Skip to main content

Goedemiddag, 

Wij zijn laatst verhuisd en hebben sindsdien veel problemen met de Wifi verbinding. De verbinding valt regelmatig even weg, en is doorgaans erg traag (gemiddeld 15-20 Mbps Download). Ik heb het modem zojuist reset naar fabrieksinstellingen en de twee Wifi Boosters opnieuw aangesloten, nadat ik dit al eerder heb gedaan. 

Het goede nieuws is dat dit vaak voor de meeste apparaten het probleem tijdelijk oplost, maar na enkele dagen wordt het internet weer traag. Daarnaast lost dit het probleem niet op alle apparaten op, waar ik nu op mijn mobiel ca. 100 Mbps haal, maar nog steeds 15 Mbps op mijn laptop. 

 

Voorheen kon ik nog behoorlijk wat oplossen met de Wifi Manager van KPN, maar ik kom nu eigenlijk altijd uit bij de onderstaande foutmelding nadat ik uit ben gekomen in de ‘Servicetool traag bekabeld internet’.

Is dit typisch een foutmelding waarbij ik in (telefonisch) in contact zou moeten komen met KPN, of is dit hier wellicht ook op te lossen?

 

 

Hallo @Mark_M welke modem/router heb je van KPN in bruikleen en welk merk en type wifiversterkers gebruik je?

 


Maar zoals jij het beschrijft 15Mbits op je Laptop en 100Mbits op je mobiel zit het toch niet in je Lan. 

Er moet iets met je Wifi verbinding op je Laptop zijn. Heb je dit wel aangepast?


Dank voor jullie snelle reactie!

@JanD ik heb een KPN Box 12 en twee Super Wifi punten in bruikleen.

@dommeke hoewel het op andere apparaten ook regelmatig niet zo goed werkt als nu net na de volledige reset, is het inderdaad wel duidelijk dat mijn laptop nu achterblijft. Wat voor aanpassing van de Wifi verbinding op mijn laptop zou ik door kunnen voeren hiervoor?


Hallo @Mark_M heb je een glasvezel- of koper-aansluiting?

Welke abo/snelheid heb je, 50,100, 200, 500 of 1.000?

 


@JanD we hebben een koperaansluiting met 100 mbit abonnement


Hallo @Mark_M stel binnen de modem en waar nodig binnen de versterkers, als het type 2 is, de zwarte ronde, de wifi-instellingen eens anders in, standaard staat wifi6(ax) geactiveerd, maar als je geen apparatuur hebt die wifi 6 ondersteunt kun je de instellingen beter terugzetten naar wifi5(ac).

Bij de 2,4-band kies je dan voor B/G/N en bij de 5.0-band kies je voor A/N/AC en dan opslaan. Voor de andere wifi-instellingen kies je zoveel mogelijk voor AUTO.

 


Hi @JanD, dank opnieuw voor je snelle reactie. Ik heb de instellingen succesvol terug kunnen zetten naar wifi5(ac), maar helaas maakt dit geen verschil voor de resultaten op de laptop. Heb je wellicht nog meer tips?

 

 


Probeer dit @Mark_M 

 

 


Hi @Pauwerful helaas ook geen succes, hij wil niet boven de 15 Mbps komen..


Hi @Mark_M, goed om te zien dat er al hulp aangeschoven is in jouw topic. Ik lees dat je nog zoekt naar de oplossing. Het gaat nu vooral om de snelheid op je laptop, als ik het goed begrijp. Ben je intussen verder gekomen?

Wat de Wifi Manager betreft: Onze Wifi Manager is inderdaad een handige servicetool die je - gewoonlijk - kan helpen om je wifi te verbeteren. Ik lees dat dat bij jou nu niet meer lukte, terwijl je 'm voorheen wel kon gebruiken. Op voorgaande pagina staan ook tips voor wat je kan doen als de Wifi Manager een technisch probleem aangeeft. Controleer deze eens, kom je daarmee verder? 


En als je hulp wil ten aanzien van je Laptop, geef dan even aan wat voor OS er op zit. Met alleen de informatie laptop kunnen er veel mensen zinloos reageren. 

Type OS en versie en ook handig de taal waarin het communiceert met de gebruiker.