Skip to main content

Goedemiddag,

Ik ervaar met mijn 500Mb internet regelmatig een slecht bereik en traag internet . Hier zijn al meerdere monteurs voor langs geweest, maar nog steeds is het de ene keer zoals het hoort (190Mbps wifi) maar vaak nog geen 60Mbps. Dit is niet waarom ik KPN heb gekozen. Ik heb ook nog 2 Super Wifipunten (witte schotels) bekabeld aangesloten op mijn Experia V10a modem.

 

Nu heb ik begrepen dat je via KPN gratis Wifi Experia (de zwarte kastjes) kan testen tot einde van je contract. Hoe kan ik hiervoor in aanmerking komen? Want ik wil dit uiteraard graag proberen en als het werkt vind ik het prima om zelf aan te schaffen,

Dankjewel voor de terugkoppeling @R. Roozeboom . Er zijn in het verleden de nodige problemen geweest met de v10a maar die zijn inmiddels verholpen. Er zijn heel veel mensen die momenteel een v10a in combinatie met de Experia Wi-Fi gebruiken maar hier verder geen problemen mee hebben. Nu zie ik dat je gistermiddag contact hebt gehad met onze helpdesk en dat er een nieuwe Experia Box onderweg is. Laat je me nog weten of de problemen met de nieuwe Experia Box tot het verleden behoren? Ik hoop het uiteraard van harte!


Dankjewel voor de terugkoppeling @R. Roozeboom . Er zijn in het verleden de nodige problemen geweest met de v10a maar die zijn inmiddels verholpen. Er zijn heel veel mensen die momenteel een v10a in combinatie met de Experia Wi-Fi gebruiken maar hier verder geen problemen mee hebben. Nu zie ik dat je gistermiddag contact hebt gehad met onze helpdesk en dat er een nieuwe Experia Box onderweg is. Laat je me nog weten of de problemen met de nieuwe Experia Box tot het verleden behoren? Ik hoop het uiteraard van harte!

Beste JanZ_

 

Dank voor je bericht. Ik krijg inderdaad a.s. zaterdag een nieuwe KPN Box (v12) en dat is laatste poging om alles werkend te krijgen. Indien dit ook problemen gaat geven of niet werkt zoals het hoort, dan zal mijn abonnement ontbonden worden. Laten we inderdaad hopen dat het gaat werken en allemaal niet nodig is om te ontbinden.


Ik hoop uiteraard ook dat de problemen die je ervaart hiermee worden verholpen @R. Roozeboom! Laat je me/ons nog even weten hoe je ervaringen zijn wanneer je de nieuwe Experia Box hebt ontvangen? Alvast bedankt en voor nu nog een mooie dag toegewenst!


Ik hoop uiteraard ook dat de problemen die je ervaart hiermee worden verholpen @R. Roozeboom! Laat je me/ons nog even weten hoe je ervaringen zijn wanneer je de nieuwe Experia Box hebt ontvangen? Alvast bedankt en voor nu nog een mooie dag toegewenst!

Goedenavond,

Nou ik heb het modem gisteren ontvangen (KPN Box 12) en heb mijn oude modem Experia v10a meegegeven aan de chauffeur. Ik heb alles losgekoppels, van alle apparaten de stroom eraf gehaald, alle wifi experia versterkers een reset gegeven, de nieuwe modem aangesloten zoals hoort. Vebinden met nieuwe modem was gewoon probleem, zag netjes de wifi waaier met een 6 erbij en de bijbehorende SSID. So far so good…. MAAR, na het downloaden van de KPN Thuis app wilde ik de experia wifi versterkers 1 voor 1 instellen, maar dit lukt dus niet omdat de app steeds aangeeft dat ik op netwerk VRV….. zit (SSID van mijn oude v10a Experia modem) en kan dus niet op het nieuwe netwerk komen. Er staat Je bent verbonden met VRV…..4A) Dan kan je in de app op een link klikken waar staat Dit is mijn thuisnetwerk. Er is echter niet een knop dit is NIET mijn thuisnetwerk. M.a.w. je kan dus niet verder met installeren. Ik krijg het dus niet voor elkaar om thuisnetwerk te maken met de wifi versterkers. Ik word er echt zo moe van dat alles zo moeizaam verloopt. Ik heb serieus alles al meer dan 10 keer reset gegeven (dus modem alsook de 3 wifi versterkers) maar steeds komt dat oude netwerk weer terug. Hoe is dat toch mogelijk, je kan zelfs nog inloggen op het netwerk en dan werkt het. Ik begrijp er echt helemaal niets meer van, en volgens mij de 6 monteurs die inmiddels langs zijn geweest ook niet want anders was het inmiddels toch wel in die 4 maanden goed werkend geweest.


Klopt, de KPN Thuis app is drama. Ik had 1 versterker aangesloten en sinds vrijdag een tweede (experia wifi, de vierkante). Met 1 aangesloten experia ging het prima. Na aansluiten van de 2e begon de ellende. Ik zit nog in het proces van alles resetten etc. uiteindelijk zal het wel goedkomen, tot nu toe wel altijd tevreden met de KPN support.

Voor wat betreft de draadloze snelheden, als je een 500 Mb verbinding hebt (heb ik ook) dan kun je prima op je iphone die snelheid halen, ook op een laptop met ac wifi ontvanger haal je dat bijna altijd, tenzij het netwerk zwaar belast wordt natuurlijk. 


Goedemiddag @R. Roozeboom , ik zie dat er een monteur bij je langs is geweest en er voor heeft gezorgd dat alles nu goed werkt. Positief! Heb je daarna nog problemen ervaren of is het nu zoals je het zou mogen verwachten?


@JanZ_ wat is de maximale snelheid die je kunt halen met een Xperia wifi? Zijn daar resultaten van bekend?


Hoi @MarkusPosthuma , via de 2.4 GHz band kun je een maximale snelheid halen van 300 Mbit/s en via de 5 GHz band zelfs tot 1,3 Gbit/s (https://tweakers.net/pricewatch/1255769/kpn-experia-wifi/specificaties/). Wanneer je een verbinding hebt van bijvoorbeeld 100 Mbit/s dan ga je (in ideale omstandigheden) maximaal 100 Mbit/s halen met de Wi-Fi. In de praktijk ga je natuurlijk altijd wel snelheid inleveren omdat het signaal zich door de lucht moet verplaatsen. Hoe gaat het nu bij jou met de KPN Experia Wi-Fi; heb je de laatste tijd nog problemen gehad of gaat het inmiddels beter?


Hoi @MarkusPosthuma , via de 2.4 GHz band kun je een maximale snelheid halen van 300 Mbit/s en via de 5 GHz band zelfs tot 1,3 Gbit/s (https://tweakers.net/pricewatch/1255769/kpn-experia-wifi/specificaties/). Wanneer je een verbinding hebt van bijvoorbeeld 100 Mbit/s dan ga je (in ideale omstandigheden) maximaal 100 Mbit/s halen met de Wi-Fi. In de praktijk ga je natuurlijk altijd wel snelheid inleveren omdat het signaal zich door de lucht moet verplaatsen. Hoe gaat het nu bij jou met de KPN Experia Wi-Fi; heb je de laatste tijd nog problemen gehad of gaat het inmiddels beter?

Stukken beter, zowel op zolder als op de eerste verdieping nu een Xperia wifi staan. 

Die op de eerste verdieping heeft een 1Gb verbinding bekabeld met de router, maximale snelheid op de iphone is op 1 meter 505/506 Mbit/s, 6 meter verderop is dat 270/302 Mbit/s. Op de laptop is dat een stuk lager (136/71 Mbit/s), maar daar zijn andere factoren van invloed vermoed ik (kwaliteit wifi ontvanger in de laptop).

 

Op de zolder is nu ook een kabel getrokken, de verbinding van die experia met de router is 100 Mbit/s dat haal je daar ook via wifi op de telefoon (gehele  zolder)


Mooi om te lezen @MarkusPosthuma , dat zijn prima snelheden die je draadloos weet te behalen :) 


Goedemiddag @R. Roozeboom , ik zie dat er een monteur bij je langs is geweest en er voor heeft gezorgd dat alles nu goed werkt. Positief! Heb je daarna nog problemen ervaren of is het nu zoals je het zou mogen verwachten?

Goedemiddag,

Er is inderdaad een servicemonteur langs geweest en die heeft alles gecontroleerd. Ik ben nu al een week stabiel en ben dus erg tevreden. Ook zie je nu nog maar 1 SSID en 1 IP adres (wifi van de KPN Box12 is automatisch uitgegaan na een update met laatste firmware die gedaan is door de monteur)

Erg tevreden klant momenteel, laten we hopen dat het zo blijft nu ;-)

 


Top en bedankt voor het laten weten, dat wordt gewaardeerd! Mochten de problemen onverhoopt de kop weer opsteken, laat het ons dan vooral weten!


Top en bedankt voor het laten weten, dat wordt gewaardeerd! Mochten de problemen onverhoopt de kop weer opsteken, laat het ons dan vooral weten!

Beste JanZ_

Afgelopen weekend had ik mijn mond moeten houden. Mijn buren vroegen of het nu eindelijk opgelost was bij mij thuis. Ik vertelde dat alles prima werkte en stabiel was. Mijn partner zei nog zeg het nou niet te hard, want zal je net zien. Nou wet van Murphy, ik heb het over mezelf afgeroepen. Wij komen thuis, ligt de wifi eruit, zelfs bekabeld. Dus de modem een reset gegeven, werkte weer. 
 

Deze week zou ik thuis werken ivm corona, ik heb gisteren de modem 4 keer!!!! moeten resetten en werd er tijdens een Teams vergadering uitgeknikkerd. Ik heb dus ook helaas besloten om mijn contract te laten ontbinden en zal per 10 december geen klant meer zijn van KPN. Ik vind het heel spijtig maar ik heb echt geen andere keus. gelukkig begreep KPN het ook , wij hebben er beide alles aan gedaan om het werkend te krijgen, echter dit kan niet de bedoeling zijn.

 


Hoi @R. Roozeboom , in ieder geval bedankt voor de terugkoppeling. Gezien de situatie begrijp ik je keuze heel goed al had ik het natuurlijk graag anders gezien, net als jij. Het begint inmiddels op een gebed zonder einde te lijken en dan snap ik heel goed dat jij voor jezelf de knoop door moet hakken. Hopelijk ervaar je bij je nieuwe provider niet zoveel problemen en kun je straks wel zonder problemen thuiswerken. Ik snap echt heel goed dat dit geen doen is.


Reageer