Skip to main content

Hallo,

De afgelopen tijd kwam ik er met thuiswerken achter dat de verbinding best wel vaak instabiel was. Via wifi analyzer kon ik zien dat we op dezelfde kanalen (zowel 2,4 als 5 GHz) als veel van onze buurtgenoten zaten. Met de online tool is toen de modem gereset en ik kon zien dat de kanalen veranderd waren. Het resultaat was perfect!

Maar..je voelt m al: ik had weer last van een storing en ik zie dat onze WiFi weer via het oude kanaal gaat. Hoe kan dit? En hoe kan ik dit voorkomen?

 

M.v.g. Thijs

Ik zou kunnen voorstellen dat je het handmatig instelt. Er zijn genoeg apps die dit kunnen weergeven.

Ik gebruik farproc WiFi analyzer in de playstore. Die laat je zien welke kanalen wel of niet worden gebruikt. Als je een kanaal kiest waar weinig of geen mensen zitten zou de verbinding moeten werken zoals voorheen. Als t modem reset voer je gewoon na een nieuwe meting een kanaal in.

 

Capsl0ck345


Hi @Thijs13! Je kunt een vast kanaal instellen in de webinterface van de Experiabox. Log in met de gegevens achterop het modem. Let op: De eerste keer dat je inlogt gebruik je het ‘admin wachtwoord’ dat achterop het modem staat. Staat er geen ‘admin wachtwoord’ op de sticker, laat dan het wachtwoordveld leeg! Je krijgt hierna de mogelijkheid een eigen wachtwoord aan te maken voor de webinterface. Zodra je bent ingelogd ga je naar ‘Wifi’ en pas je het kanaal aan van AUTO naar het gewenste kanaal. Het modem zal hierna niet automatisch terugschakelen naar het drukbezette kanaal. 
Hopelijk kun je hiermee uit de voeten. Laat het gerust weten als je nog vragen hebt.Â