Skip to main content

Mijn wifi experia box v8 valt s’avonds uit tussen ca. 21.00 en 22.30

We kijken tv via de chromecast, we hebben van alles al geprobeerd, ander kanaal, box dichterbij gezet, enz enz.

ik heb wel een copie van het log van de experia box, maar ja, daar snap ik niks van 😒.

Het lijkt wel of het signaal wordt weggedrukt.

Wellicht is de experia box te oud, wie kan ons helpen.

 

Hey @Freboris! Valt het hele modem uit of valt alleen de wifi weg? Sinds wanneer gebeurd dit en wat heb je al gedaan om dit opgelost te krijgen? 
Maak je gebruik van versterkers? 


Hallo Lissa, het modem valt niet helemaal uit hoor, maar het signaal valt weg en soms hebben we dan praktisch geen wifi.

ik heb het modem al dichter bij de TV geplaatst en in het modem andere kanalen geprobeerd die minder druk waren.

Modem gereset naar fabriekswaarden, het gekke is dat ie de hele avond goed werkt maar praktisch iedere dag

meestal om de zelfde tijd ca. 20.30 valt het signaal weg en dan blijft het slecht tot een ca. 22.00

nu zitten we vlak bij de Delftse TU. Dus dacht ik misschien wordt ie door apparatuur op de TU weggedrukt.

Juist omdat het steeds op de zelfde tijd gebeurd., ik heb ook wel eens tussen de TU en het modem een stuk alum. folie gespannen.

Maar ook dat hielp niets.

Het modem heb ik al lang, dus …....

 


P.S. Ik gebruik geen versterkers, omdat het modem op 4 meter afstand staat en zonder een muurtje o.i.d. er tussen.

We zijn wel van Telfort naar KPN overgezet.


Nu loopt het beeld al om 20.00uur vast.


Wat een goede analyse! Zo zien we het graag:sunglasses:. Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, en klantnummer is voldoende. 

Hoor graag van je!


Oké Lisa, mijn profiel is ingevuld.:wink:


Heb het modem net weer gereset, nu even geen problemen.


@Freboris Dankjewel! Ik doe even wat metingen en laat het weten als ik iets gevonden heb.


Oké, ben benieuwd.

 


Er waren verstoringen zichtbaar rond de tijden die je aangaf. Zojuist even gebeld. In eerste instantie voor het resetten van het modem op afstand. Dit bleek al gauw niet nodig te zijn. We hebben een afspraak ingepland met een storingsmonteur. Het signaal dat binnenkomt op het modem lijkt wat verstoord binnen te komen. De oorzaak hiervan kan alleen op locatie worden vastgesteld. 

Morgen (27-02-2021) komt de monteur tussen 10.00-12.00 uur. 
Ben benieuwd naar het resultaat!

We horen van je:ok_hand:


Probleem opgelost.

Hallo Lisa, inmiddels is de storing verholpen, we hebben nu geen problemen meer.

Het probleem zat hem dus toch in de V8 experia box en de monteur heeft een nieuwe v10 geleverd en gelijk een nieuwe aansluiting aangebracht, super.👍

Dus zijn we weer helemaal blij😀.

Lisa bedankt voor je hulp en snelle actie op dit forum, chapeau.

 


Geweldig! Goed om te horen. Jullie kunnen er weer even tegenaan. Mocht je in de toekomst weer ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden. :thumbsup: