Skip to main content
Beantwoord

Wifi Experia Box V10a verbreekt telkens

• April 10, 2025
  • 6 reacties
  • 88 keer bekeken

Hoi, sinds vanochtend verbreekt telkens de verbinding met de wifi via experia 10a. Ik heb alle stappen met de wifi ondersteuning via kpn app al uitgevoerd, modem gereset. Niks helpt. Wifi via mijn versterker op zolder werkt wel. Deze heb ik overigens ook uitgezet / stekker eruit en weer aan. 

Ik kan telkens verbinding maken maar na een seconde of 10 valt ie weg. Zowel op Android als iOS telefoon en laptop. Wat kan ik nog meer doen? 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@MarnixG, welkom bij ons. 

Goed om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Ik kan verbinden, dan wordt de verbinding na paar tellen weer verbroken en kan ik niet meer verbinden. Lampje is groen. Nogmaals de wifi probleemoplosser van kpn gedraaid met herstart en nu doet ie het weer. Hopelijk blijft het nu goed gaan.

Fijn om te lezen dat het draaien van de Wifi probleemoplosser heeft geholpen. Dankjewel voor de terugkoppeling, daar hebben andere meelezers ook iets aan. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • April 10, 2025

Bekabeling in orde? Verder :Met een speld b.v. kun je ergens een klein ingebouwd knopje indrukken voor een harde reset. Helpt dit niet, dan zou de Experia zelf defect kunnen zijn. Dan kun je een vervangend exemplaar aanvragen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 11, 2025

Hoi Samaritaan, ook de rest heeft niet geholpen helaas. Bekabeling dik in orde.

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 11, 2025

Beste ​@MarnixG ,

Had je onlangs bericht gekregen van een software update voor jouw v10a? Dan kan het zijn dat er instellingen, zoals WiFi-instellingen, zijn omgeklapt. Ook kan het zijn dat er (nog) bugs in de software zitten, die zorgen voor de wegvallende WiFi. De Experiabox v10 (dus zonder a) bij mij heeft een tijdje geleden een software update gehad, daarbij waren de WiFi-instellingen teruggevallen op de standaardinstellingen.

Misschien heb je daarom nog wat aan dit oude topic van mij, wat ging over verbeteren van de WiFi op een v10a, nog met de oude Telfort-software: Topic . Ik had namelijk eerst een v10a, maar deze heb ik uiteindelijk omgeruild om een andere reden.

Je kunt nog bovenstaande proberen om de WiFi weer goed werkend te krijgen, en anders een vervangend exemplaar aanvragen, zoals ​@Samaritaan voorstelde.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 11, 2025

@MarnixG Bedoel je dat dan jouw wifi-netwerk echt helemaal niet in de lucht hangt? 

En wat is de kleur van het wifi-lampje op jouw v10a?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 11, 2025

Ik kan verbinden, dan wordt de verbinding na paar tellen weer verbroken en kan ik niet meer verbinden. Lampje is groen. Nogmaals de wifi probleemoplosser van kpn gedraaid met herstart en nu doet ie het weer. Hopelijk blijft het nu goed gaan.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 14, 2025

Hi ​@MarnixG, welkom bij ons. 

Goed om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Fijn om te lezen dat het draaien van de Wifi probleemoplosser heeft geholpen. Dankjewel voor de terugkoppeling, daar hebben andere meelezers ook iets aan.