Skip to main content

Ik wil graag een goede wifi verbinding in mijn kantoor, deze is ongeveer 50 meter verwijderd van mijn router. Ik heb al geprobeerd “wifi via stopcontact” maar dat werkt niet, waarschijnlijk omdat mijn kantoor een eigen stoppenkast heeft. Is “Super WIFI” een uitkomst? Kabel trekken van router naar kantoor is geen optie.

Op voorhand bedankt voor het meedenken.

Het bereik van wifi is maar een meter of 10. Je wil het niet horen maar alleen een kabel trekken is een optie.  Ik heb weleens iets over straalverbindingen gelezen maar dat is nogal kostbaar heb ik begrepen. 


Inderdaad. Kabel naar kantoor. Dan daar een accesspoint aansluiten en je hebt uitstekende wifi. Andere mogelijkheid is er niet op die afstand van het modem. 


Beiden bedankt


Ik heb weleens iets over straalverbindingen gelezen maar dat is nogal kostbaar heb ik begrepen. 

Klopt, straalverbindingen zijn enorm goede vervangers maar die vereisen wel een ‘unobstructed view’, oftewel: obstakelvrij. Straalverbindingen worden in de mobiele telecom veel gebruikt omdat er gemakkelijk hele grote afstanden (en dan praat ik over meerdere kilometers) mee overbrugt kunnen worden, goedkoper om een straler/ontvanger op te hangen naar dat opstelpunt in het weiland dan daar glasvezel naartoe te trekken.

Het is inderdaad wel een kostbaar iets, een degelijk setje kost al snel 200 euro en dan moet er nog bekabeling naar de stralers aangelegd worden vanaf de router. Je bent er dan nog niet want dan heb je enkel een verbinding naar het kantoor, wil je er ook echt wat mee doen dan moet er ook nog een access point geplaatst worden (dit kan wel Superwifi zijn). Opzetten is vaak ook wel een gedoe, kabels door de gevel boren is niet iets wat iedereen zomaar even doet of wil doen.