Skip to main content

Ik heb momenteel een de V10 modem, waarin de WiFi is uitgeschakeld (stuk) De WiFi wordt via kabel vanuit de modem geregeld door 2 Experia versterkers. Aan elkaar gekoppeld, eentje beneden en eentje boven. In huis overal prima WiFi. Nu wil ik graag achterin de tuin (overkapping) ook goede WiFi voor oa TV kijken. Kan ik een derde Experia versterker (zo’n zwarte) draadloos connectenmet de andere 2? En heb ik dan voldoende snelheid? Ik hoor graag!

Hallo @Lekkermoeilijkdoenmetnamen ,

Om goede wifi in te tuin te krijgen moet het het bereik vergroten. Het beste is eigenlijk buiten om dat het wifi signaal moeite heeft om door muren, maar ook door dubbelglas heen te komen. Verder ligt het ook een beetje aan hoe groot de tuin is. Bij een kleine tuin is bijvoorbeeld een versterker bij de achterdeur voldoende (met de deur open). Maar je kan ook een utp kabel door de tuin leggen en er een versterker plaatsen. Bijvoorbeeld met één SuperWifipunt extra.

Het is wel echt, wat zijn je wensen en welke mogelijkheden zijn er. 


Op zich heb ik wel bereik in de achtertuin, maar niet voldoende om bijvoorbeeld een teams gesprek met beeld en geluid te voeren. Het liefst wil ik geen kabel trekken. Kan ik het magere signaal dat ik nu heb niet draadloos versterken?


"Kan ik een derde Experia versterker (zo’n zwarte) draadloos connectenmet de andere 2?"

 

Nee. Experiawifi’s kunnen alleen bekabeld aangesloten worden.

Superwifi’s kunnen (behalve de 1e) draadloos. 

1 Superwifi draadloos op je Experiawifi’s werkt niet. Een draadloze communiceerd alleen met een bekabelde.

 


Dus dan zou ik m’n Experia’s moeten vervangen door de superwifi? Ik heb nu wel door het hele huis goede WiFi… zou het ook zonde vinden dat dat minder wordt door verandering naar Superwifi. Hoewel de naam klinkt als… super?;-)


Hallo @Lekkermoeilijkdoenmetnamen , je kunt de zwarte ook gewoon aangesloten laten, gebruiken dezelfde software als de witte ronde super wifi's. 1 superwifi moet altijd bekabeld aangesloten worden (nog wel) en de 2e en de 3e kunnen draadloos aangesloten worden.

 


Dus dan zou ik m’n Experia’s moeten vervangen door de superwifi? Ik heb nu wel door het hele huis goede WiFi… zou het ook zonde vinden dat dat minder wordt door verandering naar Superwifi. Hoewel de naam klinkt als… super?;-)

 

De superwifi’s zijn wel sterker dan de Experiawifi’s. Maar ze zijn gecombineerd te gebruiken, mits juist aangesloten. 


@Lekkermoeilijkdoenmetnamen het lijk mij verstandig dat je ook je Experiabox V10 gaat vervangen. Bel naar 0800-0402 en geef aan dat deze kapot is. Anders kan je niet optimaal gebruik maken van de Superwifi. 


@Lekkermoeilijkdoenmetnamen het lijk mij verstandig dat je ook je Experiabox V10 gaat vervangen. Bel naar 0800-0402 en geef aan dat deze kapot is. Anders kan je niet optimaal gebruik maken van de Superwifi. 

En dan krijg je een andere v10 die z'n wifi uitgooit zodra je er een Experiawifi en/of Superwifi op aansluit. Word het een stuk beter van :thumbsup_tone2:


Ok! Dank allemaal voor de reacties. Dus de oplossing:

Ik vraag een nieuw modem en sluit daar zowel de oude bedrade Experia’s aan( oude situatie) als 2 superwifi’s ( een bedraad en 1 draadloos), waarvan de draadloze in de overkapping hangt?


@DennisA78 … zie nu jouw reactie. Is dus niet de oplossing?


Ok! Dank allemaal voor de reacties. Dus de oplossing:

Ik vraag een nieuw modem en sluit daar zowel de oude bedrade Experia’s aan( oude situatie) als 2 superwifi’s ( een bedraad en 1 draadloos), waarvan de draadloze in de overkapping hangt?

Als die afstand dat toelaat, tussen 1e en 2e superwifi. En superwifi’s zijn niet waterdicht denk ik.


@DennisA78 … zie nu jouw reactie. Is dus niet de oplossing?

Ander modem schiet je niks mee op want bij ieder modem gaat de wifi uit op het moment je onze versterkers gebruikt. Ja de v10a nu sindskort blijft aan maar ik lees er veel gedonder mee


@DennisA78 het kan wel zijn dat er nu een aantal mensen wat problemen hebben met de nieuwe firmware op de V10a. Dit gaat opgelost worden. 


@DennisA78 het kan wel zijn dat er nu een aantal mensen wat problemen hebben met de nieuwe firmware op de V10a. Dit gaat opgelost worden. 

 

Uiteraard. Uiteindelijk word alles opgelost. Is allemaal nvt op dit verhaal. Modemwissel is niet nodig. Uitbreiding wifiversterker wel.


Top, Thanks  Dennis en Hoopvol. Ik ga dan de combi gebruiken. Bestel 2 superwifi’s, een bedraad, anders los in overkapping (waterdicht).  Verder laat ik de situatie zoals hij is (binnen)?


Top, Thanks  Dennis en Hoopvol. Ik ga dan de combi gebruiken. Bestel 2 superwifi’s, een bedraad, anders los in overkapping (waterdicht).  Verder laat ik de situatie zoals hij is (binnen)?

 

Als je nu 1 Experiawifi bij je modem hebt, vervang je die door de 1e superwifi. 

Moeilijk in te schatten hoe je thuissituatie is mbt wifi. Misschien zit de kabel boven waar nu de 2e Experiawifi aan zit wel dichter bij je overkapping. Dan is dat een betere plaats voor de 1e Superwifi.

Of je drukt een kabel in die 2e Experiawifi om dichtbij de achtertuin te komen en daar de 1e superwifi aan. Ligt er helemaal aan hoe het nu in huis is aangesloten plus hoe het in verhouding tot elkaar staat.


Kan er geen KpN monteur langskomen om de beste situatie te creëren?


Kan er geen KpN monteur langskomen om de beste situatie te creëren?

Ja. Een Servicemonteur voor 60euro.


Prima. Kom maar langs!


Prima. Kom maar langs!

Ik heb vakantie :smile: En grote kans dat ik niet in d de buurt woon.

 

Moet even via 0800 0402,  of via chat 


Thanks Dennis! En geniet van je vakantie!


@Lekkermoeilijkdoenmetnamen ik zou toch je Experiabox vervangen. De reden is als volgt. Wanneer je je nieuwe Experiabox hebt kan je de WiFi manager van KPN gebruiken. Je moet dus je Experiawifi’s NIET aansluiten voordat je de test doet. Als uitkomst van de WIFI manager kan zijn dat je Superwifi kan aanschaffen voor 29,50 euro ipv 99 euro per stuk.

Zie voor meer info deze link van KPN