Skip to main content

Wifi kwijt op laptop. Wie kan mij helpen?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt. 
 

Wifi kwijt op laptop. Wie kan mij helpen?

Hallo @HPtje even bekabeld aansluiten en de wifi weer activeren.

 


Dank maar ik zie op mijn laptop geen netwerkkabel. Zie ik iets over het hoofd of klopt t? 

Zie beide foto's

Wie geeft mij raad. 

 


NetwerkkabelAANSLUITING bedoel ik natuurlijk


Hallo @HPtje , heb je de WiFi van het modem per ongeluk uitgezet en jezelf nu buitengesloten?
Je kan de WiFi ook weer aanzetten via één van de knoppen aan de zijkant.

 


@RBxx nee ik had ff geen internetverbinding op mijn laptop en heb toen ik de verbinding wilde herstellen in één muisklik de wifi weggeklikt.  Daar zit 'm mijn fout.


Kan je wat duidelijker zijn? Hoe en waarop heb je geklikt? Brandt het WiFi lampje wel op het modem? Welk modem heb je?


RBxx

Ga ik proberen: 

Foto 1 zie je type modem

Foto 2 is deel van laptopscherm; bij pijl stond pictogram "wifi/internetverbinding".                            Dat pictogram en dus wifi is dus helemaal weg en krijg ik niet hersteld.

By the way.....ben overigens niet heel computertechnisch.


@RBxx 

Ga ik proberen: 

Foto 1 zie je type modem

Foto 2 is deel van laptopscherm; bij pijl stond pictogram "wifi/internetverbinding".                            Dat pictogram en dus wifi is dus helemaal weg en krijg ik niet hersteld.

By the way.....ben overigens niet heel computertechnisch


@HPtje Ik zie nog geen foto's 🤔?


Hallo @HPtje met een USB-RJ45 interface kun je een netwerkkabel aansluiten, zo heb ik dat ook gedaan bij mijn HP


@RBxx ,

SORRY.... FOUTJE BEDANKT 😉

Ga ik proberen: 

Foto 1 zie je type modem

Foto 2 is deel van laptopscherm; bij pijl stond pictogram "wifi/internetverbinding".                            Dat pictogram en dus wifi is dus helemaal weg en krijg ik niet hersteld.

By the way.....ben overigens niet heel computertechnisch

 

 

EN NU MET FOTO'S

 


Hallo @HPtje 

Aha, het WiFi symbool is verdwenen uit de “snelle instellingen”. Klik dan eens op het potloodje (rechtsonder), dan verschijnt dit scherm en kan je via "+ Toevoegen” de WiFi weer toevoegen.

Je hebt mogelijk eerder op het rood gemarkeerde symbooltje bij WiFi geklikt, waardoor het pictogram onbedoeld van het scherm verdween.


@RBxx 

 

Het is mij gelukt met jouw hulp, je foto EN mijn eigen idee: "mijn laptop opnieuw op te starten".

Het pictogram (WIFI beschikbaar) kwam daarna weer keurig in beeld. Daarna was t een kwestie van netwerk kiezen.

Ik ben heel blij.

Mag ik je heel hartelijk danken voor je hulp, advies en geduld. 💐👍💐👏

HPtje


Graag gedaan @HPtje 

Jouw laatste foto zette me op het juiste spoor, toen wist ik waar ik het zoeken moest 👍