Skip to main content

Beste,

Wij hebben een camera gekocht die alleen op 2.4GHz werkt. Nu wil ik de 2.4GHz en de 5GHz splitsen door andere namen te geven, bijv. camera en wifi.

Dit doe ik in de modem en ik krijg steeds groene vinkjes, maar hij voert de aanpassingen niet door. Ik kan de 2.4GHz dan ook steeds niet vinden. En als ik dat netwerk aangeef krijg ik de melding dat die niet vindbaar is.

Mijn modem is een V10. Iemand een idee?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Heeft u versterkers? 


Ja, ik heb net 2 SuperWifi versterker van de week aangesloten.


Welkom op ons forum @Puk234!

Goed om te weten dat je 2 SuperWiFi's hebt, dankzij de vraag van @Nick83. Daar hebben we meteen de reden gevonden dat het niet lukt om de WiFi instellingen aan te passen via de Experia Box 🙂 SuperWiFi neemt het van de Experia Box over. Je kunt bijvoorbeeld de KPN Thuis app gebruiken om je WiFi instellingen te bekijken en aan te passen, maar het kan ook door in te loggen op je SuperWiFi via het IP adres http://192.168.2.151. In dit topic vind je alles over het instellen en gebruiken van SuperWiFi.

Laat je ons hier weten of je er uit gekomen bent?


2,4 en 5 GHz splitsen kan niet met de SuperWiFi's. 


Dat is jammer om te horen, dat het niet kan met de superwifi’s. Dus ik dacht is haal de superwifi even weg en probeer het dan. Maar dat resulteerde in geen enkele wifi meer. Zelfs na een reset niet.

Ik heb nu 1 superwifi even weer aangesloten zodat ik weer internet heb en heb ingelogd op de pagina die Alexandra voorstelde. Daar heb ik een gastwifi aangemaakt en het daarmee geprobeerd. Helaas ook niet gelukt.

De camera zegt dat ik de 5GHz uit moet zetten zodat de camera alleen 2.4 GHz kan oppakken. Kan ik de 5GHz tijdelijk uitzetten?

 

Tekst op app van de camera om hem te installeren: ‘make sure your phone is in 2.4GHz Wifi network and 5 GHz network is not supported.’

 


Dit zag ik nog op de website van de camera staan:

Het is belangrijk om te weten dat de camera alleen werkt met 2,4 Ghz wifi. Als je een dual-band router hebt die 2,4 Ghz en 5 Ghz combineert in enkele wifi, moet je inloggen op je router en een onafhankelijke naam geven aan 2,4 Ghz wifi, anders werkt de wifi-camera niet met je router. dual-band router.

 

Dit had ik dus geprobeerd op de V10. Deze optie zie ik niet in de supwerwifi staan.


Dit zag ik nog op de website van de camera staan:

Het is belangrijk om te weten dat de camera alleen werkt met 2,4 Ghz wifi. Als je een dual-band router hebt die 2,4 Ghz en 5 Ghz combineert in enkele wifi, moet je inloggen op je router en een onafhankelijke naam geven aan 2,4 Ghz wifi, anders werkt de wifi-camera niet met je router. dual-band router.

 

Dit had ik dus geprobeerd op de V10. Deze optie zie ik niet in de supwerwifi staan.

Nee, dat kan niet. Zo simpel is dat. KPN heeft dat bewust onmogelijk gemaakt.

Wat je kunt doen is een los 2,4 GHz accespoint aanschaffen. Bijvoorbeeld:

https://www.megekko.nl/product/2105/285942/Accesspoint/TP-LINK-N300-Wireless-N-Access-Point


Dat is jammer om te horen, dat het niet kan met de superwifi’s. Dus ik dacht is haal de superwifi even weg en probeer het dan. Maar dat resulteerde in geen enkele wifi meer. Zelfs na een reset niet.

Ik heb nu 1 superwifi even weer aangesloten zodat ik weer internet heb en heb ingelogd op de pagina die Alexandra voorstelde. Daar heb ik een gastwifi aangemaakt en het daarmee geprobeerd. Helaas ook niet gelukt.

De camera zegt dat ik de 5GHz uit moet zetten zodat de camera alleen 2.4 GHz kan oppakken. Kan ik de 5GHz tijdelijk uitzetten?

 

Tekst op app van de camera om hem te installeren: ‘make sure your phone is in 2.4GHz Wifi network and 5 GHz network is not supported.’

 

Dat de wifi niet werkt als je sw weghaalt komt omdat sw het wifi van het modem automatisch uit zet. Je zou kunnen proberen ze weg te halen en dan bedraad in te loggen op modem.kpn of 192.168.2.254 om het wifi weer aan te zetten. Overigens hebben de meeste modems van KPN ook een fysieke knop om de wifi aan te zetten.


Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb niet voor niks sw punten aangeschaft, dus die zal ik uiteindelijk toch weer moeten gebruiken.
Zo’n extra 2,4GHz punt, zal dat dan wel werken voor de camera? Hoe werkt zo’n ding? Moet ik dat met draad weer aansluiten op de V10?


Hi @Puk234, ik breek even in hier met een tip die ik onlangs voorbij zag komen en waarvan ik hoop dat je er nog iets aan hebt!

Het splitsen van 2,4Ghz en 5Ghz is niet mogelijk, maar je kunt 5Ghz wel tijdelijk uitzetten via het menu van de V10. Als het  het de eerste keer is dat je gaat inloggen in het menu van de V10, dan is de inlog 'ADMIN' en laat je het veld voor het wachtwoord leeg. Daarna maak je een wachtwoord aan voor een volgende keer. Eenmaal ingelogd ga je naar het wif gedeelte en zet de 5Ghz uit. Daarna zou je verbinding moeten kunnen maken, en we horen van meerdere klanten dat die verbinding vervolgens ook blijft bestaan als 5Ghz daarna weer aan wordt gezet.

Is het proberen waard!


Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb niet voor niks sw punten aangeschaft, dus die zal ik uiteindelijk toch weer moeten gebruiken.
Zo’n extra 2,4GHz punt, zal dat dan wel werken voor de camera? Hoe werkt zo’n ding? Moet ik dat met draad weer aansluiten op de V10?

Ja, bedraad aansluiten op de v10.


Het tijdelijk uitzetten van 5ghz lukte niet. De V10 reageert op geen enkele verandering. Het slaat niks op. 
ik heb uiteindelijk een 2,4 GHz accespoint gekocht die hierboven als tip gegeven werd en dat werkt!

Bedankt voor de reacties en tip!


@Puk234 Goed om te horen dat 't zo gelukt is en fijn dat je het laat weten, dank voor de terugkoppeling :)