Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds een aantal maanden valt zo nu en dan het wifi signaal weg vanuit de Experia box V9(soms valt alles ook uit-internet).

Wanneer ik dan de box controleer is het lampje van het wifi signaal uit! Ik heb daarom mijn KPN wifi versterker van boven naar beneden gehaald om toch een goed signaal te hebben op de begane grond.

Wat ik ontdekt heb, is dat wanneer ik het wifi knopje aan de zijkant van de modem ingedrukt houdt, het lampje weer brand en de wifi weer aanwezig zou moeten zijn. Ik durf het nu niet aan om de versterker weg te halen, omdat na regelmatige controle het lampje weer uit is en ik er dan vanuit ga het wifi signaal vanuit de modem niet aanwezig meer is.

De experia box hebben we al vanaf het begin. Is het wisselen naar een andere(nieuwe) modem mogelijk? Of is er een andere oorzaak voor dit probleem?

Ik heb al een aantal keren de wifi manager gevolgt en dan blijkt dat de WIFI snelheid op de begane grond het slechts is! 1e Verdieping staat een versterker(beide bedraad) en ook op zolder. En deze werken wanneer het signaal er is, uitmuntend.

Groet Daan

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Daan1972, welkom op het forum! 
Zoals je gemerkt hebt zet de V9 zijn wifi uit zodra je een experia wifi installeert.
Dit gebeurt opzettelijk omdat deze niet goed naast elkaar werken. Het advies is dan ook om een van je wifi experia's zoals je noemt bij de experiabox in de buurt te zetten.
De V9 moet nog voldoen aan alle eisen voor een modem en kunnen we dus niet omruilen tenzij deze echt defect is.


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Schandalig dit en heb dit inmiddels gemeld op een andere forumvraag. Moest helaas van Telfort overstappen naar KPN daar had ik dit soort problemen niet. Zelf een V10 en bij plaatsen extra WiFi punt wordt WiFi op de V10 uitgezet. Bij Telfort kon je in de Admin dan WiFi weer aanzetten, bij KPN niet.

jullie zijn geen knip voor je neus waard. Ik koop nota bene een WiFi Experia voor de eerste verdieping zodat ik zeker weet dat ie compatibel is met de box en dan wordt mijn WiFi op de begane grond uitgeschakeld op mijn V10. En dan doen jullie ook nog voorkomen alsof dit normaal is?

Ronduit amateuristisch.

Ik heb een Linksys modem op de tweede verdieping, dhcp uitgezet dus fungeert als extra wifipunt, nooit en probleem mee gehad. Maar als ik dus een wifi versterker van KPN koop heb ik een probleem.

Kun jij dit aan mij uitleggen?
 


 

 

 

 


Vreemd antwoord ook van je op de klant hierboven. Je moet de WiFi Experia bij je box in de buurt zetten????

zo’n ding koop je om elders in huis ook een goede ontvangst te hebben, dus dat is juist niet in de buurt van je Experiabox.

je antwoord slaat echt nergens op. 
 En dat jullie versterkers onder eigen naam  verkopen die niet samenwerken met jullie eigen modem is natuurlijk ook bizar.

Lijkt mij dit dan ook vooral bewust zo door jullie gedaan zodat klanten dus nog en extra WiFi Experia moeten plaatsen, kassa voor KPN


Heeft u de WiFi manager wel eens gedaan? Dan krijgt u ze misschien wel gratis.


Heeft u de WiFi manager wel eens gedaan? Dan krijgt u ze misschien wel gratis.

Mijn huis van goed internetsignaal voorzien heb ik KPN niet voor nodig. Sowieso het enige goede apparaat dat ik nu heb staan heb ik ooit zelf gekocht, een Linksys. Tja, dat was nog uit betere tijden toen je zelf je apparatuur kon aansluiten op het modem van de glasvezelexploitant.

Oplossing nu lijkt de V10a die heeft dit soort gedoe schijnt niet. Dus nu is het even de vraag of ik mijn V10 kan omruilen voor een 10a.


Hallo @Wittenho , een modem wordt alleen omgewisseld bij een defect of als deze niet meer aan de technische eisen van KPN voldoet, dat het modem niet meer aan jouw eisen voldioet is voor KPN geen reden voor een modem wissel.

De reden dat de Experia V10 en oudere modellen niet de MESH-functie ondersteunen die de Experia wifi-punten wèl kennen, daarom wordt de wifi binnen het modem zelf uitgezet.

Dat het je lukte, mij soms ook, om de wifi binnen de V10 aan te laten is puur toeval, want bij de minste of geringste wijziging binnen het modem, al of niet automatisch werd de wifi weer uitgezet, is dus geen stabiel iets.

 


Hallo @Wittenho , een modem wordt alleen omgewisseld bij een defect of als deze niet meer aan de technische eisen van KPN voldoet, dat het modem niet meer aan jouw eisen voldioet is voor KPN geen reden voor een modem wissel.

De reden dat de Experia V10 en oudere modellen niet de MESH-functie ondersteunen die de Experia wifi-punten wèl kennen, daarom wordt de wifi binnen het modem zelf uitgezet.

Dat het je lukte, mij soms ook, om de wifi binnen de V10 aan te laten is puur toeval, want bij de minste of geringste wijziging binnen het modem, al of niet automatisch werd de wifi weer uitgezet, is dus geen stabiel iets.

 

Onzin, bij mij bij Telfort aanzetten en dan was het klaar, stabiel. Nooit een probleem mee gehad. Kon je ook gewoon op fora lezen en werd door talloze mensen gedaan.

Alternatief is via kpn een Fritzbox huren, maar als na donderdag de problemen met de trage tv gids bij kpn niet zijn opgelost stap ik sowieso over op xs4all. Ook kpn, maar wel en stuk beter.


Hallo @Wittenho 

Alternatief is via kpn een Fritzbox huren, maar als na donderdag de problemen met de trage tv gids bij kpn niet zijn opgelost stap ik sowieso over op xs4all. Ook kpn, maar wel en stuk beter.

 Ik koop nota bene een WiFi Experia voor de eerste verdieping zodat ik zeker weet dat ie compatibel is met de box en dan wordt mijn WiFi op de begane grond uitgeschakeld op mijn V10. En dan doen jullie ook nog voorkomen alsof dit normaal is?

Naar XS4All overstappen lijkt me weinig zinvol, xs4all wordt nà de migratie van TFT naar KPN ook gemigreerd naar KPN.

Ik weet niet of je als TFT-klant een FritzBox kan huren, je moet waarschijnlijk eerst overstappen naar het ‘èchte’ KPN, maar dat kun je navragen.

In de installatiehandleiding van de Experia Wifi staat duidelijk dat de wifi op de diverse modems uitgeschakeld wordt, uitgezonderd de V10a, dus je had het kunnen weten en dat je voor de opvang van de uitval van de wifi in de modem een extra Experia wifi aan moet sluiten.

Nogmaals, dat je de wifi weer aan kunt krijgen op de modem is een kwestie van louter toeval, garantie dat het blijft werken is nul en daar kun je KPN/TFT ook niet op aanspreken.

Het probleem met de tv-decoder zou opgelost moeten zijn, de laatste firmware wordt/is nu gedownloaded, bij mij althans wel.

 

 

 

 


Dit kunt u lezen bij bestellen:

Dat staat er niet voor niets bij.

En XS4ALL gebruikt dezelfde tv kastjes. Dus lijkt me dat die nu ook traag zijn.


Hallo @Wittenho 

Alternatief is via kpn een Fritzbox huren, maar als na donderdag de problemen met de trage tv gids bij kpn niet zijn opgelost stap ik sowieso over op xs4all. Ook kpn, maar wel en stuk beter.

 Ik koop nota bene een WiFi Experia voor de eerste verdieping zodat ik zeker weet dat ie compatibel is met de box en dan wordt mijn WiFi op de begane grond uitgeschakeld op mijn V10. En dan doen jullie ook nog voorkomen alsof dit normaal is?

Naar XS4All overstappen lijkt me weinig zinvol, xs4all wordt nà de migratie van TFT naar KPN ook gemigreerd naar KPN.

Ik weet niet of je als TFT-klant een FritzBox kan huren, je moet waarschijnlijk eerst overstappen naar het ‘èchte’ KPN, maar dat kun je navragen.

In de installatiehandleiding van de Experia Wifi staat duidelijk dat de wifi op de diverse modems uitgeschakeld wordt, uitgezonderd de V10a, dus je had het kunnen weten en dat je voor de opvang van de uitval van de wifi in de modem een extra Experia wifi aan moet sluiten.

Nogmaals, dat je de wifi weer aan kunt krijgen op de modem is een kwestie van louter toeval, garantie dat het blijft werken is nul en daar kun je KPN/TFT ook niet op aanspreken.

Het probleem met de tv-decoder zou opgelost moeten zijn, de laatste firmware wordt/is nu gedownloaded, bij mij althans wel.

 

 

 

 

Ja ook de update voor tv ontvangen uiteraard, maar helpt niet of nauwelijks


Ik heb de off-topic discussie verwijderd.
De laatste info over de nieuwe software update voor de TV ontvangers en de discussie daarover kun je vinden in dit verzameltopic


Ja en daar staat ook alleen maar onzin en vooral geen oplossingenÂ