Skip to main content

Ik ben sinds december klant van KPN en neem een glasvezel abonnement van 200mbps, hoewel er een monteur is langsgekomen om wifi te testen heb ik sinds een maandje nogal problemen mee.

 

De WiFi snelheid op het begane vloer behaalt nooit de 200mbps, op de 1e en 2e verdieping is de internet snelheid zelfs veel lager en ook qua de WiFi signaal.

Op de 2e vloer heb ik nauwelijks signaal terwijl ik dit soort problemen nooit bij mijn vorige provider had.

 

Ik heb contact gehad met de klantenservice maar ze raden me aan om de wifimanager (hulptool) te laten lopen. Gedaan en geeft amper een oplossing enkel om een WiFi versterker aan te schaffen.

Dit kost wel echter €100 per stuk en moet ik er niet 1 maar 2 aanschaffen om überhaupt een goed signaal in huis te mogen hebben zodat ik gebruik kan maken van mijn abonnement.

 

Heeft er iemand tips over wat ik zou kunnen doen? Want zit nu al na 2.5 maanden te twijfelen om me contract te verbreken en alweer over te stappen, ik kon bij t-mobile tenminste wel een 2e modem lenen voor €2,50 per maand waarmee ik op 2e verdieping wel 500mbps kon behalen en via de bekabeling 1gb.

 

Vind echter jammer dat de klantenservice een beetje laks hierover doet alsof het ze niks boeit.

 

 

Zou voor 2 superwifi 2.0 kijken op marktplaats heb ik ook gedaan. 

Zelf ook kpn12 box zo aangeschaft

 

Dan is je probleem opgelost

 


@Wifiprobleemjess Welkom op het forum. 

Wat jammer om te lezen dat je problemen hebt met je wifi verbinding 

De snelheid van de wifi zal normaal gesproken (bijna) nooit de snelheid van je abonnement halen. 

De snelheid die je daar ziet hoort bij een bekabelde snelheid. Je zal dus op wifi altijd verlies hebben. 

Als je verschillende verdiepingen hebt dan is een wifi versterker vaak nodig.

Je kunt daarbij kiezen voor de Superwifi punten die via de Wifi manager worden aangeboden. Deze worden in de Wifi Manager vaak met korting aangeboden. 

Je zou ook kunnen kiezen voor de goedkopere Experia Wifi's. Deze kunnen echter alleen bekabeld worden aangesloten. 

In beide gevallen is de apparatuur in je bezit, en kun je ze ook bij een andere provider gebruiken.

Stel dat je bij je vorige provider inderdaad 2,50 per maand betaalde heb je dit er dus na iets meer dan 3 jaar uit. 

 


Sinds jaar en dag gebruik ik een eigen router. Standaard levert een provider geen router aan die strak overeind blijf in het woud van accespoints om je heen. 

Vanaf 2012 zit ik op KPN glasvezel en ben voor wat jaren terug wel aan mijn 3e eigen router begonnen. Op Di moment  overweeg ik een WiFi 6 (AX) model. 

Op de beneden verdieping haal ik de volle snelheid van mijn 200mbps abonnement en op de bovenste 2 verdiepingen scoor ik  (160-200 mbps). Ik gebruik geen hulpmiddelen voor signaal versterking en de router hangt op de slechts denkbare plaats in de meterkast.

In de loop der tijd, doordat de buren hun router op hetzelfde kanaal dan dat van mij stonden afgesteld, heb ik 2 keer een kanaalaanpassing moeten doen. 

Ik woon in een zgn. 20-er jaren herenhuis dat je niet mag vergelijken met een betonnen landhuis. 

Met een standaard EB box van de KPN haal ik ook geen hoge snelheden in huis.