Skip to main content

Hi, 

Mijn gast wifi is op de zaak sinds een maand plotseling verdwenen, hoe krijg ik deze terug?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @remons 
Heb jij het volledige beheer over die computer?
Dan kun je zelf een gastaccount aanmaken.
Maar je spreekt over "op de zaak" dus ben ik bang dat je geen volledig beheer hebt en zul je dat aan de beheerder op de zaak moeten vragen.


yes het is mijn zaak dus dat moet goedkomen. Is hier ergens een instructie voor?


Als het een Apple computer is kan ik je helpen, is het een windows computer, dan moet je even op hulp van anderen wachten.
Vertel vast welk besturingsysteem je hebt, dat kan altijd helpen.


Bedoel je dat het gast wifi netwerk niet meer zichtbaar is?

Ben je al ingelogd geweest in jouw Experia Box om te kijken of het gast wifi netwerk nig we'll gedefinieerd is en actief is?

Welke Experia Box heb je?

Heb je ook nog andere wifi toegangspunten? Zo ja, welke (merk en type).


@huistijger Ik heb een windows pc, (windows 10) 
@wjb het gast netwerk is inderdaad ineens niet meer zichtbaar. 
Een kpn monteur heeft 2/3 maanden geleden alles geïnstalleerd en van de een op de andere dag is het verdwenen. 

Ik ben nog niet ingelogd (geen idee hoe dat moet) 
Ik heb geen andere wifi punten 
de experia bos is de v10 versie


Om in te loggen op.de V10 (zonder a) ga je naar http://192.168.2.254.

Als je nog nooit ingelogd bent geweest dan is het wachtwoord nog leeg en moet je die na inloggen gaan instellen.

Als de monteur ingelogd is geweest dan zou hij/zij het wachtwoord aan jou doorgegeven moeten hebben.

 


Hi @remons, ben je verder gekomen met de tips van huistijger en wjb, en is het inloggen op jouw Experia Box gelukt? We lezen het graag, ook als je vragen hebt natuurlijk.


@Alexandra  @wjb wjb Ik ben inmiddels ingelogd maar ik heb geen idee waar ik naar moet kijken. 

Ik zie mijn gast wifi staan en deze staat op '’aan'’ 


Hallo @remons 

 

Er is toch niet per ongeluk de ECO mode aangezet, kan je op het modem zien aan het ECO lampje wat dan brand.

Uitzetten kan via de webinterface of via de knop aan de zijkant, die knop moet je vrij lang ingedrukt houden totdat het ECO lampje uitgaat.

 

Is dat het niet, heb je de Experiabox al eens herstart?


Hallo @remons 

 

Er is toch niet per ongeluk de ECO mode aangezet, kan je op het modem zien aan het ECO lampje wat dan brand.

Uitzetten kan via de webinterface of via de knop aan de zijkant, die knop moet je vrij lang ingedrukt houden totdat het ECO lampje uitgaat.

 

Is dat het niet, heb je de Experiabox al eens herstart?

Hallo @GeSp het ECO-lampje heeft niets met het gastnetwerk c.q. de wifi te maken. Zorgt alleen voor minder stroomverbruik door het wifisignaal in te dammen. 

Via de ECO-rubriek kun je de wifi gebruikstijden aanpassen, daarmee is dan ook wel het gastnetwerk uit @remons 

 


Hallo @JanD

Volgens de handleiding wordt WiFi wel degelijk uitgeschakeld via die knop, zie hier: https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/interactieve-tv/handleidingen.htm#!/device/internet/experia-box-v10/topic/de-experia-box-instellen/eco-functie-instellen/1

Als jij gelijk hebt klopt de handleiding  niet.

 

 


Hallo @GeSp Dat klopt echt niet dat verhaal.

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/interactieve-tv/handleidingen.htm#!/device/internet/experia-box-v10/topic/de-experia-box-instellen/eco-functie-instellen/1

Ik heb de ECO uitstaan voor een maximaal wifi-bereik , maar de wifi gaat bij mij aan en uit via tijdsloten binnen de ECO-rubriek en de USB-functie heb ik volledig uitgeschakeld binnen de ECO-rubriek.

 


@GeSp @JanD  

De eco modus staat niet aan. Er kan ook niemand per ongeluk bij de modem komen ;) 

 


Er is geen tijdschema ingesteld? Want dat zou de logische verklaring zijn.


@Nick83 Geen idee hoe ik dat kan zien maar ik verwacht niet dat een kpn monteur dit instelt bij een nieuwe klant

 


Hallo @remons , als je inlogt in je modem en je gaat naar de rubriek ECO kun je zien of bij de wifi alles groen staat of ook rood, bij rood geen wifi bij groen wel wifi.

Als je in je laptop/notebook of mobiel naar de beschikbare wifi-zenders (SSID)kijkt, zie je dan behalve je eigen wifi niet tevens je eigen wifi met de toevoeging _guest staan ? Voorbeeld: je eigen wifinaam (SSID) = Jansen en het gastnetwerk heet dan Jansen_guest.

 


Er is geen tijdschema ingesteld? Want dat zou de logische verklaring zijn.

Ik dacht dat ik deze reactie geplaatst had in een topic waar men tussen 2 en 5 's nachts geen WiFi had 🤔


Maar zoals @JanD zegt: inloggen op de Experiabox via http://192.168.2.254.


@JanD  

Alles staat op groen. 

en dat is inderdaad vanaf het begin het probleem. ik kan ineens mijn gast netwerk niet meer zien


Hallo @remons , dan kan ik je helaas niet verder helpen en is een ander forumlid aan zet en KPN bij monde van een moderator.

Succes.

 


@remons Heb je de experiabox al eens herstart zoals ik eerder aangaf?

Even uit en na 15 seconden weer aanzetten of inloggen op de experiabox en via de webinterface herstarten.


@remonsHeb je de experiabox al eens herstart zoals ik eerder aangaf?

Even uit en na 15 seconden weer aanzetten of inloggen op de experiabox en via de webinterface herstarten.

Na het resetten staat gastennetwerk standaard uit volgens mij.


@remonsHeb je de experiabox al eens herstart zoals ik eerder aangaf?

Even uit en na 15 seconden weer aanzetten of inloggen op de experiabox en via de webinterface herstarten.

Na het resetten staat gastennetwerk standaard uit volgens mij.


Na een standaard herstart hopelijk toch niet. Ik zie nergens in dit topic dat hij gereset is.


@GeSp @Nick83  

De experiabos is 2 maal herstart maar dit maakt geen verschil