Skip to main content

Ik heb mijn modem V8 moeten vervangen naar een V12 i.v.m. mijn internet snelheid van 200 naar 1000. Hier had ik eerst 3 experia wifi punten op aangesloten. De wifi van de V8 wwas uit en de 3 experia wifi's namen dit over. Werkte perfect.

Volgens de handleiding van KPN zou het lampje op het V12 modem UIT gaan als ik een experia wifi erop aansluit. Dit blijft groen branden.

Kan het ook niet uitzetten met de knop aan de zijkant van het modem.

Krijg nu dat de wifi uitvalt willekeurig.

Wat te doen?

Gr, Ger

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Ik heb mijn modem V8 moeten vervangen naar een V12 i.v.m. mijn internet snelheid van 200 naar 1000.

Dat had in theorie niet nodig geweest. De v8 kon ook 1000 mbit aan.

Hier had ik eerst 3 experia wifi punten op aangesloten. De wifi van de V8 wwas uit en de 3 experia wifi's namen dit over. Werkte perfect.

Volgens de handleiding van KPN zou het lampje op het V12 modem UIT gaan als ik een experia wifi erop aansluit. Dit blijft groen branden.

Ja ... die handleiding meld dat wel, maar in de praktijk is dat bij de KPN Box nooit zo geweest. En nu is het denk ik niet meer nodig ook. Ik vermoed dat de KPN Box nu samenwerkt met de versterkers. 

Kan het ook niet uitzetten met de knop aan de zijkant van het modem.

Krijg nu dat de wifi uitvalt willekeurig.

Wat te doen?

Gr, Ger

Die knop zou je dan lang vast moeten houden.

Maar euhm... kunt u inloggen op de KPN Box? 

http://mijnmodem.kpn

Zo ja, welke firmware versie staat er op?


Zo te zien SGEJ10000312


Dat is nog de firmware versie waarmee de Box 12 nog niet samenwerkt met de Experia Wifi, @bekerom. De wifi van de Box 12 gaat echter niet automatisch uit. Waardoor je op dit moment twee wifi netwerken actief hebt waartussen je apparaten aan het switchen zijn. Wat waarschijnlijk de uitval veroorzaakt. 

De wifi van de Box 12 kun je uitzetten door in de webinterface de schuifjes achter Enable SSID en Enable radio uit te zetten. 

Ergens later dit jaar of begin volgend jaar krijgt je Box 12 een update (meer daarover hier). Daarna wordt de Box 12 onderdeel van de mesh samen met de Experia Wifi. Dan kan (en gaat) de wifi van de Box 12 aan en werken de apparaten allemaal samen.


Hoi Erik,

Duidelijk, ga ik doen dat uitzetten en wachten.op de update.

bedankt