Skip to main content

Ik heb boven en op de zolder slechte wifi,ik heb pas kpn en nu adverteren ze met 2 nieuwe wifi pounts.

kan ik dit ook krijgen omdat ze beloven dat ik goede wifi krijg in het hele huis.

Ik heb ook 500 mb internet ,ik kom aan 350 mb ik heb gebeld en heb een andere modem (10a) gekregen maar helpt niet, heeft iemand een oplossing voor mijn probleem

Hallo @Erik G ,

Je kunt de SuperWifi momenteel kopen tegen een aanbiedingsprijs van 149 Euro: 

https://www.kpn.com/internet/wifi/superwifi.htm

kpn SuperWifi 
de totaaloplossing voor supergoeie wifi

KPN SuperWifi is dé totaaloplossing voor nog beter dekkende wifi in je gehele huis. Hoe je ook woont! Want met KPN SuperWifi creëer je, samen met het veilige KPN modem, de nieuwe KPN Thuis app en de innovatieve KPN SuperWifi punten, overal in huis een betrouwbaar en snel eigen wifinetwerk. 

En dit zonder ethernetkabels door het hele huis te trekken. Met deze oplossing is het mogelijk om bijvoorbeeld met hoge wifisnelheden HD content zoals YouTube en Netflix te streamen, ook op zolder, zonder haperingen. 


Bestel nu 2 KPN SuperWifi punten voor de speciale prijs van 149,-

 


U wilt mij 2 wifi punten laten kopen,terwijl ik vind dat Kpn hoort te zorgen dat ik een goede wifi hoor te hebben in heel mijn huis want daar betaal ik voor? Ze beloven ook dat je goede wifi krijgt,dus daar moet Kpn voor zorgen vind ik.

En ik heb ook geen 500 mb internet terwijl dat wel kan bij ons, wat is daar aan te doen?

 


@Erik G

KPN schrijft : Elke dag werken we aan een nóg beter KPN. Zo blijven we investeren in een snel en stabiel netwerk, die juist nu heel belangrijk is. En in nieuwe diensten en een innovatieve oplossingen. Zo stellen we een zo aantrekkelijk mogelijk pakket voor je samen. Met aanvullende diensten, zoals Netflix ,Spotify, Amazone Prime en nog veel meer. 

Om klanten, nieuw en bestaand, te belonen in dat vertrouwen, is er KPN Compleet en kpn Hussel. Wanneer je meerdere diensten van ons afneemt, krijg je méér voordelen. Blijvend!

Ik snap jouw vraag om gratis SuperWifi aangezien nieuwe klanten dit ook aangeboden krijgen. Maar iedere nieuwe klant krijgt eenmalig een welkomstgeschenk. Momenteel geeft KPN korting op het abonnement of de Super WiFi als cadeau bij je nieuwe abonnement. Wanneer KPN dat vaker doet, wordt dat links- of rechtsom verrekend in het maandbedrag van iedere gebruiker. KPN investeert liever in een goed netwerk, zodat al de klanten daarvan kunnen profiteren. En hopelijk tevreden zijn met de dienstverlening.

Verder dan dit kan ik jou niet helpen. Ik werk niet voor KPN, er komt hier (vaak na een paar dagen) vanzelf een moderator langs. Die kan jou verder het KPN-beleid toelichten. 

Misschien is het een idee om alvast het Forumprofiel volledig te vullen. Dan kan je beter worden geholpen. 


U wilt mij 2 wifi punten laten kopen,terwijl ik vind dat Kpn hoort te zorgen dat ik een goede wifi hoor te hebben in heel mijn huis want daar betaal ik voor?

Nee. Daar betaal je niet voor. Je betaald voor 500 mb internet op de Experiabox. De verdere verspreiding van internet door uw huis moet u zelf verzorgen. 


Hey @Erik G, welkom op het KPN forum. Goede vragen stel je hier, de community helpt je graag.

Gefeliciteerd, je maakt gebruik van glasvezel. De basis voor een zekere snelle en stabiele verbinding ligt al tot aan je voordeur (of meterkast). Met het glasvezelnetwerk van KPN heb je altijd betrouwbaar en snel internet en tv. Als jij een computer of laptop met kabel aansluit op je modem (Experia Box) en je een glasvezelabonnement hebt voor 500 Mbit/s, dan hoor je die snelheid ook te krijgen. Daar zorgen wij voor :)

Stabiliteit en snelheid wifi hoe zit dat?
Voor draadloos internet kunnen wij de snelheid niet garanderen. Het succes van een goed wifi-signaal is afhankelijk van vele (externe) factoren in en rondom jouw woning. Het draadloze netwerkverkeer gaat door de lucht over een bepaalde frequentie. Wifi wordt onderweg gehinderd door signalen van andere apparaten. Kijk maar eens om je heen in huis: er zijn vast ‘wifiverstoorders’ aanwezig, zoals de magnetron en tv. Ook obstakels zoals; muren, staal en beton moet het netwerk doorheen gaan. Isolatiemateriaal hebben ook een negatief effect op het wifi-signaal. Zo kun je in elke ruimte, ook verschillende uitkomsten van snelheden meten. Dat is afhankelijk van de afstand van het apparaat tot het modem en alle bovengenoemde storingsbronnen die het draadloze signaal moet overbruggen. Ieder huis en huishouden is verschillend, de een heeft meerdere storingsbronnen dan de ander. Je zult begrijpen dat het daardoor onmogelijk is om de snelheid die wij jou tot aan het modem leveren ook kunnen garanderen op wifi.

Wat we wel kunnen doen is jou zou goed mogelijk adviseren. Je kunt je wifi optimaliseren met een aantal tips en adviezen. Meer daarover weten? lees daarvoor: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi :)

Noordzee geeft een goede tip. Met de kpn SuperWifi geef je jouw wifi in boost. Daardoor krijgen de lastig bereikbare plekken in huis een stabielere en snellere verbinding.

 


@Erik G Het is sowieso (ook) afhankelijk met wat voor device je de wifi-snelheid meet. Ik heb hier verschillende apparaten die verschillende snelheden aankunnen. Een Nokia 6.1 gaat bijvoorbeeld maar tot max 370mbps, mijn laptop 250 mbps maar mijn iPhone en modernere apparatuur haalt gewoon tegen de 500mbps. Heb je met verschillende devices gemeten? Heb je al eens bekabeld gemeten welke snelheid je binnen krijgt?


Ook niet onbelangrijk om te weten inderdaad dat je apparaat tot een max. internetsnelheid aan kan. Dan heb je wel 500 Mbit/s verbinding maar kan één of meerdere apparaten dat niet verwerken, en dus ook meten. 

Dank voor de toevoeging, Edwin!


Ik heb ook 500 mb internet ,ik kom aan 350 mb ik heb gebeld en heb een andere modem (10a) gekregen maar helpt niet, heeft iemand een oplossing voor mijn probleem

It takes two to tango, waarmee ik aan wil geven dat beide apparaten die snelheid ook aan moeten kunnen.

Met mijn Huawei MediaPad M3 haalde ik (toen ik nog 500Mbps had) ook maximaal zo'n 350Mbps terwijl ik met mijn OnePlus 5T of Microsoft Book Pro makkelijk die 500Mbps haalde. Dat heeft allemaal te maken met de wifi kaart in het mobiele apparaat.

Als deze een 433Mbps wifi kaart heeft dan is in de praktijk de maximale snelheid wel beperkt tot zo'n 350Mbps. Heeft het apparaat echter een 866Mbps wifi kaart dan is 500Mbps goed te halen.

Bekijk dus even goed de specificaties van het gebruikte apparaat.

 

Ik heb overigens mijn abonnement teruggezet van 500Mbps naar 200Mbps omdat uit metingen gebleken is dat wij als gezin vrijwel nooit meer nodig hadden dan zo'n 100Mbps.


Reageer