Skip to main content

Ik heb precies het zelfde probeer rond een uur of 23:00 uur is het het internet slechter, we hebben een ouder huis en daarom dus geen Ethernet aansluiten, we zijn dus helemaal afhankelijk van het Wi-Fi netwerk, we hebben de Experia box 12 met met 2 KPN SuperWifi Generatie 2 punten, we betalen voor 500mbps download en 500mbps Upload, overdag halen we rond de 300mbps download en upload dat is begrijpelijk want wifi is natuurlijk niet zo krachtig als een ethernet verbinding. En rond de avond uren altijd ongeveer rond 23:00 uur daalt het naar ongeveer 50mbps upload en download terwijl er rond dat tijdstip weinig apparaten worden gebruikt.. En wij hebben verder geen buren die toegang hebben tot ons Wi-Fi netwerk. Ik denk dat KPN dit bewust heeft gedaan omdat ze denken zo geld te besparen, met de gedachtegang dat mensen in de avond uren toch niet veel gebruik maken van het internetwerk. En dat vind ik niet kunnen we betalen wel gewoon maandelijks en dan verwacht ik ook dat we in de avonduren gewoon ongestoord gebruik kunnen maken van het internet zonder het laden van bijvoorbeeld webpagina’s YouTube video’s et cetera.. Maar goed dat zijn natuurlijk aan namens dus ik zou graag willen weten waarom dit zo is. mvg Diane.

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @DJ.Dwars, het is gek dat de snelheid in de avond na 11 uur zo daalt! Dat is niet iets wat wij doen, het Wifi netwerk start in jouw modem en komt niet van buitenaf. Ook 's avonds (en ook 's nachts, mocht je dat willen) hoort de verbinding gelijk te zijn aan overdag, geen verschil. Incidenteel kan er een keer onderhoud plaatsvinden, maar daarvan wordt je van te voren op de hoogte gebracht. Aangezien je dit vaak hebt is het dat niet. 

  • Op het moment dat de Wifi snelheid minder is, wat doet de bekabelde verbinding dan? Heb je de mogelijkheid om die op dat moment ook een keer te meten? 
  • Zijn er apparaten in huis die rond die tijd iets doen? Denk aan bijvoorbeeld apparaten met een timer die invloed kunnen hebben op het Wifi signaal?
  • Heb je onze Wifi Manager al eens gedaan? Het kan zijn dat om die tijd juist meer gebruik wordt gemaakt van andere Wifi netwerken in de buurt, als ze op vergelijkbare kanalen (frequenties) zitten kunnen andere netwerken jouw Wifi netwerk in de weg zitten. 

Wel vreemd dat ik al jaren hetzelfde probleem heb, s avonds na 11 uur.

Elke avond, tv stopt steeds je kan niet meer normaal tv kijken. En op je mobiel traag internet

Dus denk dat dat toch bij jullie ligt


Heeft u dit soort dingen in huis?

Â