Skip to main content

Goedenavond,

Sinds een paar dagen geeft mijn laptop aan dat er geen wifi verbinding mogelijk is. Terwijl mijn telefoon en tv wel gewoon wifi heeft. 

Ook zie ik vaak bij onze wifi een 2 erachter staan, dit is normaal nooit. 

Ik heb al op probleem oplossing geklikt. Dat werkt ook niet. 

Router al aan en uit gedaan. 

Als ik bij apparaat beheer en netwerkadapters kijk staan er zo ongeveer 9 adapters ofzo. Geen idee of dit hoort? Ik heb ze ook al allemaal verwijderd. Maar na opnieuw opstarten staan ze er weer opnieuw .. 

 

Ik loop een beetje vast .. 

Iemand enig idee hoe ik de wifi weer op mijn laptop krijg? 

 

Hallo @Fabienne Vos 

 

Heb je een Box 12 modem/router van KPN?

Die hebben pas een update ontvangen waarbij sommige WiFi apparaten niet meer willen verbinden met de Box 12.

 

Probeer eens of het helpt om in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz) te zetten, daarmee staat de Box 12 op WiFi 5 i.p.v. WiFi 6, hopelijk kan jouw laptop daarna wel weer verbinden met je WiFi netwerk.

(oude afbeelding, ziet er nu misschien iets anders uit)

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

 

Hoe je inlogt in de Box 12 kan je hier vinden:

 

Mocht dit het niet zijn, welke router/modem heb je en heb je ook extra WiFi punten zoals SuperWiFi’s?

Krijg je nog wel verbinding via een netwerkkabel?

Kan je ook een afbeelding plaatsen van die 9 netwerkadapters, dat zijn er wel heel veel voor een laptop.


@GeSp Ze bedoelt deze reeks in apparaatbeheer:

Het gaat om de Intel wifi-6 AX201 met het blauwe pijltje.


@HansaanZet 

Dat zal het i.d.d. zijn, ik dacht in het adapter overzicht bij Netwerkinstellingen en dan zou 9 wel veel zijn.


Goedenavond @Fabienne Vos! Gek en vervelend dat alleen de laptop nu niet werkt. Heb je iets gehad aan de tip vanuit onze community?

Als je nog hulp nodig hebt, dan lezen wij dat graag! Antwoorden op de gestelde vragen van GeSP is fijn! 😊


@GeSp Ze bedoelt deze reeks in apparaatbeheer:

Het gaat om de Intel wifi-6 AX201 met het blauwe pijltje

 

Moet ik hier iets aanpassen of verwijderen? Of?

 


Nee dat is normaal.


Hallo @Fabienne Vos 

 

Heb je een Box 12 modem/router van KPN?

Die hebben pas een update ontvangen waarbij sommige WiFi apparaten niet meer willen verbinden met de Box 12.

 

Probeer eens of het helpt om in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz) te zetten, daarmee staat de Box 12 op WiFi 5 i.p.v. WiFi 6, hopelijk kan jouw laptop daarna wel weer verbinden met je WiFi netwerk.

(oude afbeelding, ziet er nu misschien iets anders uit)

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

 

Hoe je inlogt in de Box 12 kan je hier vinden:

 

Mocht dit het niet zijn, welke router/modem heb je en heb je ook extra WiFi punten zoals SuperWiFi’s?

Krijg je nog wel verbinding via een netwerkkabel?

Kan je ook een afbeelding plaatsen van die 9 netwerkadapters, dat zijn er wel heel veel voor een laptop.

Netwerk kabel hebben we niet bij de hand, 

We hebben 1 super wifi, heb geprobeerd in te loggen in de box 12 maar dit lukt niet. Het wachtwoord doet het niet. En mijn vriend weet niet of hij wellicht al een keer veranderd is. Maar geen idee wat het wachtwoord is. Kunnen ook nergens op wachtwoord resetten klikken…

Overigens geeft mijn laptop nu aan dat hij helemaal geen wifi meer kan vinden. Dus niet die van ons maar geen een. 

 


Er is duidelijk iets mis met je netwerkadapter. ( de Intel met dat gele driehoekje). Kun je daar de eigenschappen eens van opvragen d.m.v. rechtermuisknop>eigenschappen. Hier moet staan "Dit apparaat werkt correct". Zo niet op tab stuurprogramma klikken en vervolgens op stuurprogramma bijwerken.


"heb geprobeerd in te loggen in de box 12 maar dit lukt niet. Het wachtwoord doet het niet. En mijn vriend weet niet of hij wellicht al een keer veranderd is. Maar geen idee wat het wachtwoord is. Kunnen ook nergens op wachtwoord resetten klikken…"

Als je de Box12 een reset naar fabrieksinstellingen geeft als volgt ;

Met de resetknop
Deze zit aan de achterkant in het gaatje naast de groene Phone poorten. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 3-5 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.        

Dan zou je daarna moeten kunnen inloggen op je Box 12 ;

Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn 

Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
De gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Het standaard wachtwoord staat op de sticker achterop de Box. Na eerste keer inloggen moet je een nieuw, zelf gekozen, wachtwoord instellen.


Is het resetten van de KPN Box 12 gelukt en kun je weer in het modem inloggen, @Fabienne Vos?