Skip to main content

Hallo. Mijn wifi is traag, de beloofde snelheden worden lang niet gehaald. Al maanden werkt de wifi manager niet ‘Het lijkt erop dat de Wifimanager het even niet doet’ is de melding die ik continu krijg. 

Heb al meerdere medewerkers aan de lijn gehad, maar tot nu toe geen oplossing.

Dag @haarlem2011 er worden geen snelheden beloofd voor wifi. Dat kan ook niet want wifi gaat door de lucht en daar heeft niemand vat op. Wat is er aan de hand?


Hi Joep, ik begrijp dat er niks beloofd wordt, maar ik heb mijn abonnement geupgrade tot Supersnel / 200mb download/upload snelheid, maar in de regel kom ik tot 60/40 MB. Videocalls haperen etc. 
Wat er aan de hand is..? Ja dat zou ik ook wel willen weten ;-)


Dan moet er echt iets anders aan de hand zijn want met een snelheid van 15 of zelfs minder kan je probleemloos videocalls doen. Welk modem heb je en wat is er zoal aangesloten op het modem?


Het is een Experia box V10, met superwifi punt, 1 aan modem, 1 in de woning. Het is een gelijkvloers appartement. Geen bijzondere apparaten, het is een gewoon huishouden.


En is de wifi van het modem wel uit?


Dat denk ik niet? Kan je dit uitleggen?
Dank je😊


Hallo @haarlem2011 bij een V10 behoort de wifi (automatisch) uit te gaan bij het aansluiten van een KPN versterker. Daarom heb je er altijd 2 nodig, 1 om de wifi van de modem op te vangen en de 2e voor plaatsing elders in huis.

 


Ah dat snap ik, dank je. Hoe kan ik dit controleren en eventueel aanpassen?


Hallo, ik heb je probleem gelezen 
wat je moet doen is het volgende
aan de achterkant van je V10 modem zit een klein gaatje waar op staat reset
pak een naald of iets waar je het reset knopje mee kan indrukken
nu 10 seconden ingedrukt houden wacht dan dat het modem opnieuw is opgestart 
dan log in op deze link http://192.168.2.254/ zie foto
en maak dan eerst een nieuw wachtwoord aan bijvoorbeeld 
Haarlem99/  als dat is gelukt inlogen op je modem .


 


Hi @M.Jansen waarom zou ik een nieuw wachtwoord nodig hebben? 


Waarom je een nieuw wachtwoord moet aan aanmaken
om in de experiabox v10modem te kunnen 
komen anders kan je geen instellingen veranderen
die je moet doen om het probleem te kunnen oplossen
want je moet de wifi frequentie veranderen .


Ah dat snap ik, dank je. Hoe kan ik dit controleren en eventueel aanpassen?

Hallo @haarlem2011 als de wifi actief is brandt er een wifi-lampje op de modem.

Uitzetten kun je aan de zijkant van het modem door het geschikte knopje ingedrukt te houden tot het wifilampje uitgaat.

 


@JanD gelukt! Het is er niet veel sneller op geworden, ik zit nu op 75 / 45.
Overigens zie ik in de Thuis app nu mijn internetverbinding niet meer staan om te testen. enig idee?

 


Kan je nu wel inlogen op je modem
om instellingen te veranderen 

http://192.168.2.254/


@JanD gelukt! Het is er niet veel sneller op geworden, ik zit nu op 75 / 45.
Overigens zie ik in de Thuis app nu mijn internetverbinding niet meer staan om te testen. enig idee?

 

Geen idee, want de thuisapp wordt niet meer ondersteund en gebruik ik dus niet. Alles gaat tegenwoordig via de MijnKPN-app.

 


Hi @M.Jansen ik kan hier inderdaad gewoon op inloggen

 


@JanD Ik kan daar dus mijn wifimanager niet opstarten, al maanden, zo niet een jaar niet. Ik krijg een foutmelding. Is er iemand van @Kpn die dit kan oplossen?


Even langs gaan bij de kpn winkel in haarlem schalkwijk
hopelijk kunnen ze je helpen met de kpn thuis app
of misschien even opnieuw installeren.


Hi @haarlem2011! Vaak is er een reden dat je die melding krijgt. Dan is er sprake van meerdere vaste abonnementen op de KPN ID. Bijvoorbeeld een E-mail Only abonnement, of een los Digitenne abonnement. Is hier sprake van?


Niet dat ik weet @Bram_ 


@haarlem2011 in dat geval ga ik graag voor je aan het uitzoeken. Wil je je profiel invullen en hier een seintje geven wanneer je dat gedaan hebt? Dan kijk ik voor ja aan onze kant wat er speelt en of ik de oorzaak kan vinden. 


Ingevuld @Bram_  !


@haarlem2011 ik zie voldoende reden een ticket aan te maken naar de technische dienst. De snelheid die door de lijn komt is inderdaad te laag. Ook lukt het me niet het modem opdrachten te geven van afstand.

Dit kan iets kleins zijn ale een beetje corrosie in het aansluitpunt. Of een instelling in de systemen die verkeerd staat. 

Wat het precies is en hoe we het op gaan lossen gaat de technische dienst uitzoeken. Hou rekening met 3 tot 5 werkdagen. Als we verdere vragen hebben nemen we telefonisch contact op. Probeer dus zo goed mogelijk daarvoor bereikbaar te zijn. 

Wil je hier richting het eind van volgende week laten weten hoe alles ervoor staat?