Skip to main content

Ik heb een modem Experia Box v10A in de meterkast en in de kamer een kpn versterker. 
ik heb een switch in de kamer die bedraad is aangesloten op de modem. Vanuit de switch is op de uitgangen aangesloten de : TV, Sonos Box, KPN Box en versterker. 
Als ik ga internetten op mijn IPhone  met WiFi dan gaat de TV stotteren en haperen. Heeft iemand een idee hoe dit kan en of dit is op te lossen?

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid van je topic

 

Wat is het typenr van de switch? Is het precies dezelfde als die KPN aanbied?

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129


Netgear


Ja


Ja

Eindigt het type nr bij u ook met een e? Heeft u hem al eens gereset? Branden beide lampjes bij poort 3? Bij de kabel dus die naar de Experiabox loopt?


 


Sorry toch een andere deze is mijn switch 


Ja, dat nie goed. Die ondersteund geen igmp snooping. Dat is nodig als je een tv ontvanger aansluit.


Sorry maar ik heb geen idee wat je met die term  snooping bedoeld. 


Helaas ondersteunt de GS105 geen IGMP Snooping wat nodig is om het signaal van de tv uit te filteren. Hoe het precies in elkaar zit is erg technisch maar waar het in feite op neer komt is dat het tv-signaal standaard naar iedere poort gestuurd wordt en IGMP Snooping zorgt ervoor dat enkel het poortje die het nodig heeft dit signaal krijgt en de rest niet. De Netgear GS105e die @Nick83 al liet zien zou de problemen direct op moeten lossen. 

 

Overigens wil ik je mijn complimenten geven voor de tekening van je thuisnetwerk! Het was gelijk duidelijk hoe alles is aangesloten en dat maakt het veel gemakkelijker om een mogelijk probleem te vinden!


Beste NHendriks als ik deze switch aanschaf moet ik dan nog wat instellen of is het inpluggen en gaan. En welke poort is dan die speciale voor de tv?


Er hoeft niets ingesteld te worden en het maakt niet uit op welke poort de tv wordt aangesloten. IGMP Snooping werkt automatisch. 

 

De oude switch is overigens dan ook nog steeds bruikbaar, hier moet alleen geen tv-ontvanger op aangesloten worden.


Bedankt voor het advies, ik heb de switch besteld. 


Beste NHendriks,

Ik heb net de switch ontvangen maar er zit geen Nederlandse handleiding bij. In welke ingang moet ik mijn netwerkkabel stoppen 1 of —-5. Die van de V10A modem af komt of maakt het niet uit in welk nummer . Bedankt alvast voor de moeite  

 


Modem kabel aangesloten op nummer 5 en het werkt nu zonder storing of stotteren. 
Dus allemaal bedankt die voor deze oplossing hebben gezorgd. 


Goed om te horen dat het allemaal werkt! Het zou niet uit moeten maken in welk poortje de kabel vanuit het modem prikt maar ik kies hier ook vaak 1 of 5 voor om het wat overzichtelijker te houden.