Skip to main content

Ik heb sinds kort een KPN verbinding glasvezel. In de meterkast is een KPN box 12 geïnstalleerd. De Wifi daarvan is door de monteur uitgeschakeld omdat ik een Ubuntu-wifi router met 2 accespoints heb. Nu is de verbinding met die Accesspoints prima, echter wordt eens in de zoveel tijd (veel te vaak) de internetverbinding niet doorgegeven. Aangezien de monteur het wachtwoord van de KPN box 12 heeft gewijzigd en dat niet heeft doorgegeven, kan ik niet in de KPN Box om te kijken waat er fout gaat. Aangezien ik geen ethernet-kabel in mijn laptop kan steken (lang leve de dunne laptops...) ben ik een beetje huiverig om de KPN box te resetten

U heeft vast wel een USB poort in die dunne laptop toch?

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943


Persoonlijk vind ik het heel onverstandig om geen apparatuur met een vaste verbinding in huis te hebben. 

Ik snap ook niet hoe monteurs het in hun hoofd kunnen halen om niet een keurige oplevering te doen van de installatie met een uitleg en overdracht van essentiële informatie zoals het admin wachtwoord.


dank heren/dames, maar deze reacties zijn redelijk off topic.


Hoi @GeWas . Welkom op het forum.

Jammer dat de monteur die info niet gegeven heeft. Er is maar één manier en dat is de reset, om weer in het modem te komen.

Je kunt er op gokken en de kans is groot dat het draadloos gaat lukken. Zo niet, moet je toch ergens een laptop met een netwerk aansluiting regelen of zo'n adapter aanschaffen. 


Hoi @GeWas . Welkom op het forum.

Jammer dat de monteur die info niet gegeven heeft. Er is maar één manier en dat is de reset, om weer in het modem te komen.

Je kunt er op gokken en de kans is groot dat het draadloos gaat lukken. Zo niet, moet je toch ergens een laptop met een netwerk aansluiting regelen of zo'n adapter aanschaffen. 

vind je niet dat KPN dit moet oplossen, de monteur heeft het niet kunnen inloggen op de modem veroorzaakt. lijkt mij dat KPN dit moet komen oplossen, zodat ik weer de beschikking krijg over de toegang, zonder dat ik helemaal niets meer kan met de modem


Het is natuurlijk niet handig geweest van die monteur om jou het gewijzigde password niet te geven maar hiervoor kan ik écht geen nieuwe monteur op pad sturen.(ook als zou ik willen)

Heel veel kan er niet mis gaan. Alle actuele gegevens staan achterop het modem zodra jij die reset hebt uitgevoerd. 

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.