Skip to main content

Is er een mogelijkheid dat wij op de een of andere maniereen nieuwe modem kunnen krijgen? Onze huidige (experiabox V8) zend bijna geen WiFi uit, en moeten we bijna 1x per dag resetten om weer verder te kunnen.

Hoi @Patflex en welkom!

Ik begrijp dat jouw WiFi verbinding niet goed werkt, dat is niet fijn. Het kan meerdere oorzaken hebben, daarom zoek ik graag met je mee naar de oplossing. Kan je me meer vertellen over wat er precies gebeurt? Speelt het op één of meerdere apparaten? Hoe reset je het modem precies, en werkt de internetverbinding wel goed als je het (tijdelijk) test met een kabel?

WiFi is draadloos en gaat door de lucht, hierdoor is het erg vatbaar voor andere signalen en storingsbronnen. We hebben een handige servicetool, de WiFi manager. Deze helpt je om de verbinding na te kijken en het modem zo optimaal mogelijk in te stellen, om zo het maximale uit je WiFi verbinding te halen. Ik raad je aan om deze ook te doorlopen!


Dag Alexandra, eigenlijk is de WiFi op alle aanwezige apparaten slecht, de experiabox staat in een vrije, toegankelijke hoek in de woonkamer. ik heb ook de WiFi manager al vaker meermaals doorlopen, deze brengt helaas ook geen permanente verbetering. Onlangs hebben we ook een WiFi-versterker aangeschaft,  maar deze toont ook geen verbetering. 

Verbinding met een vaste kabel brengt (uiteraard) bij ons iets sneller internet met zich mee, maar is hier niet van toepassing. Ook het t.v. kijken via de ontvanger (HMB2260) gaat vaak gepaard met vastlopen beeld, waardoor de modem ook opnieuw gestart moet worden.

Het herstarten van de modem is hier ook al op alle manieren gebeurt. Middels simpelweg de stekker eruit voor 20 sec. Een harde reset middels het reset knopje, en via de WiFi manager. Helaas bieden deze oplossingen een tijdelijke oplossing, maar verzanden uiteindelijk toch weer in een traag netwerk. 

Ik hoop dat ik het zo duidelijk kon uitleggen 😀

Met vriendelijke groet,  Patrick


@Patflex Hi Patrick, dankjewel voor de uitgebreide uitleg! Het lijkt wel iets met je modem te maken te hebben, als ik je bericht zo lees. Ik kijk graag de verbinding voor je na. Kan je je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen, en geef je een seintje zo gauw je dit hebt gedaan? Dan kijk ik er naar.


Hi Alexandra, zojuist mijn gegevens ingevuld. 😊


@Patflex Dankjewel! Ik heb de verbinding nagekeken, maar zie daarin geen problemen, de verbinding tussen jouw Experia Box en het netwerk ziet er goed uit. Als het modem geregeld vastloopt kan ik dit zien in de verbinding, maar dat zie ik niet terug. Daarom ben ik benieuwd naar hoe vaak het gebeurt dat het beeld op tv vastloopt? Hoe is de tv-ontvanger verbonden met de Experia Box? En heb je onze KPN Thuis app al doorlopen sinds je de WiFi versterkers hebt? Deze helpt je om de WiFi verbinding in te stellen en controleren. Wat komt eruit als je deze doorloopt?


Hi Alexandra, we hebben hier echt alles al op alle mogelijke manieren doorlopen. Feit blijft dat de WiFi bij tijd en wijle gewoon ontzettend slecht is. Na het herstarten van de Experia V8 is het weer een tijdje oké, maar dan vertraagd met name de WiFi uiteindelijk toch weer. Laadtijd op de aanwezige spelcomputer en telefoons is dan aanzienlijk traag. Ik weet nu niet goed meer wat ik anders kan doen.


@Patflex Dan hebben we alles geprobeerd dat we zo kunnen doen. We gaan je modem omruilen, eens kijken hoe het met een nieuwe gaat 🙂 Ik heb het nieuwe modem voor je aangevraagd, dat betekent dat je vanaf morgenmiddag op het servicepunt in je buurt je oude modem kunt inleveren en het nieuwe dan mee krijgt. Ik stuur je de details toe in een privébericht en je ontvangt ook een bevestiging via e-mail of sms. Ik hoor hier in het topic graag of alles is gelukt, en hoe het daarna met de verbinding gaat!


Hi Alexandra,

Na het installeren van de nieuwe modem al gelijk duidelijk merkbaar verschil! WiFi gaat hier nu goed.

Hartelijk dank voor de snelle en correcte afhandeling!!

 

 


Hi Alexandra,

Na het installeren van de nieuwe modem al gelijk duidelijk merkbaar verschil! WiFi gaat hier nu goed.

Hartelijk dank voor de snelle en correcte afhandeling!!

Fijn om te horen dat 't met het nieuwe modem weer goed werkt, en dankjewel voor de terugkoppeling 🙂 Graag gedaan, en je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen!