Skip to main content

Beste KPN,

 

Ik ben echt al ruim 20 jaar klant bij jullie maar de laatste tijd is de wifi ronduit belabberd .

Ik heb diverse keren de wifi manager gebruikt voor verbetering wifi en dat werkt dan tussen de 10 minuten en een uur en daarna is het weer net zo belabberd als voor de managing . 

Ik heb momenteel een verouderede experiabox V9 en de V10 schijnt beter te werken .

Is het mogelijk om een omruiling te doen ? 

Want langzamerhand wordt het vervelend  en voor de maandelijkse  kosten mag ik toch wel iets redelijks tot goed verwachten en geen bagger wifi.  

Ben ook op het punt beland om over te stappen naar een ander.

 

mvg Tim 

Nou zullen we dan maar eens gaan kijken wat er aan de hand is?


Wat er aan de hand is? Dat staat in de tekst. 

Ik heb al veel gelezen over de belabberde wifi .

Het bereik daar ligt het niet aan , aangezien ik 3 mtr van het modem zit .

Het ligt ook niet aan de samsung telefoon aangezien mijn echtgenote met de I phone precies hetzelfde evenaart. 

 

Mvg Tim 


De v9 is op zich een prima modem. Zijn weinig problemen mee. Wat hangt er allemaal aan en gebruikt je draadloze verbindingssets?


Beste joseph,

 

Op het modem zit 1 computer. en een kpn  TV tuner van jullie aangesloten  op de juiste poorten zoals aangegeven op het schema. 

Verder gebruiken we de wifi voor onze smartphones en af en toe voor de  laptop. 

 

Mvg Tim 


Net nog gemeten met speedtest  op de telefoon 11.2 Mbit .

Ik heb bekabeld speed 200 Mbit up en downliad.


En toen was het stil? 🤬


Hoi @Timo_100 . Welkom op het forum.

Erg hinderlijk dat de wifi te wensen overlaat. Gaat het om trage verbindingen of valt het ook weg?


Momenteel heb ik een router van Cisco eraan hangen als AP . Deze geconfigureerd en werkt een stuk beter en sneller. Met speedtest KPN 10  a 12 Mbit en met cisco 35 Mbit up/down load.

Zelfde kanalen 

Mag ik aannemen dat de Experia v 9 voor de wifi nou niet echt het je van het is ? Op het forum staat dat de v10 beter is .

Zoals al eerder gezegd de wifi verbeteraar helpt niet echt voor verbetering. 

Graag actie 👍

 


 Mag ik aannemen dat de Experia v 9 voor de wifi nou niet echt het je van het is ?

Daar kun je geen algemeen oordeel over geven. In uw situatie kennelijk wel. Voor iemand anders werkt die misschien wel weer heel goed. Het is van vele (omgevings)factoren afhankelijk.

Neem de nieuwste KPN Box bijvoorbeeld. Sommige zijn erg erg tevreden, goed bereik door de hele woning. Anderen zijn dan weer minder tevreden en vinden het een achteruitgang tegenover hun vorige router.


Hoi @Timo_100 . Fijn dat je een eigen router hebt kunnen installeren. 

Tegenwoordig is één experiabox (ongeacht, v10, v9 etc) vaak niet voldoende om door het hele huis goede dekking te hebben. Zeker als je niet de enige in de buurt bent met wifi of als je een moderne woning met betonnen muren hebt. 

KPN biedt ook de optie om gratis wifi versterkers aan te vragen. Deze dienen bekabeld aangesloten te worden en vormen een mesh-achtig netwerk. 

 


Lezen is een vak blijkbaar :thinking: Ik zit 3 meter van de kpn router heb ik verteld en de wifi  van KPN is gewoon waardelloos op de telefoon .  De Cisco routet staat notebene op een verdieping hoger .  Heeft dan ook niets met versterkers te maken. Ben er eigenlijk klaar mee  met dit soort antwoorden. Kom met een oplossing of ik stap op bij KPN. 


Zoals ik het las heb jij zelf een oplossing gevonden door je eigen router. Maar dat is blijkbaar niet voldoende?

Ik kan je wel een setje wifi versterkers toesturen. Die nemen de wifi functie van je v9 over. Zo zou je door je hele woning een stabiel draadloos internet kunnen bewerkstelligen. Mits je deze versterkers op tactische plekken en bedraad kunt aansluiten, uiteraard. 

 


Als jij zegt dat het werkt dan  ik het wel proberen of dat een goede verbetering geeft. 

Hoe gaan we dat regelen ? 

 

Groet Timo 


Kun jij je profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? Ik zorg dan dat die versterkers naar een PostNL punt gestuurd worden.


Goedemorgen ik heb het  aangepast Erwin .

 

mvg Timo 


Ik ga het voor je regelen. Mocht je woensdag nog geen SMS met logistieke informatie hebben ontvangen, laat het mij weten.


Beste Erwin nog niets vernomen over de wifi versterkers?

 

mvg Timo


Ik zie ook geen reactie van mijn collega. Ik vrees dat ze een paar vrije dagen heeft. Ik heb nu een andere collega gevraagd. 


Is het gelukt? Heb jij die versterkers ontvangen?


Beste Erwin,

 

Ik heb ze opgehaald en aangesloten volgens schema KPN . Tot mijn verbazing is de wifi snelheid ineens van een luie 15Mbit naar 84 Mbit gegaan. Ik ben er blij mee dat het nu voor mij prima te doen is. Hartelijk dank voor je moeite en technische ondersteuning. 👌


Dat is fijn om te lezen! Dank voor de update.


👌