Hallo @Roland79Â
Â
Je kan de klantenservice bereiken op nummer 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00, za 08:00 - 17:00).
Â
Heeft je modem misschien al de update naar de nieuwe firmware gehad, heb je daar bericht van gehad?
Zo ja, zijn de problemen toen begonnen?
Je zou de Box 12 dan eens kunnen resetten, wellicht is dat voldoende om je problemen te verhelpen.
Na de update ondersteunt de Box 12 ook WPA3, je zou dat terug kunnen zetten naar WPA2 om te testen of dat het Wifi probleem verhelpt:
Â
Nu, heb gebeld hoor… Wat een drama! De bewuste vriendelijke dame wist ook totaal niet wat ze er mee aan moest en zou de volgende dag terug bellen. Waarom? Omdat je eerst een uitweg moet vinden om mij niet meer te woord te hoeven staan? Volgende dag op het genoemde tijdstip? Juist, geen telefoon.
Paar dagen later een enquête over hoe het klantcontact was. Ja, gezellig, maar geen oplossing voor mijn probleem. Namelijk, dat het wifi-gedeelte in het modem niet goed meer functioneert. Verbindingen vallen we, haperende video's op alle draadloze apparaten, raspberry pi's die geen verbinding meer kunnen maken en meer van dat soort ongein.
Na het gesprek nogmaals alles uit de kast getrokken. Modem gereset (weer 32 port forwards handmatig erin zetten!), wifi gereset, herstelt naar fabrieksinstelllingen, niks helpt!
Ik heb uit nood een extra wifipunt neergezet, direct bekabeld gekoppeld aan het modem en dán werkt wifi wel weer gewoon. Maar, dit is geen oplossing (al vind KPN van wel). Nu heb ik dus nog een adapter in het stopcontact voor een extra wifipunt wat helemaal niet hoeft.
Vanmorgen word ik teruggebeld. De dame, ik denk de floormanager ofzo, verteld mij dat wifi slechts een service is van KPN en omdat ik zelf een oplossing had gevonden (een extra wifipunt neergezet), wordt mijn modem dus NIET omgeruild.
Wat the F*** KPN?! Ik betaal meer dan genoeg in de maand en naast mijn inspanningen van meerdere avonden om het wifi te verbeteren, zijn we geen stap verder. Ik denk dat ik maar even een draadje uit het stopcontact pak, 230Volt op de ingang van het modem zet, het modem opblaas, misschien kan het dan wel worden omgeruild?
Wat een aanfluiting, slechtste service ever!
Ik denk dat ik maar even een draadje uit het stopcontact pak, 230Volt op de ingang van het modem zet, het modem opblaas, misschien kan het dan wel worden omgeruild?
Kun je beter niet doen @Roland79Â , want dan heb je helemaal geen wifi meer, of je moet je mobiele telefoon als hotspot gaan gebruiken
Theoretisch is wifi inderdaad je eigen pakkie an, zie onderstaande link om onderstaand een klacht in te dienen:
https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen#/
en
https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier
Succes