleem, maar iets wat door KPN zo gemaakt is. U heeft 2 versterkers ontvangen. De ene plaatst u naast de Experiabox en neemt dus de WiFi functie van de Experiabox over. De andere plaatst u dan elders, op de slaapkamer bijvoorbeeld. 


Goede avond Nick

Dit heb ik inderdaad gedaan, maar zoals gezegd het frustrerende is dat elke ander fabrikaat modem dit niet heeft en KPN hier ook helemaal niets over zegt.


Slecht produkt?? Slechte service?? Het is allemaal plug and play. Sterker nog je hoeft er niet eens bij na te denken. 


Beste @JosMeer, welkom! Wat jammer om te lezen dat dit zo onduidelijk voor je was! Normaliter staat dit bij het kaartje wat er bij de Experia Wifi's zit. Was dit bij jou niet het geval? Excuses daarvoor. Gelukkig is het nu wel duidelijk, fijn! Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?