Skip to main content

Tot twee keer mijn telefoonnummer achtergelaten op de website van KPN (mijn KPN) . Er staat dat je binnen een uur wordt teruggebeld…

maar niets daarvan...ik wordt dus niet gebeld. Ik heb ook de vraag gesteld of, vanwege slechte WiFi er wat gedaan kan worden, geen reactie...wat een beroerde service...wie weet een manier om bij deze provider een antwoord te krijgen op enige vraag...?

Hallo @CeesR-B, welkom op het forum van KPN, hier helpt de community je graag met al je vragen :) 

Ik lees dat je een vraag hebt over je wifi. Het draadloze signaal werkt niet perfect. Dat is erg balen, maar gelukkig kun je hier vaak zelf veel aan doen. Met onze Wifi Manager helpen we jou en krijg je advies op maat. 

Wil je dat eens proberen? Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst! 


Ik heb mijn wifi getest. 11 MB download. Het houdt niet over dus. Maar het ergste is dat de KPN je gewoon niet belt als je daarom vraagt op de site. Je kan daar aangeven dat je gebeld wilt worden, dan krijg je een bericht dat dat binnen 3 uur gaat gebeuren….2 keer aangegeven en inmiddels 2 weken verder. Nog niet terug gebeld.

Van goede service moet KPN het niet hebben. 
 

ik klink misschien wat cynisch, maar als oud Telfort klant was ik betere service gewend.


Hey @CeesR-B, dat je niet wordt teruggebeld, is niet netjes. Sorry daarvoor. Gelukkig ben je hier en kan de community je vast verder helpen.

11 Mbit/s wifisnelheid is inderdaad niet veel. Gelukkig is daar wat aan te doen. Je kunt er vaak wel (veel) meer ‘uithalen’. Ik leg graag uit hoe het werkt, en wat je kunt doen om wifi een boost te geven :)  

Hoe werkt WiFi?
In het kort: wifi is een onzichtbare radiogolf die door de lucht wordt verzonden via een bepaalde frequentie. Net als veel ander apparatuur in en om jouw huis die ook een zend- en ontvang functie hebben: magnetron, Dect-toestel, bluetooth. Omdat deze apparaten dicht of op dezelfde golflengte functioneren, kan een kanaal ‘vollopen’. Je WiFi wordt langzamer. Ook objecten, muren en isolerend materiaal, zonnepanelen etc. die in de omgeving van het modem staan verstoren het draadloze signaal. Met een paar aanpassingen kun je heel wat doen om je wifi te verbeteren. 

Hoeveel internetsnelheid is er op je adres beschikbaar?
Allereerst is het handig om te weten hoeveel snelheid er beschikbaar is. Je kunt dat controleren door de kpn postcodecheck uit te voeren. Dan weet je wat er tot aan het modem binnenkomt.

Oplossing voor trage en wegvallende wifi
Voor een uitgebreide uitleg en advies over wifi, lees je hier meer: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi. Je kunt daarna meteen aan de slag met de wifi manager om jouw wifi te analyseren en helpen te verbeteren. 

Kom je er niet uit? Laat het ons dan weten waar je tegenaan loopt, de community helpt je graag :)