Skip to main content

Beste KPN,

 

Naast de Experia Box hebben wij een Experia Wifi. De netwerknaam en wachtwoord van de box en versterker zijn hetzelfde. Ik wil de netwerknaam en het wachtwoord van de Experia Wifi veranderen. Ik heb alles geprobeerd, via de KPN app met barcode, of via de webbrowser. Maar hij geeft telkens aan “verkeerd wachtwoord”. Terwijl ik het juiste wachtwoord van de Experia wifi invoer. Ik heb ondertussen ook alle wachtwoorden van de box geprobeerd, maar niets werkt. Kunnen jullie mij helpen?

 

Alvast bedankt. 

Hallo @NinaT en welkom op ons forum!

Je wilt graag het wifi netwerk van de Experia Box en de Experia Wifi scheiden door ze een andere naam te geven. Dit is alleen mogelijk bij de oudere modellen. De nieuwere modellen werken met mesh. Zij zorgen voor één netwerk tussen alle apparaten. Het is dan ook niet mogelijk om in deze gevallen het wifi netwerk van de Experia Wifi los te wijzigen. Je kunt dan alleen de naam voor het gehele netwerk wijzigen. Dit kan via de KPN Thuis app of via onze online servicetool voor het wijzigen van jouw netwerknaam en wachtwoord.

Edit: Als je de Experia Box V8, V9 of V10 hebt, wordt de wifi op de Experia Box uitgezet en vervangt de Experia Wifi het netwerk. Je kunt hier dus geen twee aparte netwerken maken, alleen het netwerk van de Experia Wifi is actief. Als je de wifi op de Experia Wifi weer aanzet, zal dit automatisch weer uitgezet worden. De Experia Box V10a mesht samen met de Experia Wifi. Zij zorgen dus samen voor één netwerk. Je kunt ze dan geen aparte naam en wachtwoord geven. Alleen bij de Experia Box 12 kan je eventueel twee netwerken naast elkaar hebben in combinatie met de Experia Wifi. De Box 12 mesht namelijk niet niet en ook wifi wordt hier niet automatisch uitgezet bij gebruik van de Experia Wifi.

In dit laatste geval kan je de naam en wachtwoord van het netwerk wijzigen door in te loggen op de Experia Wifi:

  • Log in op de Experia Wifi, dit doe je door naar het ip-adres te navigeren in je webbrowser (Ga naar http://192.168.2.150).
  • Voer naam en wachtwoord in (kan je vinden onderop de Experia Wifi). 
  • Klik op instellingen.
  • Klik op wifi, netwerknaam (SSID) en wachtwoord wijzigen.