Skip to main content

Sinds een 1.5 week is de wifi verbinding enorm instabiel. Ik heb voor de zekerheid ook een wifi analyser app op mijn mobiel gezet en het signaal stuitert inderdaad alle kanten op.
Als ik inlog zie ik een bij de Stats veel errors vermeldt. Hardware probleem dus?

 

De log laat ook steeds het uitvallen zien:

 

Hallo @Mikenzo 

 

In die log zie ik alleen berichten van type Info, dat zijn geen Errors maar het zijn meldingen dat een Device de verbinding kwijt is en zich weer aanmeld.

Dat je nu problemen hebt kan b.v. komen omdat er in jouw buurt ineens veel gebruik gemaakt wordt van het kanaal waar jouw modem ook gebruik van maakt, zie je dat ook in die WiFi analyzer terug?

Het kan ook zijn dat bepaalde apparaten storen op sommige WiFi kanalen, dat zie je dan meestal niet terug in zo'n Analyzer app. Zo'n storend apparaat hoeft niet eens bij jou thuis te zijn maar kan ook bij de buren staan.

 

Je kan proberen of de WiFi Manager bij jou de WiFi kan optimaliseren:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wifi-verbeteren.htm

 


Hallo @Mikenzo 

 

In die log zie ik alleen berichten van type Info, dat zijn geen Errors maar het zijn meldingen dat een Device de verbinding kwijt is en zich weer aanmeld.

Dat je nu problemen hebt kan b.v. komen omdat er in jouw buurt ineens veel gebruik gemaakt wordt van het kanaal waar jouw modem ook gebruik van maakt, zie je dat ook in die WiFi analyzer terug?

Het kan ook zijn dat bepaalde apparaten storen op sommige WiFi kanalen, dat zie je dan meestal niet terug in zo'n Analyzer app. Zo'n storend apparaat hoeft niet eens bij jou thuis te zijn maar kan ook bij de buren staan.

 

Je kan proberen of de WiFi Manager bij jou de WiFi kan optimaliseren:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wifi-verbeteren.htm

 

 

ok, bedankt voor je info! We hebben zonnepanelen. Hoor ik ook wel eens van dat de omvormers storen.
Geen idee of dat ook op het wifi kanaal kan. Ik zal eens wisselen van kanaal.


Ik denk niet dat omvormers je WiFi zouden kunnen verstoren, het enige wat die doen is gelijkstroom omzetten naar 50Hz wisselstroom en WiFi is 2,4GHz of 5GHz.

Het zou misschien wel kunnen als er voor monitoring een WiFi module opzit die niet helemaal goed werkt.

 

Hopelijk vind je zelf een goed kanaal, anders kan je altijd de WiFi Manager nog proberen, die zou automatisch het beste kanaal moeten kunnen vinden.


De omvormer van zonnepanelen kan inderdaad storing geven op de wifi. Dus dat zou wel de oorzaak kunnen zijn. Is het met een ander wifikanaal ook beter geworden, @Mikenzo?