Skip to main content

Sinds de overgang van Telfort naar KPN in november is ons WIFI thuis dramatisch verslechterd. De metingen zijn slecht en ik heb al diverse keren een medeweker aan de lijn gehad. Ook al klachten ingediend. Er komt geen reactie en geen actie. 

Ik ben thuis voor mijn werk en privé elke dag afhankelijk van wifi. Ik heb hier niet om gevraagd en er komt geen oplossing. Het kost me klauwen met tijd en ergernis. Zakelijk gezien kost het mij ook geld omdat ik online actief ben met mijn eigen bedrijf.

Het kan niet zo zijn dat ik als antwoord krijg dat KPN verantwoordelijk is tot Internet in huis. En dan zoek het maar uit met je WIFI. Er zijn bij ons geen verbouwingen geweest, ook niet bij de buren. Er is ook niets in de omgeving veranderd. Thuis is alles hetzelfde met een Experia V10 (begane grond) en een WIFI versterker op de 1e verdieping. Die is destijds door een monteur vanuit Telfort hier thuis geinstalleerd en werkte redelijk goed. Nu dus niet meer sinds we bij KPN zitten!

Ik wil een werkende oplossing en goed wifi waar je op kunt bouwen. En dat mag mij geen geld kosten. Sterker nog, ik vind dat ik recht heb op compensatie omdat ik maandelijks betaal voor iets wat niet goed werkt!

Overigens is het ook een drama om elke keer met KPN contact op te nemen via internet en telefoon. Via mail lukt al helemaal niet. Ook dat kost klauwen met tijd en veel ergernis.

KPN, graag spoedige oplossing?

Anton

 

Om maar met de basis te beginnen...hoe werkt het bekabeld? gaat dat goed? Haal je de goede snelheid?


Hoi @athoning, welkom bij ons op het forum. Bij de overgang van Telfort naar KPN is technisch niets veranderd, alleen als je zelf iets in het pakket hebt gewijzigd sindsdien wordt er technisch iets gewijzigd. Als je dat niet hebt gedaan is het nog hetzelfde als voorheen. 

Je hebt het erover dat de Wifi dramatisch is, wat is er precies dramatisch aan? Is dat de snelheid die je ook noemt, of valt het bijvoorbeeld ook weg? Net als Joep ben ik ook erg benieuwd hoe de snelheid is als je het bekabeld meet. En ook wat het concreet is als je het via de Wifi meet, zodat we een vergelijk hebben. Welke versterker heeft de monteur toentertijd geïnstalleerd, was dat een Experia Wifi of iets anders?

Bij Telfort was de Wifi Manager niet beschikbaar, nu je abonnement overgezet is naar KPN kan je die wel gebruiken. Die helpt je ook met het instellen van het netwerk, heb je die al gedaan?


Inmiddels heb ik van KPN nieuwe wifi versterkers toegestuurd gekregen (zwart) en lijkt de WIFI veel beter.

Nadeel is dat deze wifi versterker, t.o.v. de oude witte wifi versterker, minder utp poorten heeft waardoor ik met een vaste kabel boven geen tv kan ontvangen!

Verder is het natuurlijk van de zotte dat de oude witte wifi versterker, door Telfort destijds geinstalleerd en die ik apart heb moeten betalen, niet meer werkt door de overgang naar KPN. Ik heb daar niet om gevraagd dus ik had geen zin in al die problemen met maandenlange slechte wifi en alle tijd en energie die wij erin hebben moeten steken! Dit heeft ons niet alleen tijd maar ook geld gekost. Ik verwacht dan ook een financiële compensatie via ons abonnement!

 


Welkom terug @athoning. De witte versterkers horen ook gewoon met KPN te werken, zowel de witte als de zwarte zijn bij KPN en Telfort tegelijkertijd beschikbaar geworden. Dat die niet meer werkten kan technisch niet door de overgang van Telfort naar KPN veroorzaakt zijn, ook omdat er op dat moment technisch nog niets was gewijzigd in de Telfort abonnementen. Wat er wel precies met de apparaten aan de hand was kan ik niets over zeggen, we hebben je hier op het forum een aantal vragen gesteld waar je nooit antwoord hebt gekregen. Daardoor hebben wij geen beeld van wat er aan de hand was en waarom het zo is opgelost, en kunnen we er verder niets over zeggen.